به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۲۵۶۵

افزايش 285هزاربشکه​اي صادرات نفت

گروه اقتصادي: خبرگزاری رویترز گزارش داد: لغو تحریم بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران در پی توافق هسته ای غرب با ایران، باعث افزایش صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی خواهد شد.
افزايش 285هزاربشکه​اي صادرات نفت
ایران و گروه موسوم به 1+5 روز یکشنبه در ژنو یک توافق تاریخی در مورد لغو محدود تحریمها درخصوص برنامه هسته ای ایران حاصل کردند. یک مقام بلندپایه غربی گفت: لغو تحریمهای اتحادیه اروپا علیه بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران در این توافق قید شده است. در پی توافق هسته ای، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: در مرحله اول، ممنوعیت صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند و صادرات نفت ایران در سطح روزانه یک میلیون بشکه نگه داشته خواهد شد.

کوین بوک مدیر عامل یک شرکت انرژی در واشنگتن گفت: لغو تحریم بیمه نفتکش‌ها احتمالا باعث افزایش صادرات نفت ایران به میزان روزانه 200 تا 400 هزار بشکه به ویژه به پالایشگاههای هندی خواهد شد. وی همچنین گفت: کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد که صادرات نفت ایران در سطح یک میلیون بشکه در روز حفظ خواهد شد که بسیار بالاتر از برآورد اخیر 715 هزار بشکه ای از صادرات نفت ایران در ماه اکتبر است و نشان می‌دهد با این توافق صادرات نفت ایران به طوری فوری دستکم 285 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
مرجع : ايسنا