به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۰:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۹۶۳۳

120هزار كشته در جنگ داخلي سوريه

گروه بين الملل: مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که شمار کشته‌ها در جنگ داخلی سوریه به مرز ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.
120هزار كشته در جنگ داخلي سوريه

 بنا به اطلاعات این سازمان حقوق بشری بیش از یک سوم از کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند که در میان آن ۶۳۶۵ کودک و ۴۲۶۹ زن وجود دارند. تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از نیروهای مخالف  در درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مورد نیروهای امنیتی و وفادار به رئیس جمهور سوریه به بیش از ۴۸ هزار نفر می‌رسد. در بیانیه مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه همچنین آمده است که هویت حدود سه هزار نفر از کشته‌ها تاکنون مشخص نشده است.

اسرائیل یک پایگاه سوریه را هدف قرار داد
 اسرائیل  یک پایگاه نظامی در خاک سوریه را هدف قرار داد. هواپیماهای اسرائیلی موشک‌های اس ای-۱۲۵ روسی در بندر لاذقیه هدف قرار داده‌اند.این برای نخستین بار نیست که گزارش می‌شود اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است.
پیش از این گزارش شده بود که اسرائیل محموله‌های موشکی یا اماکن نظامی در خاک سوریه را هدف قرار داده است.
 رسانه‌های خاورمیانه از انفجاری را در انبار موشکی سوریه خبر داده بودند اما دولت اسرائیل از تایید این گزارش‌ها خودداری کرده بود. اسرائیل موشک‌ها و تجهیزات مرتبط به آن را هدف قرار داده چراکه بیم آن داشته این موشک‌ها به دست حزب‌الله بیفتد. سخنگوی ارتش اسرائیل حاضر نشده است درباره این گزارش اظهار نظر بکند. اسرائیل تاکنون هیچیک از این حملات منتسب به خود را به عهده نگرفته است. از سوی دیگر شبکه دو تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داده است که هدف از حمله هوایی اسرائیل به سوریه نابودی یکی از سیستم‌های مدرن دفاع موشکی در این کشور بوده است. در گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل آمده است که این موشک‌ها برد ۳۵ کیلومتری دارند و قادر هستند، مواد منفجره به وزن ۷۰ کیلوگرم را حمل کنند.
ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در طول دو سال و نیم گذشته تاکنون به هدف‌هایی نظامی در خاک سوریه حمله کرده است. به گزارش رسانه‌ها، هدف این حملات جلوگیری از دستیابی حزب‌الله به سلاح‌های مستقر در خاک سوریه است.