به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۹
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۱۶۸۹۹
خاتمی: این سر و صداهایی که این روزها شد غلط بود

امیدها، بی‌جا و بلندپروازانه نباشد

گروه سياسي: رئیس دولت اصلاحات با اشاره به حاکم شدن فضای امید در همه بخش‌های جامعه، تاکید کرد که امیدها، بی‌جا و بلندپروازانه نباشد.
حجت الاسلام سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس هشتم اظهار داشت: برای ارزیابی درست از وضعیت خوب است فکر کنیم که اگر انتخابات به صورتی که شد نمی شد چه پیش می آمد؛ اگر این وضع نشده بود چه می شد؟ رئیس دولت اصلاحات با مرور برخی روندهای نادرست 8 سال گذشته، با بیان این‌که همه ما دلمان برای اصل کشوراصل انقلاب و جمهوری اسلامی می‌سوزد، تصریح کرد: صحبت سر این نیست که با سوء نیت می‌خواستند چنین بکنند، بلکه دیدگاه‌هایی داشتند که اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد خطراتی اساسی برای همه پدید می‌آمد.
به نظر می رسد این روند متوقف شده یا دست کم شدت کمتری یافته است و این دستاورد بزرگی است البته روند روند تغییر رویکردها و تحول در درون نظام بود هیچ کدام از شما نمی خواهید این نظام از بین رود؛ دلسوزی های ما از آن رو بود که آن روندها و رویکردها برای کشور و سرنوشت آن مضر بود. همه ما نظام را سربلند می خواهیم نظامی که امکانات مادی آن در اختیار همگان بطور عادلانه قرار بگیرد و مردم از حقوق ومزایای معنوی که به عنوان شهروند دارند بتوانند استفاده بکنند جمهوری اسلامی را همین طور ‌می‌خواهیم.
وی با بیان اینکه اصلا مساله افراد مهم نیست، آنچه مهم است رویکردهاست، اظهار داشت: امروز شما ببینید در کشور ما و در داخل و خارج امید ایجاد شده البته این را هم اعلام خطر کنیم که اگر نتوانیم این امیدها را توجیه بکنیم که اولا امیدهای بی‌جا و بلند پروازانه نباشد ثانیا اگر راهکارهایی پیدا نشود که جوابگوی این امیدها باشد در آینده به مشکل بر خواهیم خورد.
ولی به هر حال امروز امید و حتی روند بهبود را می‌بینیم، در عرصه اقتصاد، کسب و کار، روابط اجتماعی و محیط‌های مختلف دانشگاه و محیط کار و کار آفرینان، کارگران، بخش خصوصی و همه مردم شاهد این امید هستیم و امید به اینکه به یاری خدا فشارهایی که از خارج بود کاهش پیدا بکند اینها دستاوردهایی است که انتخاب شما داشته است، این را در نظر بگیرید. شما توقع نداشته باشید آقای روحانی دقیقا طبق نظر و سلیقه بنده و دیگران عمل بکند مهم آن رویکردهاست و پایبندی به آنها که امروز احساس می شود که این پایبندی وجود داشته و ان شالله وجود خواهد داشت. البته واقعا باید اظهار خوشحالی بکنم از اینکه احساس می‌کنیم در کل کشور خردورزی و عقلانیت حاکم می‌شود؛ شما فکر بکنید در زمان ما با آن زمینه هایی که رای مردم برای تحولات در سیاست داخلی و خارجی ایجاد کرده بود، آن روز زمینه و فضا این طور نبود که امروز هست؛، آن روزاسم مذاکره کردن خیانت بحساب می‌آید و تابو بود، نمی‌شد صحبت کرد
شما توقع نداشته باشید آقای روحانی دقیقا طبق نظر و سلیقه بنده و دیگران عمل بکند
و امروز خیلی راحت درباره مذاکره البته از موضع اقتدار صحبت می شود.در این کشور با مشکلاتی که بخصوص در این چهار سال بود ما احساس می کنیم فضا بازتر می‌شود عده‌ای از زندانیان آزاد می‌شوند، این مساله قابل تقدیر است هم برای کمک به آقای روحانی برای پیشبرد اهدافش و هم برای رفتن به سوی فضایی که همه احساس کنند می توانند خدمت کنند. امیدوارم دوستان قوه قضاییه و وزارت اطلاعات پیگیر این قضیه باشند.

