گروه گوناگون: اکنون زمان غمانگیزی برای شهرهای بزرگ آمریکا است. بیشتر آنها با انبوهی از دفاتر خالی مواجه هستند، زیرا کارمندان اداری ترجیح میدهند در خانه بمانند. حراجیهای آتشین برای ساختمانهای قدیمی آغاز شده است. دفتری در سانفرانسیسکو که قبلاً بیش از ۶۰ میلیون دلار ارزش داشت، به تازگی به ۶.۵ میلیون دلار فروخته شد.
به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن پست، اما روندی شگفتانگیز در حال ظهور است که میتواند شهرها را احیا کند: «اقتصاد یولو»، به معنای "شما فقط یک بار زندگی میکنید". آمریکاییها مشتاقانه برای کنسرتها، تعطیلات، روزهای سلامتی و سایر ولخرجیها هزینه میکنند. این تأثیر ماندگاری از پاندمی کرونا است. اگر رکود بزرگ باعث شد نسلی برای بقیه زندگی خود پسانداز و انباشت کنند، پاندمی جهانی باعث شده است که نسل هزاره و نسل Z تجربههای به یاد ماندنی را در اولویت قرار دهند.
نشانههای امیدوارکنندهای وجود دارد که این اتفاق در حال رخ دادن است. بسیاری از شهرها اکنون متوجه میشوند که بعد از ساعت کاری و در آخر هفتهها، افراد بیشتری در مرکز شهر حضور دارند تا در سال ۲۰۱۹ و قبل از وقوع پاندمی کرونا. این مورد را دادههای تلفن همراه تجزیه و تحلیل شده توسط دانشگاه تورنتو تأئید می کند.
نتیجه اینکه "بسیاری از مراکز بزرگ شهر که در تلاش برای بازگرداندن فعالیت در طول هفته کاری هستند، بعد از ساعت کاری رونق دارند. سانفرانسیسکو، شیکاگو، دیترویت، مینیاپولیس، هیوستون و دالاس همگی فعالیت بعد از ساعت کاری را حداقل ۳۵ درصد بیشتر از طول هفته کاری تجربه میکنند"
رستوراندار مسعود ابوغدره این را از نزدیک لمس کرده است. او در تابستان ۲۰۲۲، زمانی که امیدها برای بازگشت جهان به حالت عادی بالا بود، رستوران لیما تویست را در خیابان کیاستریت اندابلیو افتتاح کرد، که فاصله زیادی از کاخ سفید نداشت. او به سرعت متوجه شد که مرکز شهر هیچ شباهتی به روزهای قبل از کووید ندارد. آنچه اکنون مردم را جذب میکند، رویدادهای ویژه است. "شبهای لاتین" که مردم میتوانند شام بخورند و سپس باخاتا (یک نوع رقص لاتین)یاد بگیرند،
تحلیل دانشکده شهر دانشگاه تورنتو نشان داد شهرهای گرمتر - سنخوزه، توسان، لسآنجلس، تامپا و جکسونویل - احتمال بیشتری دارد که بیش از ۱۰۰ درصد در ساعات بعد از کار و آخر هفته این فضا را تجربه کنند.ایده امیدوارکننده دیگری که از کانادا سرچشمه میگیرد، تبدیل فضای اداری به "آپارتمانهای توبوگان" است - فضاهای اشتراکی زندگی که هدف آن جوانان هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این کار آسانتر و ارزانتر از تبدیل ساختمانها به آپارتمانهای مسکونی است، زیرا نیاز به آشپزخانه در هر واحد ندارد: مشابه خوابگاه دانشجویی، آشپزخانههای مشترک و حمامها در پایین راهرو وجود دارد. علاوه بر هزینه کمتر، پیکربندی آن برای برگزاری تجربیات گروهی نیز آسانتر است.
مدیران شهری وقت برنامهریزی و اقدام دارند. آنها میتوانند از نوآوریهای کلیولند و دیترویت یاد بگیرند و از دادههای تلفن همراه برای مشاهده آنچه در جذب مردم موفق است، استفاده کنند.
«اقتصاد یولو» اینجاست. جوانان یک ساعت خوش معمولی نمیخواهند؛ آنها ساعتی همراه با رویدادهای متنوع میخواهند.