به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۰
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۹۳۰۲

عبدالله نوری: آقاي روحانی فراموش نکند برای رهایی از این وضعیت رای آورد

گروه سياسي: حجت‌الاسلام عبدالله نوری در دیدار با خانواده مهدی کروبی با تاکید بر اینکه آقايان کروبی، موسوی و بسیاری از دلسوزان، برای اینکه کشور و مردم دچار گرفتاری و مشکلات نشوند، هشدار مي‌دادند، تصریح کرد: آزادی همه زندانیان سیاسی موجب افزایش اعتماد مردم و تقویت منافع ملی مي‌گردد.
عبدالله نوری: آقاي روحانی فراموش نکند برای رهایی از این وضعیت رای آورد
وزير كشور دولت خاتمي گفت:آقای روحانی و دولت محترم فراموش نکنند که پایگاه رأی و بدنه‌ي اجتماعی حامی شان اغلب کسانی بودند که از بی قانونی و تضییع حقوق شهروندی و تنگ نظری ها به ستوه آمدند و با امید رهایی از این وضعیت راهی متفاوت را برگزیدند.

در ابتدای این دیدار، فاطمه کروبی و حسین کروبی با تاکید بر استقامت و روحیه‌ي بالا و امیدواری مهدی کروبی نسبت به آینده، از وضعیت سلامتی وی به ویژه بالا بودن غلظت خون وی، بسیار ابراز نگرانی کرده و فراهم شدن شرایطی برای انجام معاینات دقیق پزشکی و رسیدگی بیشتر و جدی تر به وضعیت سلامتی مهدی کروبی را خواستار شدند.

عبدالله نوری ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده مهدی کروبی گفت: “خانواده و فرزندان جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی و سایر زندانیان سیاسی در زمره‌ي بهترین و آزاده ترین خانواده های این سرزمین قرار مي‌گیرند که هنوز پس از گذشت چهار سال تحمل انواع سختی ها، درد ها و ناملایمات، مدافع کشورشان هستند و برای سرافرازی و بهروزی مردم اشان همه‌ي سختی ها و توهین ها را به جان خریده اند.”

عبدالله نوری در ادامه افزود: حصر و حبس دوستان و خدمتگزاران صالح، صادق و دلسوز این کشور و یاران نزدیک حضرت امام (ره) بسیاری از مردم را متأثر و نگران کرده است و مع الاسف در چند سال گذشته سوءمدیریت بر سر کشور و منافع ملی آنی آورده است، که امروز از یک بحران بزرگ نام برده مي‌شود. جناب آقای کروبی، جناب آقای مهندس موسوی و بسیاری از دلسوزان، برای اینکه کشور و مردم دچار این گرفتاری ها و مشکلات نشوند، هشدار مي‌دادند.

عبدالله نوری سپس با ابراز امیدواری نسبت به آینده گفت: “ان شاءالله با امید و نشاطی که با برگزاری انتخابات امسال ریاست جمهوری میان مردم ایجاد شده است و رویکرد و برنامه های مثبت دولت جناب آقای روحانی، با تدابیر و کار کارشناسی، مسائل و مشکلات کاهش یابد و شاهد آن باشیم که از بسیاری نیروهای دلسوز، خوش فکر و البته توانمندی که درسال های گذشته در زندان یا در محدودیت بوده اند پس از رفع محدودیت ها، جهت حل معضلات و کمک به آتیه‌ي کشور استفاده شود. معتقدم آزادی، جناب آقای موسوی و جناب آقای کروبی و همچنین سرکار خانم رهنورد و همه زندانیان سیاسی موجب افزایش اعتماد میان مردم و حاکمیت، نزدیکی میان جریانات گوناگون سیاسی و تقویت منافع ملی مي‌گردد.”

همچنین عبدالله نوری با اشاره به دیدار گذشته اش با فرزندان میرحسین موسوی عنوان کرد: “در دیداری با فرزندان ارجمند مهندس موسوی که پس از پیروزی آقای روحانی بود، عرض کردم که با توجه به پیروزی گفتمان اعتدال و اصلاحات و برای تسریع در حل بسیاری از مشکلات از جمله رفع حصر رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان بزرگوار، شورای عالی امنیت ملی با ترکیب جدید و همچنین برگزاری جلسات سران سه قوه با حضور جناب آقای هاشمی رفسنجانی، مي‌توانند بسیار کارگشا باشند، مجددا بر این موضوع و این پیشنهاد تاکید مي‌کنم، جناب آقای روحانی و دولت محترم فراموش نکنند که پایگاه رأی و بدنه‌ي اجتماعی حامی شان اغلب کسانی بودند که از بی قانونی و تضییع حقوق شهروندی و تنگ نظری ها به ستوه آمدند و با امید رهایی از این وضعیت راهی متفاوت را برگزیدند. معتقد هستم یکی از خواست های اکثریت مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تغییر فضای امنیتی و احیای حقوق شهروندی و مدنی تک تک شهروندان از دولت تدبیر و امید بوده و هست.

