به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۳:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۷۵۰۲

بازیابی​هویت​صلح‌طلب ایرانیان،دستاوردروحاني

گروه سياسي:​ یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: دستاوردهای سفر دکتر روحانی را می‌توان در حوزه‌های مختلف بررسی کرد اما شاید بتوان مهمترین دستاورد را تغییر نگاه جامعه بین‌الملل نسبت به ایرانیان و بازیابی هویت صلح‌طلب ایران قلمداد کرد.
بازیابی​هویت​صلح‌طلب ایرانیان،دستاوردروحاني
محمد رمضان‌زاده اظهار کرد: تغییر چهره ایران از چهره‌ای ماجراجو و غیرقابل اعتماد - که با سوءمدیریت دستگاه دیپلماسی و سوءنیت بدخواهان ملت ایران رخ داده بود - به چهره‌ای صلح‌طلب، قابل اعتماد و درخور احترام، یکی از بزرگترین دستاوردهای سفر رییس‌جمهور بوده است.وی ادامه داد: تغییر نگاه جامعه بین‌الملل نقش مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد بسیاری از ظرفیت‌ها و دستاوردهای مهم دیگری دارد که به تبع آن قابل دستیابی است و این هویت بازیافته می‌تواند به خوبی نقش تعیین‌کننده خود را هم در معادلات منطقه‌ای و تأمین امنیت منطقه و هم در حوزه‌های داخلی بویژه در اقتصاد ملی و تأمین ثبات اقتصادی و آرامش اقتصادی بازیابد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "یکی از دستاوردهای بسیار مهم و اصولی این سفر، انزوای دوباره اسراییل بعد از هشت سال جنجال‌آفرینی است"، افزود: متأسفانه در طول هشت سال اخیر ادبیات جنجالی و شعارزدگی و سوءمدیریت دستگاه دیپلماسی دولتی منجر به این امر گشت که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل دو بیانیه غیرعادلانه در حمایت از دولت اسراییل در مجمع عمومی صادر شد، اما خوشبختانه ادبیات دکتر روحانی و عملکرد مثبت و سازنده دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، اسراییل را دوباره به موضع ضعف بازگرداند و همین مساله خشم مقامات اسراییلی را برانگیخته است.رمضان زاده در پایان گفت: امیدواریم این حرکت مثبت و تغییر رویکردها تبدیل به صدای واحد تمام ارکان نظام و دلسوزان و ملت ایران تبدیل شود و با امید به آینده و همین نگاه صلح‌طلبانه با اقتدار به مسیر خود ادامه دهد تا بدخواهان و دشمنان منافع ملی چه در خارج و چه در داخل، پیام واقعی ملت صلح‌طلب ایران را بشنوند.
مرجع : ايسنا

مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۲:۲۱
موج صلح طلبی که در ایران ظهور کرده در دیگر نقاط جهان نیز هواخواهان زیادی دارد. و میرود که افراطی ها را کنار گذارد و دوران جنگ و خونریزی پایان یابد. (141386)