به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۳۲۷۶

وزارت نیرو در حق مردم اجحاف کرد؟

گروه اقتصادي: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که در بخش برق به صورت خودجوش تعرفه گران شده است گفت: در قبض‌ها هر سری مبلغی بدون مجوز شورای اقتصاد و بدون مجوز مجلس افزوده می‌شود؛ در بخش آب و برق هر طوری که توانستند در حق مردم اجحاف کردند.
وزارت نیرو در حق مردم اجحاف کرد؟
امیرعباس سلطانی اظهار کرد: با توجه به افزایش تعرفه حق انشعاب و قیمت‌ها در بخش آب و برق کمیته‌ای برای پیگیری موضوع تشکیل شده است. وی تصریح کرد: در اقدام اخیر هزینه انشعاب برق را از 250 هزار تومان به 850 هزار تومان رسانده‌اند که در پی آن وزیر نیرو و معاونین وی به کمیسیون انرژی مجلس احضار شدند. این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این‌که کمیته‌ای از وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس برای پیگیری هزینه‌ها در بخش آب و برق تشکیل شده است گفت:‌افزایش قیمت را بررسی می‌کنیم و تاکید داریم که تعرفه به قیمت تمام شده نرسد.

سلطانی اظهار کرد: به وزارت نیرو مجوز داده شده بود که در سال 92، ‌30 تا 38 درصد تعرفه آب و برق را افزایش دهد در حالیکه اکنون قیمت برق نزدیک به چهار برابر شده است و همان طور که مشاهده می‌شود قیمت کنتور و انشعاب به میزان 850 هزار تومان محاسبه می‌شود. وی با تاکید بر این‌که وزارت نیرو ادعا می‌کند هزینه انشعاب را برای دریافت در یک مرحله به جای سه مرحله افزایش داده در حالی که این ادعا درست نیست، تصریح کرد: یک بار از مردم هزینه نصب انشعاب گرفته می‌شود و سپس می گویند خودشان تجهیزات را بخرند و پول پیمانکار را بدهند.

وزارت نیرو افزایش قیمت را قانونی جلوه می‌دهد
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که اگر می خواستند پول انشعاب را در یک مرحله دریافت کنند قیمت آن نباید یک دفعه به 850 هزار تومان می‌رسید، گفت: بهانه دریافت تک مرحله‌ای حق انشعاب به جای سه مرحله، توجیهی است برای قانونی جلوه دادن افزایش قیمت. درحالی که اگر این گونه بود هنوز سه یا چهار باره از مردم پول دریافت نمی‌کردند. سلطانی با اشاره به درج هزینه در قبض‌های برق بدون داشتن مجوز شورای اقتصاد یا مجلس، گفت: درج هزینه‌های جدید به صورت خودجوش صورت می‌گیرد و این کاری است که مخابرات انجام داد. وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسائل در بخش آب نیز مشاهده می‌شود و می توان گفت هر طوری که توانستند در حق مردم اجحاف کردند. لذا کمیته‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

 وزارت نیرو با توجیه این که مراحل دریافت پول انشعاب را از سه مرحله به یک مرحله کاهش داده تا مواجهه مستقیم مشترکان با پیمانکاران باعث سوء استفاده و اخذ هزینه کلان نشود، هزینه انشعاب برق را افزایش داد و تاکید دارد که افزایش قیمت مربوط به هزینه نیرورسانی است نه حق انشعاب. بر این اساس مدتی است که هزینه دریافت انشعاب افزایش یافته است و از سوی دیگر با بیان این‌که هزینه انشعاب در هر منطقه فرق دارد، قیمت مشخصی برای این بخش اعلام نشده است. از سوی دیگر بسیاری از مشترکین در این اواخر از افزایش قیمت برق ناراضی بودند ولی وزارت نیرو بارها درواکنش به نارضایتی مردم، اعلام کرد که تعرفه برق ثابت و مانند سال 89 است.
مرجع : ايسنا

بی نام
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۲:۵۳
هدف بیچاره کردن مردم هست که ظاهرا به این مهم دست پیدا کرده اند . مبارکه ایشالا (181023)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۲۰:۰۴
وقتی مدیران احمدی نژاد سر کار باشند آنهم بعد از گذشت 4 ماه مشخص است که چه ها نخواهند کرد. مدیران احمدی نژاد سوابق زیادی در عدم رعایت قانون و بدبخت کردن مردم دارند. (181125)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۳:۲۶
دستشون درد نکنه حقمون ازین هم بدتره ؟؟حقوق 700تومانی و هزینه های میلیونی ؟؟؟ (181038)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۴:۱۸
سلام
از وزارت نيرو دولت تدبير خواهشمنديم رسيدگي كنند واقعا بندهايي هست در همه قبض كه بيشتر از خود مصارف است به هر كي هم ميگيم .جواب نميدن قبضهاي آب وبرق وگاز همگي گرون شده . از بهار نيوز خواهشمنديم جدا اين مساله رو پيگيري كنند ما كه دستمون به جايي بند نيست .
با تشكر (181057)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۵:۴۶
شما را بخدا یکی در مورد همراه اول بررسی کند که هر ماه در قبض در ردیف بدهی پیشین مبلغ گزافی آورده ومحاسبه می شود در صورتیکه قبض های قبلی پرداخت شده وهیچگونه بدهی قبلی نداشته ایم وبه هرجا که میشد گزارش کردیم کسی پاسخگو نیست . (181076)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۵:۴۷
هزینه های محاسبه شده برق چندماهی است که درست دو برابر شده اند وهرچه فریاد زدیم کسی به دادمان نرسید . (181078)
سعادت صیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۸:۴۲
قبض های برق چندماه اخیر واقعا چندبرابر شده باعناوین جدید شما را بخدا پیگیری کنید این وضعیت باعث نارضایتی ازدولت جدید می شود ومارا در دفاع از دولت مقابل منتقدان شرمنده می کند (181109)