به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۷۹۴۹

دیدار فوتبال ایران-آمریکا فعلا عملی نیست

گروه ورزشی: مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران قطعی کردن دیدار ایران- آمریکا را تا تاریخ ۱۵ آذر غیرعملی دانست.
دیدار فوتبال ایران-آمریکا فعلا عملی نیست
تیم‌های ملی آمریکا و ایران در حال تدارک برگزاری دیداری دوستانه با یکدیگر هستند و فدراسیون‌های فوتبال 2 کشور هم علاقه خود را برای برگزاری این دیدار اعلام کرده‌اند. دن گاسپار، مربی دروزاه‌بانان تیم ملی کشورمان که اقامت ایالات متحده آمریکا را دارد در مصاحبه‌ای اینترنتی با شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا در خصوص دیدار دوستانه احتمالی بین تیم‌های ملی 2 کشور گفت: هر 2 طرف برای برگزاری دیدار دوستانه ایران- آمریکا واقعا مشتاق هستند ولی قطعی کردن چنین مسابقاتی تا پیش از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام‌جهانی 2014 برزیل که در تاریخ 6 سپتامبر 2013 (15 آذر 1392) انجام خواهد شد عملی نیست. پیش از این ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در خصوص انجام این بازی دوستانه گفت: همیشه گفته‌ایم که برای مذاکره مستقیم با مسئولان ایران آماده هستیم و برای انجام این کار کجا بهتر از زمین فوتبال؟

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم پیش از این اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال آمریکا تمایل دارد تیم ایران در تورنمنتی چهارجانبه که سال آینده در آمریکا برگزار خواهد شد حضور پیدا کند. نیل بوئته سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا هم اظهار داشت: به منظور کسب آمادگی برای حضور در رقابت‌های جام جهانی به صورت فعالانه با مسئولان فدراسیون‌های فوتبال چند کشور که تیم‌های ملی‌شان جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را کسب کرده‌اند، برای برگزاری دیدار تدارکاتی در اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن (سال 2014) مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: با وزارت امور خارجه ایالات متحده همکاری نزدیکی داریم تا برای تیم‌هایی که برای این تورنمنت دعوت می‌شوند تدارک لازم دیده شود. وزارت امور خارجه مطلع است که ما با کشورهای متعددی در تماس بوده‌ایم و پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی 2014 امکان حضور تیم فوتبال هر کشوری در ایالات متحده وجود دارد. تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا که جواز حضور در مرحله پایانی رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل را کسب کرده‌اند تاکنون تنها در 2 بازی مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند. ایران در جام‌جهانی 1998 فرانسه با نتیجه 2 بر یک بر آمریکا غلبه کرد و 2 سال بعد دیدار دوستانه 2 کشور در پاسادنا کالیفرنیا با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۵:۰۶
بازی کنید دیگه
ما که اونا رو به عنوان کشور قبول داریم
تازه اگه ببریم پیروزی بر کفار 6 امتیاز حساب میشه :دی (145213)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۵۴
همان بهتر که بازی نکنند. حداقل رابطه سیاسی به فساد آلوده نشود (145337)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۰۲
اقای کوچکزاده و شریعتمداری ناراحت میشن!!! (145369)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۴۶
بازی نکنید چون حتما میبازیم
بزا همون یه برد داشته باشیم یه مساوی (145395)