رئیس دولت اصلاحات با ابراز خرسندی از اعلام خبر عفو و آزادی 80 نفر که از سوی سخنگی قوه قضائیه اعلام شد، اظهار داشت: ما از این خبر خوشحالیم ولی می گوئیم چرا این تعداد؟!بگوئیم همه؛مگر کسی که واقعا جنایتی کرده باشد آن هم در محکمه صالح اثبات شده باشد.خیلی از اینها واقعا کاری نکرده بودند بسیاری از اتهاماتی که زده شد اتهامات غلطی بود.
خاتمی با تاکید بر این‌که همه بپذیرند که فضا عوض شده است، تاکید کرد: همه همت کنند تا حصرها نیز برداشته شود، نکته مهم اینکه اصل بسیاری از تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی گرفته شده است حالا هم باید جلسه شورا با قوت تشکیل شود و راه حل خردمندانه و منصفانه نیز پیدا شود و به سوی حل مشکل در این زمینه گام برداشته شود؛این به نفع همه است.ولی به هر حال خوشبختانه رویکردهای مقبول وجود دارد که قبلا نبود ما باید از این امر استقبال بکنیم.
از سوی دیگر ملت ما مثل همیشه رشد خود را نشان داد. رشد این طرف بسیار بالا بوده اولویت ها را تشخیص داد و احساساتی عمل نکرد بخصوص اصلاح طلبان و بالاخص جوانان عزیز . امروز باید بگوئیم افراط در بین ما تقریبا وجود ندارد نمونه کار در انتخابات بود.

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه در انتخابات مجلس گرایش به تحریم و یا حداقل عدم شرکت بود، یادآور شد: یادتان هست به خاطر شرکت بنده در انتخابات موجی ایجاد شد ولی در این انتخابات همه گفتند باید شرکت بکنیم این یعنی عدم افراط یعنی عقلانیت یعنی شعور، جوانان ما که در این سالها شاهد این همه تحقیرو فشار وتوهین بود باز هم به این نکته مهم توجه کرد که باید با همین نظام کار کرد و با روشن بینی آمد و انتخابات را پرشور کرد و حالا هم توقعی هم ندارند می خواهند زندگی کنند در فضای آزادی که قانون به آن‌ها اجازه داده است اینها تحولاتی است که ایجاد شده.امروز اگر افراط گرایی هم هست دربخش‌هائی از آن سو است. امروز کسی نمی‌گوید که اصولگرا باید حذف شود، خیر! همه باشند خیلی از آن‌ها خوشحالند، با عقلانیت هستند حاصل این انتخابات برای همه خوب بوده است، بنا براین نیست که دولتی با اتوبوس بیاید و با اتوبوس برود. اما نکته‌ای در صحبت دوستان اشاره شد که خیلی مهم است و آن اینکه نباید اکتفا کنیم به پر تجربه‌ها و نسل اولی‌ها، پس تکلیف جوان‌ترها چه می‌شود؟

خاتمی با بیان اینکه باید احساس کنیم که
ما احساس می کنیم فضا بازتر می‌شود و عده‌ای از زندانیان آزاد می‌شوند
مدیریت کشور دارد پوست می‌اندازد، اظهار داشت: این همه نیروی جوان تحصیل کرده و باسابقه باید میدان دار شوند، البته این را در نظر داشته باشید که رییس جمهور وقتی می‌آید با فوریت‌ها روبرو می‌شود و مجبور است عاجلا تصمیم بگیرد و طبیعی است وقتی جامعه نگاه می‌کند بیشتر با سابقه‌ترها را می‌بینید که به آنان اعتماد دارد، ما که تشکیلات حزبی نداریم یا اگر داریم اجازه فعالیت شایسته ندارند که وقتی مسئولی می آید با فکر و برنامه و کادر آماده بیاید بالاخره می‌آید و از انسانهای اطراف خود و نزدیک انتخاب‌ها را انجام می‌دهد.نمی توانیم در این باب توقع زیادی داشته باشیم ولی خوب است برای این مهم فکر و برنامه ریزی شود.
الان هم به وزرای محترم و مدیران ارشد عرض می کنم که راه را باز بکنید، این جوانان ما این همه تحصیل کنندگان و علاقمندان در صحنه بیایند و کار بکنند و در جمع بالا بیایند.
وی ادامه داد:الحمدالله در این مدت استقرار دولت جدید تحولات خوبی پدید آمده افرادی که آمده‌اند، کارهایی که شده است قابل قبول و در بسیاری موارد قابل تحسین است.شما در دانشگاه‌ها ببینید اصلا بنده، خدا می‌داند خطی و جناحی فکر نمی‌کنم حتی اگر از راست راست هم کسی می‌آمد این کارها را می کرد این را به نفع کشور می‌دانستم به سال‌های گذشته نگاه کنید، این همه حذف، این همه استفاده از ابزارهایی که قانون برای بهبود امور گذاشته برای تحمیل سلیقه‌ای خاص و حذف سلیقه دیگر برای اینکه ابزاری باشد انسان‌ها وجود و افکار خودشان را نشان ندهند و اگر دادند با آن ابزاربا آن برخورد شود چه استاد چه دانشجو آمده است و امروز می ‌بینیم حرکتی برای توقف این روند پدید آمده است که در خور تقدیر است.

