به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۱۸۷۳۹

شوراي‌شهراهواز:50‌ميليون نه، 15‌ميليون‌بود

گروه جامعه: در حاليكه رييس شوراي شهر اهواز وجود هرگونه مصوبه‌اي مبني بر اعطاي وام 50 ميليوني خريد خودرو به اعضاي شورا را تكذيب كرده، كارشناس اين شورا پرداخت تسهيلات 15 ميليون توماني را تاييد كرد!
علاسوندمقدم ؛ رييس شوراي شهر اهواز
علاسوندمقدم ؛ رييس شوراي شهر اهواز
رامي علاسوندمقدم اظهار كرد: هيچ‌گونه مصوبه‌اي در خصوص وام 50 ميليوني براي اعضاي شوراي شهر جهت خريد خودرو نداشتيم؛ اگر سند و مدركي مبني بر وجود اين چنين مصوبه‌اي هست، ارايه شود. اعضاي شوراي شهر اهواز در اين خصوص بسيار مورد اهانت قرار گرفتند. رييس شوراي شهر اهواز گفت: ممكن است اين‌گونه حرف‌ها و حديث‌ها از يك سايت غيرمعتبر منتشر شود اما دليل ندارد كه بدون تحقيق اين موضوع گسترش داده شود.

اما مكوندي، كارشناس شوراي شهر اهواز در اين باره گفت: با برخي كلان‌شهرهاي كشور درباره نحوه تامين خوردوي اعضاي شوراي شهر براي رفت و آمد، بازديدها و امور مربوط به شورا، صحبت كردم. برخي از طريق شهرداري، تاكسي‌سرويس اجاره كردند كه اين امر هزينه‌اي را براي شهرداري و شورا در بر خواهد داشت. يكي از شهرها نيز هم از تاكسي‌سرويس استفاده مي‌كند و هم 15 خودرو از محل اعتبارات شورا يا شهرداري خريداري شده و براي هر خودرو راننده به كار گرفته شده است. با توجه به تعداد اعضاي شوراي شهر اهواز كه 21 نفر هستند، در صورت اجاره تاكسي‌سرويس، هزينه هنگفتي به شورا و شهرداري تحميل مي‌شود كه براي جلوگيري از اين امر، روش ديگري در پيش گرفته شد. مكوندي تصريح كرد: شهرداري بدون اين‌كه از اعتبارات خود، ريالي هزينه كند، تنها در اين روش از وجهه خود استفاده كرده تا تسهيلات وام خريد خودرو به اعضاي شورا اعطا شود. اين تسهيلات 15 ميليون تومان تعيين شد.

گفتني اينكه، روزنامه جمهوری اسلامی چند روز پيش نوشته بود: شورای شهر اهواز در یک مصوبه عجیب برای رفاه حال اعضای شورای شهر با اکثریت آرا در صحن غیرعلنی،‌ کمک 500 میلیون ریالی به هر عضو برای خرید یک دستگاه خودرو تحت عنوان وام خرید خودرو را تصویب کرده است. این شورا که به اصول گرایی! مشهور است 21 عضو دارد. نکته جالب توجه در این مورد این است که بعضی از اعضای شورای شهر در گذشته به دلیل نداشتن وسیله نقلیه پیاده طی طریق می‌کردند. نکته جالب‌تر اینکه برخی از اعضای شورا کسانی هستند که برای کسب آراء شهروندان اهوازی هزینه‌های کلانی انجام داده بودند. اعلام این خبر در خوزستان موجب ناراحتی و عکس العمل منفی وسیعی بین شهروندان اهوازی شده و نقل محافل آنها گشته است. همه می‌گویند چرا این بذل و بخشش‌ها از جیب مردم صورت می‌گیرد؟

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۳۱
سند برای حسابداریه ؛ با توجه به گرانی خودرو تصویب این وام ها عادی است ؛ البته به نفع خودی ها!! همینه که برای انتخاب شدن به هر کاری تن میدهند!! (153588)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۴۳
یک خبرنگار از منوچهر غروی مدیرعامل وقت ایران خودرو پرسید که وفتی پیکان برای شما 2 میایون تومان تموم میشه چرا به قیمت 5 میلیون می فروشید . ایشان جواب دادند که وقتی مردم پول دارن و می تونند بخرند چرا ارزان کنیم . این یعنی حکومت قانون برای واردات نذاشته بلکه جیب مردم رو می خوادخالی کنه که به این میگن دزدی. (153595)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۹:۱۷
مدعیان اصول گرایی ظاهر و باطنشون فرق میکنه:
واعظان چین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند (153617)