به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۴۱
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۹۰۵۰
به دلیل اتفاقات اخير در خانه مهندس‌موسوی

مطهری: وزیر اطلاعات را به مجلس احضار می‌کنم

ادامه حصر منطقی نیست
گروه سياسي:​ اتفاقات و حواشی خانه مهندس موسوی در روز عید غدیر و سکوت مقامات رسمی واکنش‌های مختلفی را داشته است. هر چند یکی از خبرگزاری‌ها مطالبی را در گفت‌وگو با یک مقام از وزارت اطلاعات عنوان کرده است اما تا کنون هیچ مقام رسمی دولتی و امنیتی در این زمینه اظهار نظری نکرده است. در این باره روزنامه قانون با علی مطهری گفت‌وگو يي را انجام داده است. این نماینده اصولگرای مجلس ادامه حصر را غیرمنطقی می‌داند و معتقد است این بحران هزینه‌هایی را به نظام تحمیل می‌کند. در ادامه متن گفت‌وگوی قانون با مطهری را می‌خوانید:
مطهری: وزیر اطلاعات را به مجلس احضار می‌کنم
هنوز درباره ماجرای عید غدیر خانه مهندس موسوی موضع‌گیری آشکاری از سوی دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است. شما درباره سکوت مقامات رسمی در این باره چه نظری دارید؟
به هر حال مسئولان مربوط و در راس آن‌ها وزارت اطلاعات باید پاسخگو باشند، با مردم سخن بگویند و بررسی کنند که آیا ادعای مطرح شده از سوی دختران آقای موسوی درست است یا خیر. اگر برخورد نامناسب و یا ضرب و شتمی صورت گرفته است وزارت اطلاعات باید از خانواده آقای موسوی و مردم ایران عذرخواهی کند. سکوت در برابر این گونه وقایع به صلاح کشور نیست به خصوص که این خبر در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی منتشر شده است.

بنده ابتدا به وزیر اطلاعات تذکر کتبی خواهم داد و اگر به نتیجه نرسد سوال از وزیر اطلاعات را به جریان می‌اندازم و ایشان باید به مجلس بیاید و پاسخ بدهد. در هر حال باید مجرم در این ماجرا شناسایی و معرفی شود. اگر مجرم ضابط وزارت اطلاعات بوده است باید تنبیه شود و عذرخواهی کند. خانواده زندانیان سیاسی به اندازه کافی در رنج هستند، نباید رنج آن‌ها را مضاعف کنیم.حتی اگر جرم یک متهم به اثبات برسد کسی حق آزار رساندن به او چه رسد به خانواده‌اش را ندارد و تعرضی غیر از اعمال مجازات او جایز نیست. به یاد دارم که در روزهای اول پیروزی انقلاب شهید مطهری بار‌ها به مرحوم خلخالی توصیه می‌کرد که مبادا به سران بازداشت شده رژیم شاه ظلم شود.

طی روزهای اخیر دیدگاهی مطرح شده که می‌گوید باید این موضوع بصورت ریشه‌ای حل شود. در غیر اینصورت نگرانی از بابت تکرار حادثه‌ای مشابه ماجرای عید غدیر همچنان باقی خواهد ماند. راهکار جلوگیری از حوادث احتمالی آینده چیست؟

بنده بار‌ها تاکید کرده‌ام که این روش برخورد با آقایان موسوی و کروبی درست نیست. اساسا حصر بدون محاکمه، هم غیر قانونی است.باید این مسئله یک بار برای همیشه حل شود. راه حل این موضوع محاکمه علنی طرفین بحران است. یعنی آقایان موسوی و کروبی به همراه آقای احمدی‌نژاد به صورت همزمان و علنی محاکمه شوند تا مردم در جریان حقایق قرار بگیرند. البته این به این معنی نیست که جرم این‌ها یکسان است.

در این‌صورت دادگاه هر حکمی بدهد همه می‌پذیرند و وجدان جامعه آرام می‌گیرد. ولی اگر آنچنان که در این چند سال رفتار شده است یک طرف را مقصر کامل و طرف دیگر را بی‌تقصیر جلوه دهیم این موضوع حل نخواهد شد و آثار منفی برای کشور خواهد داشت. ادامه این حصر خصوصا بعد از انتخابات ۹۲ که اکثر معترضان سال ۸۸ با نظام آشتی کردند منطقی به نظر نمی‌رسد.این مطلب هم که گفته می‌شود آن‌ها باید عذرخواهی و توبه کنند تا از حصر خارج شوند منطقی نیست چون ممکن است آن‌ها اتهامات خود را قبول نداشته باشند و حرفهایی برای گفتن داشته باشند.