خاتمی با تاكيد بر اینکه کسی که نا به جا از تحصیل محروم شده است؛ کسی که امتیاز ادامه تحصیل را با همه شایستگی از او گرفته اند، امروز امیدوار شده است، گفت:در بسیاری از حوزه‌های دیگر هم شاهد این تحول هستیم؛ بروید میان بخش خصوصی بنگاه‌ها و شرکت‌هایی که باید کار بکنند و حتی خانواده‌ها همه احساس می‌کنند می‌توانند نفس بکشند و محدودیت‌های نا بجا دارد کم می‌شود، امیدوارم این روند ادامه یابد .

امروز همه باید در چارچوب ضوابط و قوانینی که هست کارها و فعالیت‌هایشان را افزایش دهید، البته فعالیت اجتماعی مجوز و امکانات مشروع می‌خواهد، وقتی همه چیز به روی شما بسته است یا در اختیار گروه خاص قرار می‌گرفته شما نمی‌توانید کار بکنید. خوب، دولت باید زمینه این فعالیتها را فراهم کند.
نمونه‌ای عرض کنم؛در سال‌های گذشته ما موسسه‌ای با حضور شخصیت‌های کشوری با نام "خانه فرهنگ خاتمی" به یاد مرحوم آیت الله خاتمی داشتیم که باید تجدید مجوز می‌شد گفتند
در کل کشور خردورزی و عقلانیت حاکم می‌شود
شما باید بنویسید "خانه فرهنگ آیت الله سید روح الله خاتمی رحمه الله علیه" ...یعنی شبهه‌ای نماند که این خاتمی آن خاتمی نیست!الحمدالله قول داده‌اند که این مشکلات غیرقانونی رفع شود.

وی تصریح کرد: بالاخره این نکته هم گفتنی است که این رویکردها و جهت گیری‌ها، انسان‌هایی را می خواهد که آنها را قبول داشته باشند و مخلصانه قبول داشته باشند و کسانی که نه تنها آن رویکردها را ندارند بلکه با آن مقابله کرده‌اند شایستگی پیاده کردن این رویکردها را ندارند .طبیعی است که در عزل و نصب ها بایستی این امر مورد توجه باشد.
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه آنچه گفته و بر آن تایید کرده‌ام پایبندی مسئولان به این رویکردها و شعارها بوده که الحمدالله بوده است، گفت:ما آنچه می‌خواستیم انتخابات آزاد و سالم و رقابتی بود که باید انجام بشود، دخالت تشکیلات مختلف نباشد یا کم باشد، نظارت معنای واقعی خودش را پیدا بکند، انتخابات صورت بگیرد و نتیجه هر چه شد همان باشد، الان هم معتقدم گروه‌ها باید در صحنه باشند و آمادگی داشته باشند در انتخاباتی که قابل قبول هست همه شرکت بکنند و به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در زمینه تشکیلات اگر خیال بکنیم با یک بخشنامه و فرمان از بالا، دو حزب درست می شود این شدنی نیست و اگر زمینه فعالیت حزبی نباشد نیرومندترین حزب هم در نصف روز کرکره اش پایین کشیده می‌شود. باید سیاست‌ها و رویکردهای فعالیت آزاد، حضور و نشاط احزاب و تشکلها در چارچوب قانون باشد.فعالیت حزبی، آزاد، مدنی در جامعه باید ساز و کارهائی فراهم آید که باید انتخابات معنای خودش را داشته باشد. معتقدم تشکیلاتی که الان هستند وبودند باید باشند و کار کنند، منتهی باید ایجاد هماهنگی شود و پراکندگی وجود نداشته باشد. هر کدام طبق اساسنامه و مرامنامه خود با امنیت تلاش کنند در بالا هماهنگی های لازم بوجود آید.ما در حال فکر کردن هستیم و مشورت می دهیم و ان شالله شاهد انسجام و هماهنگی بیشتر خواهیم بود. معتقدم اگر این هماهنگی‌ها در شورای شهر هم بود بیش از الان نتیجه می‌داد، در واقع شورای شهر تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت که اگرتوجه بیشتری شده بود هم نتیجه بهتری می‌داد و هم در هدایت آن در مسیر آشفتگی‌هایی که شد موثر بود.

