به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۲۱۳۱۴

موشک‌های پاتریوت ناتو در ترکیه می‌مانند

گروه بين​الملل: به گفته تحلیلگران، حمایت ناتو از درخواست ترکیه برای نگه داشتن موشک‌های پاتریوت برای یکسال دیگر در نزدیکی مرز این کشور با سوریه نشان‌دهنده این است که ائتلاف ناتو همچنان نگران نفوذ درگیری‌های سوریه به ترکیه است.
موشک‌های پاتریوت ناتو در ترکیه می‌مانند
حمید امراه بریس، تحليلگر در آنکارا گفت: در ابتدای امر بی‌ثباتی موجود در سوریه یک دلیل برای درخواست ترکیه به منظور نگه داشتن و باقی ماندن موشک‌های پاتریوت ناتو در منطقه است و تا زمانی که بحران در سوریه و ناامنی در این کشور ادامه یابد، این موشک‌ها در ترکیه باقی می‌مانند. سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در این باره گفت: از سال گذشته میلادی تاکنون هیچ تغییری در نواحی مرزی سوریه با ترکیه به وجود نیامده است. بنابراین ضرورت دارد که موشک‌های پاتریوت در ترکیه باقی بمانند.

سه کشور عضو ناتو (هلند، آلمان و آمریکا) شش سامانه موشک پاتریوت به ترکیه ارسال کردند و این موشک‌ها در غازی‌آنتپ، قهرمان ماراش و آدانا که همگی هم مرز با سوریه هستند، استقرار یافتند. ناتو پس از سفر هیاتی از جانب مجمع پارلمانی انگلیس به ریاست "هاگ بی‌لی" عضو حزب کارگر پارلمان انگلیس به آنکارا که چند روز قبل صورت گرفت، اعلام کرد: استقرار این موشک‌ها در ترکیه تمدید می‌شود.

بر اساس گزارش یکی از سرهنگ‌های بازنشسته ارتش ترکیه، تهدید از جانب سوریه علیه ترکیه همچنان ادامه دارد و وی با تاکید بر موضع قاطع آنکارا علیه سوریه، ادامه داد: تمدید ابقای استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه به خاطر تداوم نگرانی‌های امنیتی علیه این کشور ضرورت دارد. یکی از تحلیلگران و متخصصان دفاعی ترکیه نیز در این باره گفت: آنکارا برای حفاظت از مردم ترکیه نیازمند اتکا بر موشک‌های ناتو است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۸:۰۵
ترکیه با غیرت (169501)