به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۳۴۳۳

اعلام مشخصات و تاریخ عرضه Galaxy S5

گروه علمي وفناوري: تولید انبوه Galaxy S5 ژانویه ۲۰۱۴ آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده است نسخه نهایی آن در فوریه یا مارس آینده به دست کاربران جهانی برسد.
اعلام مشخصات و تاریخ عرضه Galaxy S5
پایگاه خبری ETNews کره گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد سامسونگ هم‌اکنون در تلاش است تا تولید نسل بعدی بهترین گوشی در سری محصولات Galaxy را آغاز کند. تولید انبوه این گوشی هوشمند که Galaxy S5 نام دارد در ژانویه 2014 آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده است که نسخه نهایی آن در فوریه یا مارس بعدی به دست کاربران جهانی برسد. از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی هوشمند Galaxy S5 سامسونگ که از هم‌اکنون می‌توان مورد توجه قرار داد پردازنده مرکزی 64 بیتی می‌باشد که مبتنی بر تراشه Heterogeneous Multi-Processing (HMP) Exynos big.LITTLE chip سامسونگ ساخته خواهد شد.

این پردازنده هشت هسته پردازشگر مجزا را در خود جا داده است و همچنین صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که سامسونگ در این زمینه با شرکت تولیدکننده پردازنده‌های Qualcomm وارد مذاکره شده است تا محصول جدید خود را با پردازنده‌های Snapdragon ادغام کند. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که دو مدل متفاوت از گوشی هوشمند S5 روانه بازار شود. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند می‌توان به نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED اشاره کرد که احتمال می‌رود شبیه به Galaxy Round ساخته شده باشد.

گفته می‌شود که این گوشی هوشمند باتری 4000 mAh دارد و همراه با نمایشگر لمسی منحنی 5 اینچی به دست کاربران جهانی می‌رسد. همچنین،‌ روی گوشی هوشمند Galaxy S5 سامسونگ سیستم‌عامل Android 4.4 KitKat نصب شده است. شایعات منتشر شده همچنین بر آن است که شرکت سامسونگ قصد عرضه دومین مدل از ساعت مچی هوشمند خود موسوم به Galaxy Gear 2 را دارد که نسبت به مدل اول 15 تا 20 درصد باریک‌تر شده است. برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این ساعت مچی می‌تواند به عنوان یک ابزار جانبی برای گوشی هوشمند Galaxy S5 وارد بازار شود و پیش‌بینی شده است که برای این ساعت هوشمند امکان پشتیبانی از بازی‌ها، ابزارهای سرگرمی و همچنین ابزارهای سلامت S5 نیز فراهم شده است.
مرجع : فارس