خاتمی خاطر نشان کرد: بنده اعلام می‌کنم این سر و صداهایی که این روزها شد غلط بود، اصلادر حدی نبود که این طور بحث شود، اینکه افرادی اشتباه بکنند یا نکنند خیلی بیش از آنچه رخ داد مورد توجه قرار گرفت.تهران مسائل مهمی دارد همه باید دست به دست هم بدهند و به آنها برسند، موفقیت در خدمت رسانی درست به تهران موفقیت اصلاح طلبان و همه است و باید دنبال این کار باشند.

۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۳۹
سید قربون جدت ،فرصت ها چون ابر می گذرد. (134503)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۱۲
«گلعاد اردان» وزیر امور داخلی اسرائیل و یکی از اعضای کابینه امنیتی رژیم‌ صهیونیستی می‌گوید احساس وی نسبت به اثرگذاری ادبیات رئیس‌جمهور جدید ایران فراتر از نگرانی است و این مواضع، اسرائیل را در تقابل با ایران منزوی کرده است.

وی در واکنش به سخنرانی روز گذشته «حسن روحانی» در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: من از نگرانی گذشته‌ام، این موضوع مرا پریشان کرده است. ادبیات روحانی در حال اثرگذاری است.

تایمز اسرائیل سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را «آشتی‌جویانه» خوانده و نوشته است این سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر را مجبور کرد تا ساعت ۱ نیمه شب به وقت اسرائیل، بیانیه‌ای صادر کند و اظهارات روحانی را «ریاکارانه» بخواند. (134633)
دکتر سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۲:۳۲
بهتر بود روحانی اینجوری حرف بزنه
فلسطین و حزب لله باید صاقط بشه
اسرائیل به نیروگاههای ما حمله کنه
بعدشم با اردوغان بریزیم سر سوریه
دور همی یه کشف حجاب بزنیم تو مملکت حالشو ببریم
منتشر کن دل خواننده های سایت رو شاد کن (134808)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۱۵
امیدها خیلی هم به جا هست !
در ضمن از بلند پروازی هم خبری نیست ! (134637)
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۱:۴۷
با توجه به قوی بودن و حرفه ای بودن سیاستمداران اطراف اوباما اگه آنها متوجه اشتیاقی در روحانی برای ایجاد روابط میشدند کاملا از این موضوع سو استفاده کرده و مواضع محکمتری در جهت امتیازگیری بیشتر اتخاذ میکردند که می توانست درنهایت روابط را خرابتر و این موضع روحانی مقابل اصولگرایان افراطی در داخل را ضعیفتر می کرد، پس شاید محافظه کاری روحانی در بهبود روابط در نهایت نتیجه بهتری دهد. (134792)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۳:۲۹
از زمین و زمان توجیه برای روحانی پیدا می کنن! بس کنید دیگه، قبول کنید اشتباه کرد (134815)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۴۲
خاتمی فقط حرف میزنه. (134506)
bdbdbdbdbdbddbd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۱
معلومه امثال شماها هم فقط عمل می کنید نتیجه اش رو هم ملت دیدند. (134671)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۴۰
عمل روحانی رو هم دیدیم، دلار 3150 تومان! (134683)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۶
8 سال شما ها حرف زدید البته با صندلی خالی دلار از 900 تومن اوردینش به 3400 حالا که نوبت ما شد و یه اندک افزایشی دلار داشت باز سرو کلتون پیدا شد (134823)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۱۹
حرف زدن که آسونه. منم میتونم قول الکی بدهم. (134701)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۴۵
سید کم کار انجام نداده واسه ملت،برات متاسفم... (134724)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۳۴
آره تو راست میگی!ولی خاتمی "حرف" میزنه ها.حرفی که از هزاران جمله خیلیا بیشتر به حرف دل مردم نزدیکتره (134766)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۵۰
زنده باشی سید میخوامت (134508)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۰
خاتمی همیشه آدم معقولی بوده و هست (134515)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۰
هزاران درود بر سید محبوب (134516)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۶
اگر آقای خاتمی دروغ نگوید همه الافیم . مثلا : اگر هفش ده خط اول صحبتهایش در مطلب بالا واقعا همه سخنان قلبی ایشان باشد حاضرید به ایشان رای بدهید ؟!
من حاضر نیستم . تازه باز هم سوال این است : انسان چقدر عمر می کند ؟
اینهمه با احتیاط و حاشیه حرف زدن و یا فلسفی حرف زدن تا کی ؟
همه تلاش کنند برای نوه ها و نتیجه هاشان ؟!
امیدوارم حدس من درست نباشد ولی یک مقایسه :
فرض کنید به اشتباه در محله تان باعث یک جنجال شده اید , جنجالی که باعث شده دست همسایه تان بشکند و مغازه دار محله تان بازداشت شود . حال شما به چه فکر می کنید ؟ فکر کنم با خود می گویید : خدا کنه سر و ته این قضیه زودتر جمع و جور بشه ... طرفین دعوا را به مصالحه و خردگرایی دعوت می کنید و .... تا به زندگی آرامتان در خانواده و اجتماع برگردید . (134522)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۰۵
برای آقای روحانی هم مقایسه دارم ؛ هر جه دوست دارید منفی بدهید :
