به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۱۸۷۹۳

اعطاي دکترای افتخاری‌ به رهبر‌کره‌شمالی

گروه بين الملل: دانشگاه مالزی در برنامه‌ای با هدف گسترش تعاملات با کشور منزوی کره شمالی به رهبر این کشور دکترای افتخاری اقتصاد داد.
اعطاي دکترای افتخاری‌ به رهبر‌کره‌شمالی
دانشگاه HELP مالزی اعزام کرد که این درجه در «مراسمی ساده» در سفارت کره شمالی در کوآلالامپور به کیم جونگ اون اعطا شده است تا پلی برای تعامل با ملت کره شمالی تحت عنوان اقدام «آموزش برای صلح و سعادت» ایجاد کند. پل چان، رییس این دانشکده مالزیایی در بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک دانشگاه گفت: من انتظار دارم که گذر زمان این مسئله را برای حدود سال دیگر و یا بیشتر حل کند و کره شمالی از طریق راه‌های سازنده‌تری با جهان تعامل داشته باشد. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این دکترای اقتصاد سوم اکتبر به کیم جونگ اون اعطا شده و سفیر کره شمالی این درجه را دریافت کرده است. کیم جونگ اون نخستین رهبری است که این درجه را از این دانشگاه دریافت کرده است.

اما یک دانشگاه خصوصی مالزی از اعطای دکترای افتخاری به رهبر کره شمالی انتقاد کرد. یک کاربر در صفحه فیس‌بوک این دانشگاه پیامی با این محتوا را ارسال کرده است: اگر می‌خواهیم صلح را گسترش دهیم باید جایزه صلح نوبل را به یک تروریست بدهیم؟ من شرمنده‌ام که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ام.

قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۵:۴۸
یاد برخی مدارک افتخاری خودمون میفتم که بعضی از عزیزان گرفتن و در حال خوردن منافع این مدارک افتخاری هستند! (154030)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۷:۱۳
مرگ بر رهبر کره شمالی و اجداد و امثال دیکتاتورش (154124)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۲۱
شاید دکتراش در رشته دیکتاتوریست بوده (154075)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۷:۱۳
هر چی زیر پرو بال این دیکتاتور ها رو بیشتر بگیری بیشتر به خودشون مغرور می شن و جری تر می شن! (154122)
مخالف رهبر کره شمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۴۷
اعطای دکترای افتخاری به یک دیکتاتور کافر..!!! (154212)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۹:۵۷
جناب مخالف دیکتاتور بودن هیچ ربطی به کافر بودن نداره شما یاد گرفتید هر کسی که مذهبی نیست متهه به ادم کشی وفساد کنید وگرنه بسیاری از مسلمانان همدیگر را می کشند که کافران نکردند دیکتاتوری کیم خان ربطی به اعتقادات بشر نداره (154288)