به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۷۳۴۵

علت دستگيري زائران ايراني در حج چيست؟

گروه جامعه:​ بعثه مقام معظم رهبري بايد‌ها و نبايدهايي را كه زائران در موسم حج بايد رعايت كنند را به آن‌‌ها تذكر داد.
علت دستگيري زائران ايراني در حج چيست؟
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، زائران و حجاجي كه به عربستان اعزام مي‌شوند بايد دقت داشته باشند كه در قواعد عرفي عربستان برداشتن هرگونه شي از زمين كه متعلق به شما نيست ممنوع است و در صورت مشاهده پليس چه حضوري و يا چه از طريق دوربين هاي مداربسته اين عمل موجب بازداشت فرد مي‌شود.

بنابراين زائران در حرمين شريفين از برداشتن هرگونه شي و يا پول كه متعلق به آن‌‌ها نيست بايد اكيداً خودداري كنند.بالا گرفتن كفش در عربستان مذموم است و آن را توهين تلقي مي‌كنند، به همين علت تعداد قابل توجهي از افراد كه نيتي جز حفظ حرمت و پاكيزگي حرم ندارند، به دليل در دست گرفتن كفش‌هاي خود و بالا گرفتن آن دستگير مي‌شوند. بعضاً سارقين تلفن‌هاي همراه در حرمين شريفين منتظرند تا توسط زائرين از آن‌‌ها خواسته شود با گوشي موبايل زائر از آنان عكس بگيرند و سارقين به محض دريافت گوشي از محل متواري مي‌شوند و گوشي زائر را با خود مي‌برند.

دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۲:۳۷
يك نكته را فراموش كرديد، بوسيدن زمين و يا بوسيدن اماكني از نظر ايرانيان مقدس است و يا پارچه را به امكان مقدس كشيدن به منظور تبرك، از نظر آنان كفر است و نيروهاي نظامي عربستان با آن برخورد مي‌كنند. يك پيرزن ايراني كه در نزديكي كعبه اين كار را مي‌كرد مورد توجه نيروي نظامي قرار گرفت، رفتند و او را از زمين بلند كردند و پارچه او را پرت كردند، پيرزن شروع به بد و بيراه گفتن كرد، من رفتم جلو و به انگليسي با نيروي نظامي صحبت كردم كه اين زن بيماري افسردگي دارد و نمي‌فهمد، تا او را رها كردند، بعد به او گفتم اگر جانت را دوست داري اين كارها را نكن چرا وقتي يك غير ايراني به ايران مي‌آيد انتظار داري مطابق فرهنگ شما در ايران رفتار كند پس شما هم سعي كن مطابق فرهنگ اينان اينجا رفتار كني حتي با اينكه اعتقاد نداري تا مشكلي نه براي شما و نه براي مابقي ايرانيان بوجود نيايد. (139927)
آرمين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۵:۲۶
دكي جون يعني نيروي نظامي عربستاني انگليسي رو فول بود؟ (140050)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۸
آفرین ... هر چند این کارها شرک هست ولی خوب گفتی بهش ! (140096)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۵۲
بابا مثبت معلومه اما منفی یعنی کلا قبول نداری این مطلب با شعایراسلامی کاملا
برابری میکنداکپگرجانت درخطرباشد می توانی نمازواجبت راقطع کنی یا حتی نخوانی
این کاری که این پیرزن وخیلی اززایران می کنندمستحبه ازمراجع تقلید بپرسید (140107)