به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۱۷۷۲۶

والدانو: مسی مارادونای عصر است

گروه ورزشی: مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین مسی را مارادونای عصر دانست. او درباره رونالدو هم گفت که شخصیتی ممتاز و بازیکنی استثنایی است.
والدانو: مسی مارادونای عصر است
خورخه والدانو مدیر سابق تیم فوتبال رئال‌مادرید در کتاب خود به عنوان «11 فاکتور کاپیتان، فوتبال همچون مدرسه زندگی» درباره موضوعات زیادی از جمله مسی و کریستیانو رونالدو صحبت کرد. او درباره لیونل مسی بهترین بازیکن چهار سال اخیر فوتبال جهان اینگونه سخن گفت: مسی همچون پله، مارادونا، دی‌استفانو و یوهان کرایوف سلطان است. مسی، مارادونای عصر کنونی است. او برای اینکه نام خود را به لیست بزرگان مستطیل سبز اضافه کند، یک چیز در کارنامه کم دارد و آن قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی کشورش است. البته این را باید بگویم که نباید مسی را به خاطر قهرمان نشدن با آرژانتین سرزنش کنیم. او بازیکنی استثنایی است. کمتر بازیکنانی در تاریخ فوتبال جهان پیدا می‌شوند همچون مسی بدرخشند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین درباره کریستیانو رونالدو گفت: رونالدو بهترین الگو برای یک بازیکن حرفه‌ای است. او بازیکنی بلندپرواز است که همواره تلاش می‌کند تا عملکرد خود را روز به روز بهتر کند. والدانو درباره مقایسه مسی با رونالدو اینگونه سخن می‌گوید: بخش زیادی از موفقیت مسی به پدر و مادرش برمی‌گردد. برخلاف کریستیانو رونالدو. رونالدو هر ساله تلاش می‌کند تا بهتر از قبل باشد، چراکه او می‌خواهد اثبات کند بهترین بازیکن جهان است. وقتی بازیکنی موفق می‌شود با پیراهن رئال 70 گل در یک فصل به ثمر برساند باید او را با آلفردو دی‌استفانو و رائول مقایسه کرد. براین باورم که غرور و خودخواهی رونالدو سازنده است. او شخصی ممتاز و بسیار خوب است و برخلاف آنچه است که در اذهان عمومی از او وجود دارد. بار دیگر تکرار می‌کنم رونالدو شخصیتی بسیار خوب و بازیکنی استثنایی است. والدانو درباره تمدید قرارداد ستاره پرتغالی رئال مادرید گفت: بر این باورم که بهترین کاری که رئال‌مادرید در پنج سال اخیر انجام داده است، تمدید قرارداد رونالدو است.