سربازها دوران آموزش سه ماهه خود را می گذرانند , یکی از سربازها از بقیه شلوغ تر و دردساز تر هست آنقدر که مسوولان پادگان هم خودشان را با وی درگیر نمیکنند .با کمال ناباوری می بینی که او فردا ارشد گروهان شده ؟! و اتفاقا آدم سر به راه و حرف گوش کن شده است ... (134693)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۸
راست میگن خوب اصلا هیییییییییییییییچچچ انتظاری نباید داشت.فقط یه عده جاشون با هم عوض شده (134526)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۱۳
همه ما دلمان برای اصل کشوراصل انقلاب و جمهوری اسلامی می‌سوزد
اره راست میگی دلت میسوزه اما نه برای جمهوری اسلامی برای جمهوری ایرانی میسوزه که سال 88 سنگش رو به سینه میزدی (134530)
ا س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۴۳
نه آقای خاتمی...نخواین این اقدام دکتر روحانی رو طبیعی جلوه بدین...به خدا یک بار دیگه نشستم متن اوباما رو خوندم و دیدم نرمش قهرمانانه رو اوباما داشته و برعکس دکتر روحانی 2/3 متن ایشون تقابل جویانه بود هر چند با لحن ملایم...در این شرایط همه اماده بودند تا یک برخورد ولو در حد دست دادن و خوشامدگویی صورت بگیره چرا که واقعا هم فضای داخلی ایران و هم خارج ایران پذیرفته بود ولی متاسفانه حتی تقاضای اوباما برای ملاقات رو هم کوبیدند به دیوار!!!! من گله دارم...امیدوارم دکتر ظریف توضیح بدن دلیل این اقدام رو...هر چند که احتمال قوی خودشون هم ناراضی بودند از این اقدام...تو رو خدا برین متن اوباما رو یه بار دیگه بخونین...از احترام به رهبری و فتوای ایران تا احترام مردم و حقوقشون و درازکردن دست تعامل...فرصت سوخت (134563)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۵
دوست من هم فر صت سوخت وهم ما ایرانیا با دشمنی الکی وساختگی به نام آمریکا وغرب سوختیم.ولی من امیدوارم هنوز، چون نسل جدید دیگه مث دهه شصتیا غرب رو دشمن قسم خورده نمی دونه وهمین نوید آینده خوبی رو میده.ولی حیف که ما سوختیم.آخه من موندم چرا ماباید کاسه داغ تر از آش باشیم.البته روحانی هم مقصره ولی نه زیاد چون بعد سخنرانی حداقل 4 سال باید با دشمنان خانگی(افراطیا و بنیاد گرایان)در می افتاد اگه بیشتر نرمش نشون میداد !از این جهت لفظ دشمن رو به کار بردم که اینا اینجان ودرد مردم رو میبینن ولی صدای مردم رو نمیشنوند وامید وارم همه ما راه درست رو تشخیص بدیم (134711)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۴۶
آخه روحانی شاید دوسداشته مطالب بهتری هم بگه ولی باید به فکر تندروهای داخلیم باشه که قدرت زیادیم دارن . تو سایت سلام نو تحلیل از اعتمادسازی داخلی تا چراغ سبز خارجی رو بخونید ببینید مشکلات روحانی چیه ... ولی من امید دارم به نظرم صبر کنیم مشکلات کم کم حل بشه تا سریع به یه حرکت یا یه سخنرانی واکنش نشون بدیم بیشتر رو حرفا فکر کنیم بهتره ...............به امید فردای بهتر............. (134726)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۵۸
روحانی بهترین کار رو میکنه
هرچه بدبختیه از دست آمریکایی میکشیم
چرا مردم ایران و کشورهای دیگه رو رها نمیکنن (134756)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۳۶
آهای ملت!یادمون باشه که ما 35 ساله با آمریکا درگیریم و هرسال هم روابطمون بدتر از قبل میشه.پس انتظار نداشته باشین که دکتر روحانی از همون اول میرفت سراغ مذاکره مستقیم با آمریکا.چون اینجوری شان ریاست جمهوریمون از بین میرفت.به نظر من هم اوباما و هم روحانی قدم اول رو خوب برداشتن.اصلا دیپلماسی یعنی اهسته آهسته به نظرات همدیگه نزدیک شدن و احترام گذاشتن.راستی اینم یادمون باشه که روحانی نفر اول تصمیم گیری تو این مملکت نیست... (134768)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۳:۲۱
نمیدونم دوستان یه سوال كلی دارم اگه ملتی بخواد آمریكا رو دشمن بدونه كدوم ملت ارجحه ؟ ملت ما یا مثلا ژاپن ؟ فكر میكنم بخاطر جنگ مستقیم و بمباران وحشیانه اتمی ملت ژاپن شایسته تر از خیلیها از جمله ملت ما برای دشمن دونستن امریكا باشه اما رفتار اونها چطوره و رفتار ما چطور ؟ سربلندی و عزت ژاپنیها نزد سایر ملل چقدره و ما چقدر ؟ یه سوال بود فقط بیاید یه ذره بهش فكر كنیم. (134814)
نکته بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۴۷
جناب خاتمی شما میزان سنجش امید هستید ؟؟؟ امید بی جا ؟؟؟
جناب روحانی سخنرانی را خراب کردند قیمت دلار افزایش پیدا کرد (134570)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۱
آقای خاتمی تا کی می خواین از آبروی خود برای روحانی مایه بگذارید؟ بهتره رو افراد اصلاح طلب سرمایه گذاری کنین (134705)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۲۴
اقاي خاتمي
به اين حرف ها گوش نكن
اين دوستان كامنت نويس صداي مردم ايران نيستن . يك عده آدم جوگيرن كه با يك غوره سردي ميكنن با يك كشمش گرمي .
صبح عاشقن ، شب فارغ
صبح زنده باد ، شب مرده باد
يك طوري درباره سخنراني روحاني تو سازمان ملل حرف ميزنن انگار تو جهان خوار و خفيفمون كرده

