به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۲۵۲۷
احصای قیمت واقعی خدمات پزشکی خصوصی؛

اولویت‌ نظام پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها

گروه جامعه: معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی از مراحل نهایی احصای قیمت واقعی خدمات پزشکی بخش خصوصی خبر داد و تسریع در تشکیل شورای عالی بیمه سلامت را از دولت خواستار شد.
اولویت‌ نظام پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها
دکتر محمد جهانگیری با اشاره به فعالیت کارگروه مشترک میان سازمان نظام پزشکی، وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در جهت کارشناسی تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 93 و احصای قیمت واقعی این خدمات، گفت: بر اساس وظایفی که متقبل شده‌ایم، تعرفه‌های تشخیصی - درمانی بخش خصوصی به صورت کامل در سازمان نظام پزشکی در حال کارشناسی است.

وی در این باره افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، نخستین اقدام ما احصای قیمت واقعی خدمات بخش خصوصی است. به این منظور کارشناسی‌های مربوطه آغاز شده و تقریبا تا 90 درصد کار پیش رفته‌ایم. در این راستا قیمت واقعی هتلینگ بیمارستانی بخش خصوصی احصا شده است. البته در بخش هتلینگ‌ باید گفت که قیمت‌های کنونی فاصله چندانی با قیمت‌های واقعی ندارد و قابل جبران است اما این فاصله قیمتی در بخش دولتی زیادتر است.

"ویزیت" و "سرپایی"؛ اولویت‌های نظام پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها
جهانگیری ادامه داد: در بحث تعرفه‌ها اولویت نخست نظام پزشکی در بخش ویزیت، سرپایی و دستمزدهاست؛ چرا تعرفه‌های غیرمتعارف بیشتر مربوط به این بخش‌هاست و در بخش هتلینگ نیست. بنابراین تا تعرفه‌های این بخش‌ها تقویت نشود، تعرفه‌های غیرمتعارف کنترل نخواهد شد. همچنین نتایج مطالعات انجام حاکی از آن است که شاید ایران از لحاظ حق ویزیت پایین‌ترین کشور دنیاست.

مشارکت بیمه‌ها در پوشش خدمات سرپایی محرز شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در عین حال تاکید کرد: البته لزوما این قیمت‌های واقعی احصا شده، تعرفه نخواهند شد؛ چرا که تعرفه‌گذاری بر اساس سیاست‌های کلی، توان مردم و لحاظ کیفیت خدمات صورت خواهد گرفت و نهایتا در شورای عالی بیمه در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.وی همچنین گفت: در صورت حرکت به سمت اعمال تعرفه‌های واقعی، نظارت‌ها هم موثر خواهد بود. از طرف دیگر به منظور کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، مشارکت بیمه‌ها باید در بخش سرپایی محرز شود. سازمان نظام پزشکی این موضوع را نیز پیگیر است.

لزوم تسریع در تشکیل شورای عالی بیمه سلامت
جهانگیری همچنین از دولت خواست که تشکیل شورای عالی بیمه سلامت را تسریع بخشد و گفت: تشکیل شورای عالی بیمه سلامت تکلیفی قانونی است. مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. بنابراین لازم است اقدامات در این زمینه تسریع شود تا بتوانیم تعرفه‌های 93 را در شورای عالی بیمه سلامت به تصویب برسانیم نه شورای عالی بیمه خدمات درمانی.

طراحی بیمارستان الکترونیک و هوشمند در بیمارستان تهران
معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تبدیل یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران به "بیمارستان بهره‌ور" بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی گفت: در حال طراحی بیمارستان الکترونیک و هوشمند هستیم که ماحصل آن بهره‌وری بالا باشد. در این راستا توانمندسازی را سرلوحه کارمان قرارخواهیم داد.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۲۰:۴۱
شاید ایران از لحاظ حق ویزیت پایین‌ترین کشور دنیاست ؟!!!!!!!!
انوقت اینو نمیگید که پول ایران 30 هزار برابر بی ارزش تر از دلار آمریکا هست ؟!!!! (177886)