به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۷۱۰۳

56% خلبانان بریتانیایی در پرواز مي‌خوابند!

گروه جامعه: نتایج یک بررسی در بریتانیا نشان داد که بیش از نیمی از خلبانان این کشور در حین پرواز به خواب مي‌روند.
56% خلبانان بریتانیایی در پرواز مي‌خوابند!
اتحادیه خلبانان خطوط هوایی بریتانیا اعلام کرد که 56% خلبانان هواپیماهای تجاری اعتراف کرده‌اند که در هنگام پرواز می خوابند. همچنین یک نفر از سه خلبان گفته‌اند که هنگامی که بیدار مي‌شدند ، کمک خلبان را هم ، خواب مي‌دیدند. در هفته گذشته موضوع خستگی خلبانان در رسانه‌هاي بریتانیا به شکل گسترده‌اي منتشر شد.

این موضوع هنگامی مورد توجه قرار گرفت که یک روزنامه بریتانیایی اعلام کرد: دو خلبان خطوط هوایی این کشور هنگام پرواز ، همزمان به خواب رفته و هدایت هواپیمای مملو از مسافران را به "خلبان اتوماتیک" سپرده بودند. این گزارش در حالی منتشر مي‌شود که اتحادیه اروپا قرار است بزودي قوانین جدیدی درباره ساعات کار خلبانان را تصویب كند.

قرار است در قوانین جدید اتحادیه اروپا مقدار ساعات کار هفتگی خلبانان افزایش یابد. اتحادیه خلبانان خطوط هوایی بریتانیا در این باره ابراز نگرانی کرده و گفته است که این قانون در صورت تصویب سلامت خلبانان را به خطر مي‌اندازد. طبق قانون پیشنهای اتحادیه اروپا، خلبان مي‌تواند طی دو هفته 110 ساعت پرواز داشته باشد اما بر اساس قانون بریتانیا خلبان در دو هفته تنها مي‌تواند 95 ساعت کار کند.