به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۱۷۴۴

زندان؛عاقبت"مهریه را کی داده، کی گرفته"

گروه جامعه:​ رییس ستاد دیه کشور آخرین آمار زندانیان دیه و همچنین میزان کمک های مردمی برای آزادی زندانیان دیه و محکومان مالی غیر از کلاهبرداری را ارائه کرد.
زندان؛عاقبت"مهریه را کی داده، کی گرفته"
سید اسدالله جولایی گفت: کمک ستاد دیه به تمام اقشار و ادیان است و به تمام زندانیان غیر عمد و غیر کلاهبرداری کمک می کنیم. به گفته او تاکنون 75هزار نفر از طریق این ستاد آزاد شده اند: اکنون 8 هزار نفر زندانیان نیازمند وجود دارد. در سال 91 ستادهای دیه کشور با کمک خیرین زمینه آزادی 9226 نفر را که 896 میلیارد تومان بدهیشان بود، آزاد کردند. ضمن اینکه بخش بزرگی از این فعالیت ها به گرفتن رضایت و گذشت شکات اختصاص داشت. در نیم سال اول 92، 3716 آزاد شدند بدهی این تعداد، 464 میلیارد بود.

به گفته جولایی همچنین حدود 1000 راننده به دلیل دیه در زندان هستند. او همچنین درباره تکلیف راننده هایی که الحاقیه برای بیمه شخص ثالث خود ندارند، گفت: بیمه ها برای دیه فوتی بروز هستند و مصدوم 50 درصد الحاقیه برای بیمه شخص ثالث حتما انجام می شود. اما چون بیمه ها مابالتفاوت ماه حرام را در صورت نداشتن الحاقیه پرداخت نمی کنند. او همچنین درباره دلیل بالا بودن زندانی مهریه و نفقه گفت: یکی از فرهنگ های غلط جمله "مهریه را کی داده، کی گرفته" است که متعاقبش خیلی ها به زندان افتادند. برنامه هایی برای فرهنگ سازی دراین باره و کلا درباره محکومان مالی داریم. جولایی همچتین درباره زندان رفتن به دلیل مهریه هم گفت: مرد تا 110 سکه باید پرداخت کند اگر نکند زندان می رود ولی اگر 110 بدهد و مهریه بیشتر باشد،‌برای بالاتر از 110 سکه زندان نمی رود.

کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۴:۰۰
کلا ما مردا باید بسوزیم و بسازیم
تو کل دنیا که همش از حقوق زنان صحبت میکنن ولی مردها بیشتر حقوقشان ضایع شده
مثلا تو منزل ما پدرم از صبح تا ساعت 5 بعدظهر میره شرکت بعد هم که میخواد بیاد منزل میره خرید و تا بیاد میشه ساعت 8 البته ترافیک و دوری راه از محل کار تا منزل باعث این موضوع میشه که 8 میرسه
اما مادرم در منزل هست و هیچ کار خاصی ندارد به غیر ازکارهای همیشگی منزل که همش با دستگاه انجام میشه مثل ظزف شستن .لباس شستن و...
الان دوره ای شده تا به همسرت گیر میدی آنی میره مهرشو میذاره اجراء بعدشم ندی میندازند زندان (171801)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۵:۲۶
یکی از دوستام تابستان ازدواج کرد.مهریه اش 50سکه بود ودر شروط ضمن عقد حق طلاق برای خودش گرفت.موقع طلاق هم نصفی ازاموال طرفین به طرف مقابل میرسه. (171853)