به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۲۱۹۰

خلبان عامل حادثه سقوط بويئنگ شناخته​شد

گروه اقتصادي: مقامات هواپیمایی روسیه اعلام کردند که عامل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خلبان بوده است.
خلبان عامل حادثه سقوط بويئنگ شناخته​شد
بر این اساس بعد از آن که خلبان هواپیما از فرود آمدن در فرودگاه شهر قازان روسیه منصرف شد، نتوانست بار دیگر با هواپیما اوج بگیرد و در نتیجه هواپیما به شکل حلزونی با سرعت به زمین برخورد کرد و منهدم شد. هر چند در این گزارش به وجود اشکال فنی در هواپیما اشاره نشده اما تاکید شده است که هواپیمای بوئینگ به صورت دستی هدایت می شده و ظاهرا کنترل آن از دست خلبان خارج شده و بعد از 20 ثانیه با زمین برخورد کرده است. ‌سرعت هواپیما در زمان برخورد به زمین 450 کیلومتر بر ساعت بوده است.

این هواپیمای شرکت هواپیمایی تاتارستان هنگام وقوع حادثه از شهر مسکو عازم شهر قازان در 800 کیلومتری شرق روسیه بود که تمامی 50 سرنشین آن جان باختند. کمیته تحقیق روسیه تاکید کرده که این گزارش بر اساس اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تهیه شده و هم اکنون در حال بررسی محتویات دستگاه ضبط صداها در داخل کابین هواپیماست. خطوط هوایی روسیه از پرحادثه ترین خطوط هواپیمایی در جهان به شمار می رود.
مرجع : ايسنا

یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۰۸
فکر میکردم انداختن همه تقصیرا گردن خلبان مرحوم فقط مال ایرانه نگو اینم از روسیه اومده....!!!!؟ (174233)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۰:۳۵
ابروى بنده خدارو بردن امان ازمافياى بويينگ!!!!! (174321)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۳:۵۶
این هم تائید مجددی بر اینکه عامل اصلی 90 درصد سوانح هوائی خطای انسانی و خلبانان هستند در حالیکه بیشترین امکانات رفاهی و درآمد مالی را دارندو این باعث تاسف است که با وجودی که بالاترین خسارات در صنعت هوائی از ناحیه ایشان است اما تا کنون یکبار هم محاکمه علنی نشده اند (174417)