چرا رسیدگی نمی‌شود؟ چه گره و مشکلی بر سر رسیدگی و حل منطقی این موضوع وجود دارد؟
من فکر می‌کنم آقایان به دنبال محاکمه علنی نیستند چرا که در آن صورت حقایق روشن خواهد شد و همگان متوجه می‌شوند که بسیاری از تبلیغات و اتهامات وارده به افراد در ۴ سال اخیر پایه و اساس درستی نداشته است و خود آن‌ها زیر سوال می‌روند. اما تنها راه ممکن همین محاکمه علنی است که باید برگزار شود و این پرونده را برای همیشه ببندیم تا کاسبان فتنه هم به کسب دیگری بپردازند.

در پیامی که رهبر انقلاب به کنگره حج داده بودند جمله‌ای بود مبنی بر اینکه ما نباید به غربی‌ها فرصت سوءاستفاده از ابزار حقوق بشر بر علیه جمهوری اسلامی را بدهیم. با توجه به این پیام رهبری، چرا مقامات مسئول و دولت محترم با سکوت خود در این موضوع فرصت سوءاستفاده را به بدخواهان می‌دهند؟

ما نباید بهانه به دست غربی‌ها بدهیم که علیه ما استفاده کنند و مذاکرات هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهند. اصلا نباید تعلل کرد. سکوت در این باره شبیه ماجرای ستار بهشتی است که در ابتدا سکوت کردند و بعد از انتشار اخبار آن مجبور به موضع‌گیری و توضیح شدند. چرا یک مسئله ساده را به یک بحران تبدیل ‌کنیم. باید با توضیح شفاف و اطلاع رسانی از ابتدای ماجرا راه هرگونه سوءاستفاده را ببندیم. اگر نیاز به عذرخواهی است مسئولان بیایند عذرخواهی کنند. فرهنگ عذرخواهی را باید نهادینه کنیم.

