به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۲۲۶۱۷

جزییات انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی​ایران

گروه اقتصادي: امروز در ساختمان کوثر - نهاد ریاست جمهوری - جلسه حل و عقد به منظور گمانه‌زنی‌ برای انتخاب رییس اتاق بازرگانی ایران با حضور محمد نهاوندیان برگزار شد.
جزییات انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی​ایران
در این جلسه که باحضور رییس اتاق بازرگانی ایران، هیات رییسه، سه تن از روسای کمیسون‌های این تشکل اقتصادی و برخی از هیات نمایدگان تشکیل شده بود در ابتدا مسائلی پیرامون توقف تحریم‌ها مطرح شد. در این جلسه رییس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم حضور پررنگ‌تر فعالان اقتصادی در عرصه‌ها‌ی اقتصادی تاکید و اعلام کرد که اعضای بخش خصوصی باید از فرصت پیش آمده در شش ماهه آینده استفاده مطلوبی داشته باشند.همچنین دراین جلسه مطرح شد که با توجه به شرایط پیش آمده بخش خصوصی باید با طرف‌های تجاری خود تعامل بیشتری داشته باشند. در ادامه این جلسه مذاکرات درباره انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی ایران ادامه یافت و قرار شد که کاندیداها از بین هایات نمایندگان اعلام آمادگی کرده و افراد به صورت جناحی فرد خاصی را توصیه نکنند.

همچنین قرار بر این شد که کاندیداها خود را مطرح و هر کسی که بیشترین رای را آورد هیات نمایندگان از او بعد از انتخابات حمایت کند. در این جلسه تنها سه تن از روسای کمیسیون‌ها (احمد پور فلاح، محمد بحرینیان و مسعود خوانساری) حضور داشته‌ و از روسای مابقی کمیسون‌ها دعوتی نشده‌ بود.با توجه به تقاضای محمد نهاوندیان برای استعفا از سمت ریاست اتاق بازرگانی ایران گمانه زنی‌ها برای انتخاب رییس جدید این اتاق آغاز شده است. در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، نهاوندیان اعلام کرده بود که می خواهد از سمت خود استعفا دهد. در همین راستا نیز اعضای هیات نمایندگان گمانه زنی‌های خود را برای انتخاب جانشین وی آغاز کرده‌اند.

طبق شنيده​ها قرار است روز یکشنبه 10 آذرماه رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران مشخص می شود.  برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند دوره کوتاه مدت کمتر از یک سال باقی مانده تاانتخاب رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران باعث شده تا بسیاری از افراد علاقه و رغبتی برای حضور در این سمت نداشته باشند اما شنیده می شود گروه هایی هم برای بدست آوردن صندلی محمد نهاوندیان در حال رایزنی و برگزاری جلسات مختلف با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران هستند.  در این میان اما نام چند نفر به عنوان اعضای اصلی انتخابات اتاق بازرگانی ایران برای تعیین رئیس جدید به چشم می خورد که می توان به غلامحسین شافعی، محسن جلال پور، مسعود خوانساری، مجتبی خسروتاج، علاالدین میرمحمد صادقی واسداله عسگراولادی اشاره کرد.