به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۲:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۸۳۵۳
گرانی هتل و تورهای گردشگری ممنوع!

سفر،آرزوی دست‌نیافتنی خانوارهای ایرانی

گروه جامعه:‌ صنعت گردشگری ایران مدت ها است که با مشکلات جدی مواجه شده و نه در جذب توریست خارجی موفق بوده و نه توانسته همه جاذبه های گردشگری ایران را به ایرانیان معرفی کند و شرایط سفر را برای همه فراهم آورد.
سفر،آرزوی دست‌نیافتنی خانوارهای ایرانی
در سال های نه چندان دور سفر در کشور چندان گران نبود.حداقلش یک چمدان کوچک پشت ماشین بود و کرایه یک اتاقی لب ساحل دریای خزر که به بسیاری از خانوارها اجازه می داد سفری کم خرج داشته باشند.

این روزها اما گرانی سفر هوایی و بلیط هواپیما، افزایش نرخ بنزین، گرانی هتل و تورهای تفریحی و حتی گرانی خودرو مزید بر علت شده تا بسیاری از خانوارهای ایرانی قید سفر را بزنند چرا که به عنوان مثال یک سفر ساده سه روزه از تهران به ساحل دریای خزر برای یک خانواده 4نفره با انتساب هزینه بنزین ویا تهیه بلیط اتوبوس یاکرایه تاکسی، اجاره خانه ای برای ماندن و خورد و خوراک نزدیک به یک میلیون تومان می شود.

وضعیت تورهای مسافرتی که از این هم بدتراست.به عنوان مثال تور متوسط دو روزه رامسر برای هر نفر 250 تا 300هزار تومان است و به این ترتیب مشخص است که خانوارهای متوسط ایرانی، مانند قشر کارمند وکارگر که از حقوق ثابت برخوردارند و نمی توانند با تورم رقابت کنند قید سفر را می زنند.

گزارش های مرکز آمار نیز نشان می دهد 43 در صد خانوارهای ایرانی سفر تابستانی نمی روند.در این شرایط اما به تازگی معاون گردشگری کشور خبر داده: در ایام تعطیل اگر مردم با گران‌فروشی در نرخ هتل‌ها و تورهای گردشگری مواجه شدند به معاونت گردشگری استانها اعلام کنند، با گران‌فروشان از کاهش درجه هتل تا تعلیق در مجوزها برخورد می‌شود.

منوچهر جهانیان اضافه کرده: با توجه به تعطیلات اعیاد قربان و غدیر نظارت‌ها بر تورها و آژانس‌های گردشگری افزایش یافته است و مردم در صورت مواجهه با هر گونه گران‌فروشی در تورها و هتل‌ها می‌توانند به معاونت گردشگری استانها اعلام کنند تا با افراد متخلف برخورد شود.وی تاکید کرده: 25 فروردین‌ماه به تمام مراکز گردشگری کشور اعلام شده است که تا پایان امسال حق افزایش نرخ ندارند در نتیجه اگر با هر گونه گران‌فروشی مواجه شویم با آنها برخورد می‌کنیم که این برخوردها از کاهش درجه هتل تا تعلیق در مجوزها است.


این اظهارات اما در حالی است که سفر برای ایرانیان از مدت ها پیش گران شده و در حال حاضر خانوارهای ضعیف و متوسط با نرخ های 5 برابر شده بلیط هواپیما ها و گرانی سر سام اور هتل ها و مسافر خانه ها نمی توانند عزم سفر کنند.

در این میان هنوز اقدامی از سوی دولتی ها برای کاهش هزینه سفر خانوارها انجام نشده است و نظارت های مقطعی اینچنینی نیز دردی را دوا نخواهد کرد چرا که اگر در همین اعیاد اخیر سری به هتل ها بزنید به بهانه زیاد بودن مسافر نرخ ها را افزایش داده اند و خانه های اجاره ای هم حداقل دو برابر نرخ می دهند.در هر حال صنعت گردشگری ایران مدت ها است که با مشکلات جدی مواجه شده و نه در جذب توریست خارجی موفق بوده و نه توانسته همه جاذبه های گردشگری ایران را به ایرانیان معرفی کند و شرایط سفر را برای همه فراهم آورد.
مرجع : شفاف

تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۳:۴۸
پیشنهاد میکنم در مقابل سبد نیاز خانوار سبدی هم به عنوان سبد آمال خانوار تبیین شود (148832)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۱۵
خدایی تقصیر دولت نیست
ملت اتفاقا مسافرت رفتن داخلیشون زیاد کم نشده ئلی همه بلد هستند یا برن شمال یا مشهد یا شیراز یا اصفهان
انگار ملت جای دیگه نمیشناسن
بابا کردستان هست
حتی کویر هم قشنگی داره و میتونه توریست جذب کنه ولی نمیکنه (148949)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۴:۰۵
برادر من با کدام امکانات سفر برویم!!!؟ ماشین خوب با قیمت مناسب ولی بنزین گران یا بنزین ارزان و ماشین گران و با کیفیت!!!؟ هم بنزین گران است هم ماشینها بی کیفیت و گران. بیمه بدتر از همه گران شده است. امکانات خدمات عمومی نیز که زیر سفر است. قطارها کثیف و بی کیفیت و گرانتر از درآمد ما. هواپیما بدتر از همه. همه چیز گرانتر و بی کیفیت تر شده، فقط درآمد ما کمتر شده همین. (148837)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۵:۵۰
سفر!!!!!!!! دلتون خوشه ها! سفرم کجا بود؟ (148885)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۷:۳۰
رقم تور متوسط دو روزه به رامسر 250 تا 300 هزار تومان، غلو شده است. هم اکنون توره ها برای سفری دو روزه به مناطقی چون ماسوله، نمک آبرود، جنگل ابر، کویر مصر و یا کاشان میان 90 تا 160 هزار تومان است ... تورهای سه روزه سرعین یا کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بین 200 تا 300 هزار تومان است ...

تورهای یک روزه از ماسوله تا قلعه رودخان، از قلعه الموت تا غار علیصدر بین 35 تا 60 هزار تومان است ...

البته کیفیت و ایمنی برخی از این سفرها جای انتقاد دارد اما می توان با هزینه های نسبتا معقول نیز سفر رفت و جاهای جدیدی را دید ...

پیشنهاد می کنم به عنوان یک گزارش مثبت، با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید و لیست تورهای ارزان تا گران آن ها را بپرسید و حتی به هموطنان پیشنهاد دهید ... (148913)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۸:۳۷
با این شرایط
1 - خودروی خوب و استاندارد و مناسب .
2 - جاده های مطمین و ایمن .
3 - هزینه های مناسب و مطلوب .
4- قیمت مناسب سوخت و اقلام خوراکی و هزینه هتل و مسافرخانه .
5 - مراکز بین راهی مناسب و بهداشتی .
حالا به نظر شما کدام یک از این شرایط مهیا هست که ادم خانوادش رو برداره و به یک مسافرت دلنشین بره . (148924)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۲۵
خیلی گنده ش کردی دیگه موضوع رو ... ترافیک جاده ها رو نگاه کن (148955)
psk
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۱۹:۴۴
خوش به حال مسولین عزیز همه چیز را از این ملت گرفتند حتی یک مسافرت حشک و خالی (148966)
۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۰:۱۶
فقط با مهار تورم و بالا بردن ارزش پول ملی ونظارت دقیق حل شدنیه.(عچب آرزوهایی کردم )!!!!!!!! ولش. همون مسافرت نمیرم.!؟ (148984)