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۱
پسر كو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش مخوانش پسر
واقعا که پسر ان شهید بزرگوار هستی . (155731)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۶
دور بعد مطهری دومین نفر تو لیست اصلاح طلبان باشد بااینکه اصولگراست (155817)
a.s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۳۲
نفر اول كيه؟ (155942)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۰۹
عارف (156062)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۲۴
همه اصولگرا ها انقدر منطقی بودن بدون شک جز پنج کشور قدرتمند دنیا بودیم و کسی حرص نمیخورد (155845)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۳۱
فقط حرفشو میزنه! اون موقع که این کارو کرد.. (155852)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۴۶
اين كه ميگن نان حلال فرزند صالح به بار مي اورد يعني اين، مصداقشو ببينيد.بعضيا خونشون ميراث علي (ع) هست، خون اين شخص از اون خون هاست،نيازي نيست كسي سيد باشد (155914)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۲۷
این سخنان نشاندهنده ی نوع نگاه حاکم بربنیانگذاران این نظام است!خدارحمت کند علامه مطهری ودرود برفرزند بزرگوارش! (155940)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۱
آقای مطهری زمانی که لازم بود این حرفها را بزنند خود را به خواب زده بودند حالا چه نقشه هایی در سر دارند خدا میداند. (156043)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۴
درود بر دکتر مطهری اصولگرای اصلاح طلب (155735)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۲۴
اندیشه های ایشون رو در امور فرهنگی تا حدی با نظرات گروه زیادی از ما یکی نیست، ولی ایشون رو تحسین می کنم به خاطر اینکه در هر شرایطی حقیقت رو بیان می کنن.کاش این روحیه در اصلاح طلبان و اصولگرایان وجود می داشت و هر روز صداقت رو به مسلخ مصلحت و منفعت نمی بردن. (155806)
dbdbdbbddbbddbdbbdb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۶
واقعا که در روز عید غدیر که متعلق به سادات است شیعه بودن خودشونو با برخورد زشت با خانواده سادات موسوی نشون دادند واقعا شرم آوره (155830)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۵
چه ربطی داره یعنی اگه سادات نبودن ، این کار اشکال نداشت؟؟ (155968)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۶
کاشکی از نظر فرهنگی هم همینگونه بودی (155739)
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۳۶
مثل هميشه حرف حق از دهان مطهري بيرون آمد..... واقعا بايد معلوم شود آن روز چه اتفاقي افتاده است.....
از ميان آن همه مدعي فقط علي مطهري براي ديدن خانواده ستار رفت حالا هم پيش قدم روشن شدن مسىله شده است..... رحمت به آن شيري كه خورده اي..... (155747)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۵۹
تو این مملکت میان رو واقعی جناب آقای مطهری می باشد (155772)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۱
درود خداوند بر بزرگ مرد اصولگرای مجلس شوارای اسلامی. من زیاد موافق به مجلس کشیدن وزرای آقای روحانی نیستم ولی این بی احترامی به خانواده موسوی بی احترامی بزرگی بود باید یکی پاسخگو باشد. حداقل وزیر اصلاعات لفظی برخورد نکند تمام عوامل دست اندر کار را بازخواست کند و اینکه خودی نشان دهد.درود بر مطهری بزرگ (155753)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۵
در صورتی که آقایان موسوی و کروبی جرمی را مرتکب شده اند باید در دادگاه صالحه و با حضور هیات منصفه و پخش مستقیم از تلویزیون محاکمه شده و به دفاع از خود بپردازند،در غیر اینصورت با کدام حکم،ایشان باید حبس خانگی شوند و قدرت دفاع از خود هم نداشته باشند؟ (155760)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۳۲
طفلکی ها هیچ گناهی ندارن فقط یکم فتنه به پا کردند (155988)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۵۸
مطهری اگر این گیر دادناش به قانون حجاب نبود حتما یکی از ده نفر اول نمایندگان مجلس از مشروطه تا الان بود (155771)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۲۰
الان این مملکت انقدر مشکل داره که عقاید فرهنگیش به چشم نمیاد..!!
درود بر نماینده همیشه راستگو علی آقای مطهری (155979)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۱۱
همين الانشم هست..... اولا كه ديدگاه هاي فرهنگي هر كسي قابل احترام است...... ثانيا فراموش نشود كه در اين ٤ سال سخت فقط مطهري بود كه پرچم حق و عدالت را زمين نگذاشت....... حيف كه حافظه ي تاريخي مردم ضعيف است و زود فراموش مي كنند (156013)
بختيارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۰۶
درسته از نظر فرهنگى با ايشون اختلاف نظر داريم اما خداوكيلى ايشون انسان سالم و شجاع و حق بينى هستند يعنى به تمامى معنا نماينده مجلس هستند. (155781)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۰۷
رحمت بر اون پدرت ! (155782)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۱۴
اعصابم خورد شد (155794)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۳۶
از سخنان آقای مطهری اعصابم آرام شد (156127)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۱۹
به اميد آزادي كسي كه عشقو نشونم داد (155800)
yashar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۲۰
به جز در مسائل فرهنگی واقعا مثل یه اصلاح طلبه. حتی اصلاح طلبتر از خود اصلاح طلبا (155802)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۳۴
اگه یه مرد تو دنیا باشه خودتی دکتر جون (155812)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۳۸
اغراق نفرمایید اما در ایران واقعا تک است (156129)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۴
چرا دولت تدبیر و انید سکوت کرده؟ (155815)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۳۷
تا الان که سکوت کرده، کاش فقز یه کم جسارت داشت (155948)
786
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۸
همگان خوشحالیم که فرزند برونداستادشهیدمطهری همچنان آزادانه می تواندنظرات مردم راانعکاس دهد. راستی ازفرزندان شهیدبهشتی چه خبر؟ (155820)
احمدی
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۵۶
هی می گه دو طرف
مگه احمدی جرمی مرتکب شده که محاکمه بشه
ته تهش یه بار گفته خس و خاشاک این جرمه ؟ (155823)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۴۰
تا حالا دیدی آدم بدون طرف به دادگاه برود؟در ضمن خس و خاشاک هلالت باد (156131)
سیدمسعودکوهساری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۲
برو کشکت رو بساو - آدم خوبه دم دمی مزاج نباشه - حیف شهید مطهری واقعا اگر زنده بود الان ... (155824)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۵
دور به شرفت ، خیلی مردی . با اینکه اصواگرایی ولی 2 سال دیگه بهت رای میدم. (155829)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۱۴
اقای مطهری اگر تجاوز که کروبی مطرح کرد ثابت شود حرفهای شما درست است (155837)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۳۰
سعید مرتضوی هم نیست بندازن گردن اون! (155851)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۵۲
آفرین بر نگاه اسلامی و متمدن آقای مطهری ، دولت قبل برای ابراز وجود همه مخالفانش را فتنه گر قلمداد کرد و متاسفانه خیلی ها هم آنها را حمایت کردند در کجای دنیا فریاد حق خواهی فتنه نام دارد . (155866)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۰۸
فقط می‌تونم بگم درود بر شرفت علی مطهری. در این شرایط خفقان که عده‌ای نماینده‌ی مجلس افراطی و مداح از خدا بی‌خبر دارند برای سیاست کشور نسخه می‌نویسند، حقا که صدای تو رسا و کوبنده است. درود بر شرفت. به امید آزادی عزیزان در بندمان. (155872)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۳۴
مگر اینکه شما کاری کنید جناب مطهری! (155895)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۳۹
پس چرا حسن روحانی موضع گیری نمی کند؟آیا در این مورد هم از افراطیون می ترسد؟ (155903)
ahmad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۰۷
درود خدا بر شهید عزیز مطهری و سلام بر فرزند دلیرش که مایه افتخار جامه ایران است ملت با این افراطیون چه کنند کی باید 75 میلیون نفر زجر بکشند (155925)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۱۴
دست خودم نیست، از هرکی که حرف حق رو بگه خوشم میاد. چه هم مرام سیاسیم باشه چه مخالف !
درود بر مطهری که از حق دفاع می کنه. (155932)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۴۳
مسعود جان متشکرم حرف دل ما را گفتید (156135)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۷
به یاد دارم که در روزهای اول پیروزی انقلاب شهید مطهری بار‌ها به مرحوم خلخالی توصیه می‌کرد که مبادا به سران بازداشت شده رژیم شاه ظلم شود.