وي افزود: تمرکز دولت و جناب آقای روحانی بر مسائل بین المللی و اقتصادی که شاید بگونه ای با یکدیگر مرتبط هم هستند، مسئولین را از وضعیت سیاست داخلی و آزادی های سیاسی و حقوق شهروندی غافل نکند. تاکید آقای روحانی بر حقوقدان بودن شان و مجری قانون اساسی بودن، مسئولیت سنگینی را بر عهده‌ي شخص رئیس جمهور و دولت مي‌گذارد و باید تلاش شان این باشد که راه را بر بی قانونی ها ببندند و فضای امنیتی آمیخته به تخریب و توهین و تهمت را برچینند و در برابر هرنوع بی قانونی و تضییع حقوق آحاد جامعه و قدرت طلبی و اقتدارگرایی اقلیتی شناخته شده بایستند، البته تمامی نیروهای توانمند، کاردان و شایسته باید در این راه سخت و پر فراز و نشیب شخص آقای دکتر روحانی و دولت ایشان را کمک کنند.”

عبدالله نوری در پایان آرزو کرد: از خداوند متعال برای همه‌ي خدمتگزاران صادق مردم و کشور خصوصا عزیزان درحصر و زندان، آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم برای افزایش نشاط و امید در جامعه، شاهد آزادی این عزیزان باشیم. عبدالله نوری از فاطمه کروبی درخواست کرد سلام گرم وی را همراه با آرزوی سلامتی و طول عمر، به مهدی کروبی برساند.

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۱۶
من به روحاني راي دادم تا حالا هم پشيمان نيستم . قرار نيست هر روز پشيمان بشيم . حل مشكلات آقايان موسوي و كروبي به عملكرد خودشون و هواداران شون بستگي داره .
من به عنوان يك هوادار براي مسائل معيشتي كشورم به روحاني راي دادم و شناختي كه از جامعه دارم مردم هم از اقتصاد احمدي نژاد به ستوه اومده بودن به كسي راي دادن كه بيشترين تفاوت را با محموت داشت . دغدغه مردم معيشت و ثبات اقتصاد بود (157264)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۴۸
من به روحانی رای ندادم وخوشحالم. لطفا اسم سایتتون رابه جای بهار بگذارید خزان سالم اندیشی باتشکر (157308)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۳
خوب اگر فقط اقتصادی بود قالیباف بود میرفتی به اوون رای میدادی .پس از قول خودت صحبت نکن روز بعد از پیروزی آقای روحانی همه در شعار هاشون خواهان آزادی زندایان سیاسی و رفع حصر بودند (157316)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۵
تو گفتي منم باور كردم.
چقدر تحليلت شبيه بعضيا بود!!!!!!!!!!!!! (157318)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۴۱
عمراً اگه تو راست بگی (157365)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۴۲
ما بر خلاف شما هم بخاطر مسائل اقتصادی به آقای روحانی رای دادیم و هم به خاطر آزادی های مدنی و مسائل سیاسی و اجتماعی.

درود بر عبدالله نوری. (157366)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۱
تو که راست میگی!!!! (157388)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۴
آقای روحانی ی فکری برای گرونیها کنند لطفا اون از اضهارات آقای سیف که کام اکثر مردم تلخ کرد و اینهم آقای نعمت زاده ما با امید رای دادیم به شما (157390)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۶
مطمئن باش که مشخص است شما به چه کسی رای داده ای ونیازی به بیان آن نیست ولی مطمئن باش کسانیکه به آقای روحانی رای داده اند در راس خواسته ها و مطالباتشان توجه به قانون و آزادی بیان و حذف فضای امنیتی و... بود . (157392)
گیج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۶
من به روحانی رای دادم که اولین تدبیرش؟ قطع کردن یارانه ما کارمندان باشه!!! (157395)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۸
نظر شما بسیار بجاست, ما نیز علاوه بر اینکه بخاطر وضعیت اسف بار اقتصادی و بین المللی کشور به اقای روحانی رأی دادیم ولی از این نکته هم نباید غافل شد که یکی از درخواستهای مهم ما رفع حصر مهندس موسوی, دکتر رهنورد و حجت السلام کروبی و سایر زندانیان سیاسی بود که امیدواریم با نظر مثبت مقام معظم رهبری و تلاش آقای روحانی هر چه زودتر محقق شود (157400)
احمدی نژادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۵۹
تو که راست گفتی ولی... (157775)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۰
درود بر عبدا... نوری عزیز (157282)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۳۰
روحانی منتظریم (157284)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۳۶
نخیر دیگه مچکر نیستیم. الان باید بگیم روحانی منتظریم (157515)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۰۶
دکتر روحانی خواهش میکنیم سریعتر رسیدگی کنید. (157862)
اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۴۸
درود بر عبدالله نوری افتخار اصفهان (157306)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۳۴
درود بر عبدالله نوری افتخار همه. (157514)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۳۶
دوست عزیز اصفهانی
قرار نشد نژاد پرستانه برخورد کنیم. آقای عبدالله نوری نماینده ایرانی شجاع و مقتدر هستند (157516)
کاشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۲:۲۴
ایشون هیچ وقت نماینده من نبودن و نیستن
اصفهان همچین نماینده ای نمی خواد
شما ایشون رو دوست دارید " بفرمایید، ایشون نماینده خودمه: (157812)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۵۰
من به آقای روحانی رای دادم .

