به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۲۳۲۰۷

واکنش تهران به تمدید برخی تحریم‌های اروپا

گروه سياسي: سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپایی در تمدید تحریم‌ نهادها و شرکت‌های ایرانی را اقدامی یک‌طرفه، سیاسی و فاقد مبانی حقوقی لازم دانست.
واکنش تهران به تمدید برخی تحریم‌های اروپا
مرضیه افخم گفت: اقدام اتحادیه اروپا به خصوص با توجه به مذاکرات ژنو و تلاش مشترک برای برداشتن گام‌های اولیه جهت اجرای آن، سوال‌برانگیز و باعث تعجب است. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما ضمن رد قاطع این امر توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپایی خود را همسو با جهت‌گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد. ایران و 1+5 هفته گذشته پس از سه ماه توانستند به چارچوبی برای همکاری در جهت رفع‌ همزمان نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌یی و نیز لغو تحریم‌های بین‌المللی و یک‌جانبه علیه ایران دست یابند. بر اساس این تفاهم ایران ضمن حفظ و ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی‌اش، نظارت‌های بیش‌تر از سوی آژانس و اجرای اقداماتی متوازن در جهت اعتمادسازی را خواهد داشت و در مقابل کشورهای 1+5 باید به لغو تحریم‌های یک‌جانبه بپردازند.

۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۲:۲۹
دیدید حق با رسایی و ... هست؟ (180853)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۴۷
حرف ... نزن این تحریمها مال پارسال هست نه الان (180896)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۱:۳۲
تمدیدش چی نکنه اونم مربوط به پارساله؟؟ (180937)
FOAB
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۶:۲۸
حقیقت همیشه تلخ است
این توافق نامه تو دراز مدت میتونه به ایران ضربه بزنه (180953)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۱:۴۱
چا ربطی به اون گزافه گویی ها داره؟ (180939)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۲:۴۸
این موضوع اصلا" جای نگرانی ندارد توافق بر اساس امضای ژنو ,اعتماد سازی ظرف شش ماه اینده است ولی در قبال این توافق بر داشتن تحریم پتروشیمی -صنایع اتوموبیل -ورود ازاد قطعات هواپیما- فروش نفت فعلی و انجام عملیات بانکی در حد توافق که قرار است در دیدار مجددی بین وزرای خارجه ایران و 5+1 انجام شود و از همه مهمتر اینکه تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نگردد اینها در مقر سازمان ملل در ژنو ثبت است و قرار شده از اول ژانویه میلادی جدید قابل اجرا گردد ضمنا" در مذاکرات اخیر هیچ توافق نهایی صورت نگرفته که ما نگران باشیم فقط گام اول برداشته شده اگر امریکا و 5 کشور حاضر در ژنو نسبت به این قراداد واکنش منفی نشان دهند ما چیزی از دست نداده ایم و برمیگردیم سر جای اول که با صحبتهای خانم مان سخنگوی خانم اشتون با روزنامه السفیر انجام داده و فشار بسیار زیاد شخص رییس جمهور اوباما در مورد اصرار بر مذکره برای حل و فصل مناقشه اتمی ایران این دلواپسی کاملا" بیمورد است در حالیکه طرف غربی باید نگران باشد و نه ما. (180949)