منظورشان کدام شهید مطهری است؟؟؟؟؟؟؟ (155969)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۳۱
زنده باد حق زنده باد حق زنده باد حق (155986)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۳۲
حسن روحانی رییس جمهور منتخب . 27 خرداد 92 :

ملت ایران وعد های انتخاباتیم را فراموش نخواهم کرد. (155989)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۴۵
چه عرض کنیم مثل اینکه سرش شلوغ است!! (156136)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۵۸
لا اقل برو فامیلت را عوض کن تا نام نیک آن شهید بزرگوار محفوظ بماند قابیل خان (156003)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۴۶
دکتر!علی گونه سخن می گویی. خدانگهدارت.درودبرتو (156038)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۱۶
همه كسانى كه با سخنان توهين اميز خود سبب تحريكاحساسات مردم در انتخابات سال ٨٨وباعث اشوب وفتنه شدند مانند اقايان احمدى نژاد و علم الهدى همراه كروبى وموسوى بايد به طو رعلنى محاكمه شوند. (156069)
علی اصغر راستی وراوی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۲۰
دروذ خدا بر فرزند شهید مطهری (156071)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۴۸
ای کاش اکثر اصولگرایان منطق آقای مطهری را داشتند.خداوند شما را با این اخلاق همیشه برای ملت نگهدارد.آمین (156139)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۳:۰۹
متاسفانه بعضی ها کم اوردن و در برابر تمام اتفاقات دوسه ماه اخیر فقط سکوت میکنند درود بر علی مطهری شجاع کاش جرات شما را کسان دیگر هم داشتن و جلوی این اقایون افراطی می ایستادند (156148)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۳:۴۵
کاش افای مطهری مثل اقای ظریف صفحه فیس بوک داشتند میتونستیم مستقیما با هاش در ارتباط باشیم.ولی از اینجا میگویم درود بر جرات و شرفو خانواده ات (156164)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۴:۱۷
زنده باد! خدا حفظت کنه مرد مومن که حرف حق می گی... (156223)