به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۲۲۴۷۱
همه چیز زیرنظر فدراسیون و کوروش باقری بود

یاسین باقری: من مقصر دوپینگ نیستم

گروه ورزشی: ملی‌پوش وزنه‌برداری گفت: از زمانی که تست دوپینگم ثبت اعلام شده فدراسیون حتی جواب تلفنم را هم نمی‌دهد.
یاسین باقری  درباره مثبت شدن تست دوپینگ خود و محرومیت دو ساله‌اش، اظهار کرد: دارویی را که اعلام کردند در تستم وجود داشته (Stanozolol) است که تا به حال آن را ندیده‌ام چه برسد به این که مصرف کنم. از طرفی این که می‌گویند مقصر خود وزنه‌برداران هستند مگر چنین چیزی می‌شود ؟ ما چندین ماه تمام کارهایمان را زیر نظر فدراسیون و خود کوروش باقری انجام دادیم. بعد هم مگر من نمی‌دانم که در مسابقات آسیایی تست دوپینگ می‌گیرند که 20 روز قبل از آغاز مسابقات دوپینگ کنم؟

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به وزنه‌هایی که در تمرین‌ها زده بودم در مسابقات لهستان سوم می‌شدم و احتیاجی نبود که بخواهم دارو مصرف کنم و هر چقدر فکر می‌کنم نیز یادم نمی‌آید چه چیزهایی استفاده کرده‌ام که بخواهد تست دوپینگم را مثبت کند.

باقری با بیان این که فدراسیون دیگر جواب او را نمی‌دهد، تصریح کرد: بعد از مسابقات آسیایی ورزشکاران می‌گفتند خبرهایی از داخل فدراسیون و کنفدراسیون آسیایی به بیرون درز کرده که دوپینگ چهار وزنه‌بردار مثبت شده و شایعاتی در این مورد وجود داشت حتی رسانه‌ها آن نیز در مورد آن صبحت می‌کردند . وقتی اعتراض می‌کردیم آقایان رضازاده و باقری می‌گفتند چیزی نیست، اما متاسفانه الان که تست دوپینگ ما مثبت شده جواب ما را نمی‌دهند و یک ماه است که هیچ خبری از سوی فدراسیون نشده و حتی به ما کمک نمی‌کنند تا بدانیم چه کاری باید انجام دهیم.

وی افزود: رضازاده می‌گفت قضیه را پیگیری می‌کنند و با ارائه شواهد اعتراض خواهند کرد، اما از طریق رسانه‌های خارجی متوجه شدیم ایران حتی اعتراض هم نکرده است. الان هم جواب تلفن ما را نمی‌دهند. بنابراین بلاتکلیف مانده‌ایم که چه کار کنیم. مهلت اعتراض که تمام شده حداقل کاری نمی‌کنند تا محرومیت‌مان به یک سال یا شش ماه کاهش یابد.

باقری در پاسخ به این پرسش که از سهراب مرادی خبر دارد یا نه؟ بیان کرد: از سهراب مرادی کم و بیش خبر دارم. مثل این که دیگر تمرین نمی‌کند و با این اتفاقی که افتاده و این فدراسیونی که ما داریم کاملا امیدش را از دست داده است. تا وقتی برایشان وزنه می‌زدیم و در تیم ملی بودیم ما را می‌خواستند اما همین این که تست دوپینگمان مثبت شد نمی گویند زنده‌ایم یا مرده.

وی در پایان بیان کرد: از رییس هیات خوزستان (محمد زمان مهمدی) تشکر می‌کنم که همیشه هوای من را داشته الان به زور هم شده من را به تمرین می‌برد. البته مثل قبل تمرین نمی‌کنم . با این حال با وجود روحیه خراب باز هم تمرین می‌کنم تا ببینیم چه چیزی پیش می‌آیند فقط کاش مسئولان ما را که در این وضعیت هستیم بیشتر حمایت می‌کردند تا دوران محرومیت ما تمام شود.
مرجع : ایسنا