سيد ! روحاني را تنها نگذار . روحاني آبروي اصلاح طلبان هم هست (134744)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۰۵
ما باید بفهمیم که اقتصادمون بیماره
ما باید بدونیم فرهنگ اقتصادی مردممون اشتباهه
والا نباید با این حرفا قیمت دلار بالا پائین بشه
بخدا جای فکر داره (134759)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۱۵
آمریکائی ها وقتی می بینن با افزایش 200 تومانی ارز جوونای ایران اینقدر مستاصل شدن، جرات پیدا میکنن
یه ذره قوی باشیم (134762)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۵۱
اروم شدم سید (134574)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۵۹
آفرین به خاتمی ای کاش یک سری طرفدار های دو آتیشه ی شما یه به جای قربون صدقه یه ذره فکر کردن و عقلانیت و اعتدال از شما یاد می گرفتند (134579)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۶
میشه بفرمایید چطوری باشه؟؟؟
مردمو مسخر کردید.. (134581)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۷
سید جون امیدها به باد رفت خیالت راحت (134582)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۵۸
خيالت راحت كه اينطور نيست
از طرف خودت حرف بزن (134687)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۸
یا ما معنی امیدو نمیدونممم
یا فرهنگ جدید باید ایجاد کنیممم
که مثل دوران شمااا همون به مردم بی فرهنگ و بی سواد !!
بیاد فرهنگسرای ادب و ترب به مردمم بی سواد ادب یاد بدن (134584)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۹
بسه دیگهه
این چند سال کشور مارو با شعاررررر ادارهه کردید...بسه دیگه
بسه (134586)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۱۱
شیخ عزیز من موقع انتخاب شما سرباز بودم. برای آوردن شناسنامه و رای دادن به شما بیش از 1800 کیلومتر را رفتم و برگشتم
در دوره شما آموختیم که اینجا ایران است و نباید امید داشت. اصولا هر گونه امیدی ، نابجا ، بی جا و زیادی است
آقای خاتمی به عنوان کسی که دو دوره به شما رای داده می گویم هزار بار بنویسید : فرصت سوزی (134587)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۳۷
همینکه صدای خاتمی عزیز بدون فیلترینگ به گوش ما می رسه باعث خوشحالی و نشانگر تغییر فضای ایران سید بزرگوار دنیا هنوز تشنه سخنان بی نقص شماست انشا الله یک روز ضیافت نهار مجمع سالیانه سازمان مللبه میزبانی شما برگزار بشه (134609)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۳۹
سيد ! باز گلي به جمال تو
از بس كامنت ياس فلسفي درباره روحاني خوندم اعصابم خرد شد (134615)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۵۱
من از اصلاحات خوشم نمیاد متنم نخوندم ولی دمت گرم همون تیتیرشم قشنگ بود ، البته به نظر من آمریکا ضامن خوشبختی و بهبود اوضاع ما نیست ما باید خودمون رو تغییر بدیم و با کار بسیار بسیار زیاد دنیا رو محتاج خودمون کنیم (134625)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۰۳
خداییش افتخار می کنم 8 سال رییس جمهور این کشور بوده. کاش همه مسئولان همین تفکر را داشتند (134628)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۲۱
سید خندان من برده دل و جان من، برده دل و جان من سید خندان من


