به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : ۲۰۰۵۲

ماوسی که با نفس کشیدن حرکت می‌کند!

گروه علمی وفناوری: دانشمندان ژاپنی به تازگی نوعی ماوس را طراحی کرده اند که میتواند به کمک نفس کشیدن کنترل شود و حرکت کند.
حرکت دادن ماوس با دست از سال ۱۹۶۳ تا به الان رواج داشته است اما در یک حرکت جدید میتوان علاوه بر دست از دیگر قسمت‌های بدن هم برای حرکت دادن مکان نما استفاده کرد.
البته تا به حال دوربین هایی برای ردیابی بدن و چشم انسان ساخته شده بود که با حرکت چشم و بدن جای مکان نمای ماوس در دسکتاپ را تغییر می‌داد اما به تازگی یک تیم از محققان دانشگاه Kinki در ژاپن روش جدیدی برای حرکت دادن ماوس ابداع کرده اند.



محققان علوم زیست شناسی دانشگاه Kinki نمونه ی تازه اختراع شده ی خود را به خبر نگاران نشان دادند. این دستگاه با استفاده از یک لوله که در دهان کاربر قرار می‌گیرد کار می‌کند. هنگامی که درون لوله نفس بکشیم سنسورهای درون آن قدرت و طول مدت تنفس را اندازه گیزی کرده و به دستورات ورودی تبدیل می‌کنند. از طریق تنفس‌های عمیق وقوی کاربر می‌تواند ماوس را به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهد. همچنین کلیک راست و کلیک چپ هم با دمیدن و باز دم مکرر هوا به داخل لوله انجام می‌شود.این دستگاه قطعا می‌تواند برای افرادی که نا توانی شدید جسمی دارند بسیار مفید باشد.
مرجع : دنیای فناوری اطلاعات