درسته که انصافا نمیشه توقع داشت تو این مدت زمان کم به سرعت مشکل اقتصادی و گرانی و .. حل بشه اما میشه توقع داشت که حصر تو این مدت برداشته میشد . ملت ایران نجیب و صبورند و درخواستهای منطقی دارند که باید آقای روحانی توجه بیشتری به اونها داشته باشه و انتظار این بود که چند موردی که در روز های گذشته رخ داد و ملت را اندوهگین کرد حداقل با واکنش کلامی آقای رییس جمهور محترم رو برو می شد . ما حامی دولت هستیم و پشتیبان ایران عزیز و همواره حمایت می کنیم و امیدوار به حل تمامی مشکلات هستیم . اما امیدواریم آقای رییس جمهور محترم از این به بعد با کارشکن ها و افراطیون برخورد کنند و در قبال اونها موضع گیری انجام دهند . . . .

پاینده باد ایران (157312)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۲
فکر کنیدد طرفداران آقای موسوی در یک حرکت کاملا خودجوش-نظیر حرکت نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی که ما باور کردیم کاملا خودجوش بوده!!!!!!!!!-شب بیلبورد نصب کنند در حمایت از آزادی آقای موسوی اونم با رنگ سبز! صبح که بریم تو شهر چه صحنه ای خواهیم دید! (157524)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۰۰
دقیقاً همینطوره
آقای روحانی با علم به وضعیت کشور در انتخابات شرکت کردند
پس بهتره با کنترل فرمایشات وزرا و زیر دستانشون و جلوگیری از عرایض بحران ساز شرایط رو کنترل کنند (157319)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۰۳
من به اقای روحانی رای دادم چون جناب اقای خاتمی گفتند البته پشیمان هم نیستند هیچ شناختی از ایشان نداشتم و امیداوار بوده و هستم که مشکل اقای موسوی عزیز را حل کنند و من طرفدار پرو پا قرص جناب اقای موسوی بوده هستم و خواهم بود تا قطره اخر خونم (157323)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۳۷
کاملا با نظر شما موافقم (157517)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۵۹
هزاران هزار مثبت (157549)
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۴۴
سعي كنيد نه زير بار ظلم بريد ونه ظلم كنيد ،اين متن در همه جاي تهران چسبانده شده
چرا به اين عزيزان سياسي كه جرم شان اعتراض به مشي نادرست مملكت داري است
ظلم مي كنند و چهار سال در حبس اند (157369)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۵
ما هم امیدواریم محاکمه علنی زود ت شکل بگیرد (157383)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۲۰
مگر قرار است وضعیت تغییر کند؟مثل اینکه شما از چارچوب این نظام خبر ندارید؟ما نخواهیم گذاشت که کشور را دو دستی تقدیم امریکا کنید و جامعه را به سمت فرهنگ غربی بکشید (157419)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۳۳
نوری جان با تمام وجود دوستت دارم به امید آزادی میرحسین (157436)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۵
روحانی توان مقابله با فراطیون را ندارد و هر روز در حال عقب نشینی است.
شاید اصلاً موسوی و کروبی را در همین دولت تدبیر!وامید! اعدام کردند. (157456)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۹
پایگاه اجتماعی اصلاحات اگر رأی داشت، جناب عارف با آن وضعیت کنار نمی‌کشیدند! ضمنا بخش زیادی از مردم برای رفع مشکلات اقتصادی‌شان به آقای روحانی رأی دادند نه آزادی عده‌ای قانون‌گریز که رأی همین مردم را در سال 88 برنتافتند! (157483)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۱۵
روحانی جون مردم برای این بهت رای دادند که دیگه مشکل اقتصادی نداشته باشند با این خودروساز های زورگو مبارزه کنی و سر جاشون بنشونی مرغ و تخم مرغ هر روز بالا نرن، جلوی گرونی لبنیات رو بگیری حالا فراموشت شده؟ باشه دیدار ما تا چهار سال دیگه (157496)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۵۰
به نظرم گول خوردم که به روحانی رای دادم (157542)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۵۶
به نظر من:

1 - کمی برای قضاوت زوده باید به آقای روحانی فرصت بیشتری داد.