سید عاشقتم (134642)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۴۳
چرا سید بودن این بزرگوار، مهمتر از شخصیت ایشان است و همه میگویند :سید محبوب... سید فلان... سید بهمان... (134655)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۵۰
این فقط یه جور شیوه خطاب کردنه!مگه همه سیدا اینقد طرفدار دارن؟!یکم فکر کن. (134728)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۰:۴۹
ما دیگه امیدی برامون نمونده که بلند پروازانه باشه!
تازه می فهمم که شاملو چی می گفت و از چه دردی رنج می برد از دست شما به اصطلاح اصلاح طلبان که حتی حاضر نمی شد با یک روزنامه اصلاح طلب مصاحبه کنه ما به عنوان کسانی که رهبر معنوی و غیر معنوی مون شاملو هست دیگه به شما آقای خاتمی و دیگرانی مثل شما هم اعتماد نداریم اصلاح طلب واقعی آیت الله طالقانی بود که مثل کوه بود در برابر افراطیون و آیت الله منتطری بود که در برابر اقتدار طلبان و گروه های فشار تا آخر ایستاد و برای ما تکیه گاهی مطمئن بود (134657)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۴
من یه اصلاح طلب دو اتیشم ولی متاسفانه باید بگم خاتمی استاد سرکار گذاشتن مردمه (134674)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۵۸
مشکل خاتمی اینه که زیادی به فکر من و شماست! (134757)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۷
خاتمیا سیاستت را عشق است... (134678)
مهران
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۲۷
عاشقتم سید خیلی میخوامت (134679)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۰۱
دو صد گفته چون نیم کردار نیست. (134691)
نعمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۰۱
باورم شد. (134733)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۰۹
بابا ظریف وزیر خارجه ی همین روحانیه، خدایی منم با روحانی حال نکردم ولی این ظریف عالیه (134735)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۲۲
به نام خدا.

برادران و خواهران گرامی ، دوستان عزیز ، چه شده؟ زودتر از موعد نقشه ی شریعتمداری و دوستان رو داریم عملی میکنیم.

