به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۲۰۸۳۵
پدر مرحوم محسن روح‌الامینی:

مرتضوی هنوز هم تفهیم اتهام نشده است

گروه سياسي: سايت تابناك نوشت: به رغم آنکه بیش از چهار سال از رویداد تلخ جنایت رقم خورده در بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک می‌گذرد، هنوز متهمی که نقش کلیدی در این ماجرا دارد، تفهیم اتهام نشده؛ علم به این موضوع عجیب کافی است تا دیگر نه بی‌توجهی این متهم به احضارهای متعدد، بی ترس از صدور حکم جلب، برایمان شگفتی به همراه بیاورد و نه حتی احضار و سوال‌وجواب شدن وی در ساعات غیر اداری و شبانه شگفت زده‌مان کند!
مرتضوی هنوز هم تفهیم اتهام نشده است
پدر مرحوم محسن روح‌الامینی، از جان باختگان کهریزک در این باره می‌گوید: متاسفانه به رغم گذشت حدود چهار سال از شکایت ما، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران هنوز درباره معاونت در قتل فرزندم در حادثه بازداشتگاه کهریزک از سوی دادستانی تهران تفهیم اتهام نشده است؛ حال آنکه ما علاوه بر شکایت سال 88 و شکایت تکمیلی در سال 90، ابتدای امسال نیز به صورت کتبی در چند مرحله خواستار رسیدگی جدی به اتهام آقای مرتضوی شدیم اما تاکنون توجهی نشده است. وی با بیان اینکه بارها نگرانی و ناراحتی خود را از تبعیض صورت گرفته به این بخش از پرونده کهریزک اعلام کرده است، می‌گوید: انتظار می‌رفت پرونده‌های آقای مرتضوی در حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت یکجا رسیدگی شود، که اینگونه نشد.

دکتر روح‌الامینی در ادامه با ابراز نگرانی شدید خود از روند رسیدگی به پرونده در دادسرا، می‌افزاید: آقای مرتضوی باید سال گذشته در خصوص معاونت در قتل فرزندم تفهیم اتهام شده و برای وی کیفرخواست صادر می‌شد تا پرونده به دادگاه ارسال شود؛ همانگونه که دیدیم وی در بحث قتل مرحوم محمد کامرانی تفهیم اتهام شد و این اتهام در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت؛ این تبعیض آشکاری است که در مورد فرزند من صورت گرفته و ادامه دارد.

شاکی مرتضوی با بیان اینکه طی «هشت ماه گذشته با حضور مستمر و بعضا هفته ای چند بار در دادسرا نگرانی و ناراحتی خود را از روند رسیدگی این بخش از پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک اعلام کرده‌ام» می‌گوید: متاسفانه در هیچ یک از مراجعات خود به دادسرا، پاسخ روشنی دریافت نکردم و با بیان مسائلی از قبیل اینکه که «نشانی آقای مرتضوی را در دست نداریم» و «احضاریه به دست وی نرسیده است» مواجه شدم.

روح‌الامینی در پاسخ به این پرسش که حضور شامگاهی مرتضوی در دادسرای کارکنان دولت و طرح سوال از او درباره این پرونده به چه سرانجامی رسید، می‌گوید: بر اساس موارد حقوقی و به تاکید حقوق‌دانان، از آنجایی که قرار جلب به محاکمه آقای مرتضوی درباره اتهاماتی مانند معاونت در قتل پیشتر در دادگاه 1060 صادر شده و مورد استناد قرار گرفته است، دادستانی در نقش مدعی العموم می‌بایست متهم را تفهیم اتهام کرده و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه ارسال نماید که هنوز این اتفاق رخ نداده است؛ این رفتار خوشایند نیست و برخلاف روند مثبت رسیدگی به پرونده تاکنون است و حتی می‌تواند خوبی‌ها را هم زیر سوال ببرد.

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۹:۱۵
و هیچ وقت هم نمی شه!!!!! (167107)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۰۵
درپیشگاه خداوند اگربه وجدان خودش رجوع کندآرامشی راکه اکنون دارد نخواهد داشت.اما سوار خودرو آنچنانی می شود وباکمال ...میگوید باید بجای محاکمه به من مدال بدهند. (167143)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۳۸
واقعا" تا حالا نفهمیده اتهامش چیه؟؟؟؟عجب!!!!!! (167159)