2 - من هم مانند بسیاری انتظارات بیشتری از آقای روحانی تا به امروز داشتم و با بعضی از اقدامات و سخنان ایشان هم کاملا مشکل دارم و آنها در راستای اصلاح طلبی و خواست مردم نمی بینم ولی بازهم از رای به روحانی ناخرسند نیستم اگر مردم در انتخابات شرکت نمی کردند و یا رای به روحانی نمی دادند وضع 100 ها مرتبه اسفبارتر بود فقط فرض کنید فردی مانند قالیباف یا جلیلی امروز دولت را در دست داشت.

3 - البته اینکه من از رای دادن به روحانی هنور هم حمایت می کنم به این معنی نیست که در مقابل هر اقدام یا عدم اقدام دولت و رئیس جمهور به به و چه چه و یا اه اه و اه اه کنیم ما باید به دولت انتقاد داشته باشیم و بر خواست هایمان پافشاری کنیم تا دولت از مسیر مردم خارج نشود. (157771)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۱۹
توی کاندیداهای موجود بهترین گزینه اقای روحانی بود ولی به نظر من کلا گول خوردید که رای دادید (157874)
raha
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۹:۳۶
اگر اصلاح طلبان و اعتدال طلبان نتوانند با درایت وبهره گیری هوشمندانه از پتانسیل مردم ,ساختار حقیقی نظام را از ناکارآمدی خارج کنند; اقتدار طلبان با واپس گرایی و ناکارآمدی نهادینه شده ای که در خود دارند, مردم را کاملا به سوی اندیشه ی ناکارآمدی ساختار حقوقی نظام سوق می دهند ... (157588)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۰:۰۹
سلام به همگی
درسته که آقای روحانی با شعار آزادی زندیان سیاسی به میدان آمدند ولی بیشتر حرف هاشون جنبه تبلیغی داشت
چون آزادی زندانیان سیاسی مخصوصا آقای موسوی و کروبی مساله امنیت ملی کشور و باید سران نظام به توافق برسند
ضمنا باید واقع بین بود و توجه داشت که آقای موسوی وقتی پا به عرصه انتخابات گذاشت با شعار قانونگرایی اومد و شب قبل انتخابات گفت هر کسی رئیس جمهور شد همه بهش کمک میکنیم اگرکسی هم به نتیجه انتخابات اعتراضی داشت از راه قانونی اقدام کنه ولی متاسفانه خودش قانون رو نقض کرد من خودم به موسوی رای داده بودم ولی با اقدامات ایشون بعد از انتخابات کاملا مخالف بودم چون به کشور هزینه وارد کرد و عده زیادی انسان بی گناه کشته شدند.
الان هم باید حق را به آقای روحانی داد چون مساله مهم کشور معیشت مردم و وضع اقتصادی نه آزادی آقایان موسوی و کروبی
بعدش اگر هم آزاد بشن دیگه فایده ای نداره چون در این نظام جایی نخواهند داشت و به شما قول میدم مثل همین الان در خانه خودشون خواهند ماند و نمیتونن زیاد رفت و آمد داشته باشند

نکته آخر اینکه آقای موسوی فرد توانمندی بود و میتونست برا مردم خیلی کارها انجام بده ولی باهوش نبود اگه حوصله میکرد الان به جای آقای روحانی اون با 30 میلیون رای رئیس جمهور بود. (157623)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۵
نه من که کل فامیل به روحانی رای دادیم قسم می خورم هیچ کدام اصلاح طلب نیستیم و حتی اصول گرای به قول شما ها تند هم هستیم اقای روحانی در روستاها بیشترین رای را اورده اند ایا انها هم اصلاح طلب بودند لذا اقای نوری سهم خواهی نکنید (157732)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۷
اصول گرایان و اصلاح طلبان هر کدام بیش از 5 میلیون رای ندارند و مردم عادی کاری به این عناوین نداشته و رای خود را فارغاز این مسائل داده اند (157737)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۱:۳۸
هیچ وقت اقای روحانی نگفته اند که اصلاح طلبند لذا بگذارید کار خودش را بکند (157740)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۲۳:۰۴
مثل مرد فراموش میکنه (157860)