به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۸۸۷۶

همراه با آرزوهای مسافران ام.اچ 17

گروه بين​الملل: مسافران پروازام.اچ 17ˈ خطوط هوایی مالزی که روز پنجشنبه گذشته در شرق اوکراین سرنگون شد هر یک به دلیلی عازم مالزی شدند.
همراه با آرزوهای مسافران ام.اچ 17
اطلاعات منتشر شده توسط برخی خانواده های سرنشینان این پرواز نشان می دهد هر یک از مسافران این هواپیمای مرگ به بهانه ای از جمله گذراندن تعطیلات عید سعید فطر در کنار خانواده، ازدواج، شرکت در کنفرانس بین المللی و یا گردشگری بار سفر بسته بودند. مسافرانی که سرنوشت و زندگی آنها در نقطه ای در استان دونتسک در شرق اوکراین در نزدیکی مرزی روسیه به طرز دلخراشی پایان یافت.ستی امیره 83 ساله مادر بزرگ ناتنی نجیب تون رزاق نخست وزیر فعلی مالزی از جمله مسافران این پرواز بود که قصد داشت ایام تعطیلات عید فطر را در کنار خانوداه خود در اندونزی سپری کند.

وی قرار بود با دخترش عازم اندونزی شود که امکان پرواز با ام.اچ17 برای دخترش فراهم نشد. یک خانواده شش نفره دیگر شامل پدر، مادر دو دختر و دو پسر نیز اعضای یک خانواده مالزیایی بودند که پس از سه سال زندگی در قزاقستان قصد داشتند از طریق آمستردام برای همیشه به مالزی بازگردند و در این کشور زندگی کنند. محمدعلی محمد سلیم 30 ساله دانشجوی دوره دکترای روانشناسی در آمستردام نیز قصد داشته برای دیدن خانواده اش در ایام عیدفطر در کنار آنها باشد. جوئپ لانگ رییس سابق انجمن بین المللی ایدز گلن توماس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی و لوییس وان منس از محققات برجسته ایدز نیز بخشی از هیاتی بودند که برای شرکت در بیستمین کنفرانس بین المللی ایدز قصد داشتند از طریق مالزی به ملبورن استرالیا عزیمت کنند.

ˈالیان تئوح دختر مالزیایی که به همراه امیل ماهلر نامزد هلندی خود قصد داشتند در مالزی ازدواج کنند نیز از جمله دیگر مسافران پرواز بی بازگشت مالزی بودند. ˈشوبا جایاˈ بانوی هنرمند مالزیایی که به همراه همسر هلندی خود پائول گوئز به هلند سفر کرده بودند تا دختر 21 ماهه خود را به والدین پائول نشان دهند آخرین ساعات زندگی خود را با پایان غم انگیز در بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی گذراندند. آخرین لیست 298 نفره از مسافران این هواپیما نشان می دهد 192 مسافر ام.اچ 17 هلندی بودند. 44 مسافر هواپیما دارای تابعیت مالزی هستند که در بین آن ها دو کودک و 15 نفر کادر پرواز نیز وجود دارند. 27 استرالیایی، 12 اندونزیایی شامل یک کودک، 10 انگلیسی، چهار آلمانی، چهار بلژیکی، سه فیلیپینی، یک کانادایی و یک نیوزیلندی از دیگر مسافران این هواپیما بودند که احتمال دارد بر اثر شلیک موشک سرنگون شده باشد.
مرجع : ايرنا