به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۹۹۷۴

کلاهبرداری60میلیونی به بهانه خرید​گوشی

گروه حوادث: رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه خرید گوشی، به حساب یک موبایل‌فروش دستبرد زده بود، خبر داد.
کلاهبرداری60میلیونی به بهانه خرید​گوشی
سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: یکی از صاحبان مشاغل در مشهد با طرح شکایتی اظهار داشت فردی با من تماس گرفت و تقاضای خرید پنج گوشی هوشمند، برای مدیران داخلی شرکت خود کرد و به بهانه پرداخت پول مرا با ترفند پای خودپرداز کشاند و پس از انجام عملیات بانکی و گرفتن موجودی کارت متوجه شدم 25میلیون ریال از موجودی حسابم کم شده است.

عرفانی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده مالباخته شماره تلفن کلاهبردار را در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار داد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد شماره تلفن اعلامی را کسی پاسخگو نیست و هویت مشخصی برای آن وجود ندارد. وی افزود: کارشناسان در بررسی‌های اطلاعاتی بعدی توانستند رد متهم را پیدا و طی عملیاتی وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: متهم 29ساله به نام (الف. ر) با دیدن شواهد لب به سخن گشود و در خصوص بزه ارتکابی خود با ندامت گفت با دستیابی به شماره تلفن برخی از کاسب‌ها و سفارش خرید کالا، آنها را به منظور دریافت وجه پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی (منوی انگلیسی یا گیج‌کردن فرد مورد نظر) عملیات بانکی را معکوس انجام داده و وجه مورد نظر را به حساب خود منتقل کرده است. عرفانی ادامه داد: وی در این رابطه به دو فقره سرقت به مبلغ 60 میلیون ریال اعتراف کرد.وی تصریح‌کرد: با توجه به هشدارهای پلیس، هنوز ترفند خودپرداز از طرف افراد سودجو قربانی می‌گیرد، ضمن اینکه برای دریافت وجه هرگونه کالا یا خدمات، نیازی به رفتن پای دستگاه خودپرداز نیست و دادن شماره حساب به تنهایی کفایت می‌کند.
مرجع : ايسنا

علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۵
اگر در خبر مي‌آمد كه چگونه همچين كاري ميكنن خوب خيلي بهتر بود، آخه چطوري ميشه؟ (162589)