چه انتظاری داشتید؟ انتظار داشتید با یه سفر همه چیز حل بشه؟ روحانی و اوباما با هم دست بدن و دیدار کنن؟ این تازه اولشه. نمیشه که بعد 8 سال تخاصم در بالاترین سطوح با سه ماه وضعیت عوض بشه که. روحانی بهترین حرف های "ممکنه" رو زد و نه بهترین حرف های "مورد مطالبه". درسته. اما چاره ای هم جز این نداشت. اگر سرعت تغییرات بیشتر میبود ، چپ میکردیم!

دوستان عزیز ، برادران و خواهران گرامی ، اونچه در این سه ماه باعث این کاهش قیمت ها و شادی ها شد ، نه دولت تدبیر و امید ، که همبستگی ما با هم بود. کلید روحانی ، همبستگی و وحدت و امید و شادی ما مردم ایران هست. نباید وا بدیم.

ما روحانی رو انتخاب کردیم و باید حمایتش کنیم تا "اهدافمون" پیاده بشه. اهداف ما جز سربلندی و بهروزی ایران و ایرانی ، عزت و افتخار و آبروداری در دنیا نیست. برای همین هم جام زهر سرکشیدیم و هم دسته ای خودمون رو ، دکتر عارف رو ، از ادامه ی رقابت منصرف کردیم تا به قیمت از دست دادن قدرت ، کشورمون از دست نره. حالا باید روحانی رو حمایت کنیم. نباید به این زودی از پشتش بریم کنار تا 4 سال دیگه احمدی نژاد دیگری نتیجه ی رای امسالمون بشه. (134743)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۳۸
باهات موافقم.نباید پشت روحانی رو خالی کنیم(خیلیا منتظر همینن!).به خاطر آقای خاتمی رای دادیم،بخاطر ایشونم حمایت میکنیم. (134772)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۰:۴۱
منم ذقیقا موافقم.دوستانی که میگن روحانی خراب کرده حتما انتظار داشتن که روحانی با اوباما روبوسی هم کنه.ما ملت ایران چرا همیشه میخواهیم ره صد ساله را یک روزه طی کنیم؟این حرف در مورد اکثر کارای روزمرمونم دیده میشه (134774)
نازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۳:۳۵
عاشق این بزرگمرد شجاعم (134749)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۰
سلام و درود بر سید و رهبر اصلاحات (134820)
آبادانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۳۴
از نظر من رابطه ی ایران و آمریکا و منافع حاصل از آن مثل یه عینک ریبنه!!!! که داخل یه قالب یخ به ضخامت 35 سانت قرار گرفته .و حسن و حسین دارن با خورشید صحبت و اعمالشون این یخو ذوب می کنن .این حرفو در جواب اون افرادی زدم نه انتظار داشتن حسن و حسین با چکش و اره برقی به جون این یخ بیوفتن ولی از خطرات احتمالیش خبر ندارن!!! (134824)
[جمال درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۷:۴۲
از این افراط وتفریطها تعجب نکنید بالاخره ما ملتی هستیم که در کشورمان هم چهل ستون داریم هم بی ستون سیاسیون ما هم برهمین سیاق عمل میکنند یا انتظار دارند رییس جمهورشان بادیدن اوباما یکباره از خود بیخود شود و در آغوش رییس جمهور آمریکا غش کند یا یقه او را بگیرد و هرچه فحش میداند نثارش کند کاش لااقل به اندازه بعضی از پیر پاتالهای دولت پهلوی انصاف داشتیم که در خاطراتشان پرده از چهره کریه غرب بر میدارند وماهیت پلیددولتهای غربی وآمریکا را برملا میکنند چه شده؟ چه خبره؟ نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی این همه گریه وزاری صرفا برای اینکه آقای روحانی با اوباما دست نداده؟ آرام باشید یادتان نرودا گر روزی بناباشد ایران و آمریکاتجدید رابطه کنند دولت ما باید در هیبت یک ابرقدرت ظاهر شود نه کمتر اصول گرا یا اصلاح طلب فرقی نمیکند باور کنیم که ملت ما بزرگ است وشایسته بزرگی است تنها تحول جدید این است که دولتمان قصد دارد برای حل اختلافات فی مابین طریق دیپلماسی را نیز بیازماید نه اینکه هیچ نشده رییس دولتی را که هنوز آثار دشمنی اش با ملت ما موجود است مثل یک دوست دیرینه در آغوش بگیریم (134828)