به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۲۱۲۳۹۵

بابک داد راوی دوم خرداد ۷۶ درگذشت

بابک داد راوی دوم خرداد ۷۶ درگذشت
گروه سیاسی: بابک داد، روزنامه‌نگار، در شهر پاریس فرانسه در گذشت. او متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۴۸ بود و در هنگام فوت ۵۱ سال سن داشت. فرزند مرحوم داد در اینستاگرام نوشت: «سپاس از تمامی دوستان که در این شرایط ما رو تنها نگذاشتند و همراه ما در این غم بزرگ شریک هستند. نمی دانم چه بنویسم و چه بگویم زبانم خاموش اما دلم فریادها دارد. خیلی از دوستان در مورد مرگ پدرم (# بابک داد)، سئوالاتی رو داشتند باید اعلام کنم. همانطوری که مطلع هستید پدر ناراحتی قلبی و دیابت داشتند و سالیان سال با این مریضی دست و پنجه نرم می‌کردند و در تمامی این دوران دست از مبارزه بر نداشتند و در نهایت ما را با غم بزرگی تنها گذاشتند. طنین صدای دلنشینش همچنان در گوش و مهربانیش در قلب ما و زیبایی چهره اشهمیشه در یاد ماست.» 

وی همچنین در پست دیگری درباره درگذشت پدرش نوشت: «روشنی بخش دل هر با هنر باشد، پدر بهترین سرمایه از بهر پسر باشد، پدر کس نمی داند مقامش را بجز یزدان پاک آسمان زندگانی را قمر باشد ،پدر در نهایت ناباوری پدر عزیزم، بابک داد( نویسنده و روزنامه نگار مستقل) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۵ به رحمت ایزدی شتافت .برای آرامش پدر عزیزم دعا کنید. سفرت بخیر عزیزم،شاید الان روی آزادی را ببوسی، شاید الان به سرزمینت آزادانه برگردی...»

وی در دهه ۷۰ در روزنامه سلام فعالیت می‌کرد و در سفرهای تبلیغاتی محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ همراه او حضور داشت.  او پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۶ خاطرات سفرهای انتخاباتی‌اش با سیدمحمد خاتمی،‌ رییس‌جمهوری پیشین، را در کتاب «صد روز با خاتمی» منتشر کرد که بسیار پرفروش شد.  این کتاب ابتدا به صورت پاورقی در روزنامه «جامعه» منتشر می‌شد، یادداشت‌هایی که مخاطبان بسیاری یافت. مرحوم داد اما پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در حمایت از میرحسین موسوی تحت تعقیب قرار گرفت و پس از مدتی توانست مخفیانه از ایران خارج و به پاریس برود. او برادر کوچکتر مرحوم «سیف‌الله داد» کارگردان سینما و معاون سینمایی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات بود که چند سال قبل بر اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت. 

گفتنی اینکه، طی چند هفته اخیر چندین روزنامه‌نگار دیگر ایرانی در سنین بین 40 تا 50 سال دارفانی را وداع گفتند از جُمله هومن کواکبی (روزنامه‌نگار حوزه ورزش) در ترکیه، امیر راعی‌فرد (روزنامه‌نگار حوزه سیاسی) در مشهد و ...