به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۲۴۰۱۲
توقف آرسنال مقابل اورتون،

درخشش اشکان دژاگه+ نتايج كامل بازي‌ها

گروه ورزشي: در دو بازی آخر این هفته لیگ برتر انگلستان، صدرنشین لیگ یعنی آرسنال مقابل اورتون به تساوی ۱-۱ دست یافت و فولام در ورزشگاه خانگی خود دو بر صفر آستون ویلا را شکست داد.
درخشش اشکان دژاگه+ نتايج كامل بازي‌ها
گل تساوی جرالد دولوفئو در دقیقه ۸۴ مهاجم اورتون، مانع از پیروزی آرسنال در ورزشگاه امارات شد. در این بازی پایاپای، مسعود اوزیل در دقیقه ۸۰ روی پاس تئو ولکات آرسنال را یک بر صفر پیش انداخت ولی ۴ دقیقه بعد بازیکن ۱۹ ساله اورتون با شوتی زیبا توپ را از بالای دستان ویشخ شزنی دروازه‌بان آرسنال وارد دروازه تیم میزبان کرد تا امتیازها بین دو تیم تقسیم شود. در اواخر نیمه اول بازی، تیم هاوارد دروازه‌بان اورتون با دو واکنش خوب، مانع از گلزنی اولیور ژیرو و آرون رمزی شد. در وقت های اضافه بازی هم ژیرو با شوتی سنگین تیرک دروازه اورتون را به لرزه در آورد.

اورتون تنها تیم لیگ برتر است که تنها یک باخت در پانزده مسابقه گذشته خود دارد. آرسن ونگر پس از پیروزی اورتون مقابل منچستریونایتد و پیش از بازی تیم‌اش مقابل این تیم گفته بود که این پیروزی زنگ خطری برای تیم اوست. بازیکنان اورتون در چهل دقیقه نیمه اول با تسلط کامل بر توپ و میدان اجازه بازیسازی به خط هافبک آرسنال نداند، این تیم علیرغم آنکه بیشتر از میزبان توپ را در اختیار داشت نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه آرسنال ایجاد کند.

در نیمه دوم آرسنال بازی را بهتر آغاز کرد و با در اختیار گرفتن میانه زمین موقعیت‌‍‌های خطرناکی روی دروازه اورتون بوجود آورد، در ادامه بازی، ونگر با سه تعویض همزمان فلامینی، روسیچکی و ولکات به جای رمزی، ویلشایر و کازرولا حملات آرسنال بیشتر شد و در دقیقه ۸۰ این تیم با ضربه مسعود اوزیل به گل رسید.چهار دقیقه بعد، جرارد دولوفئو با ضربه دقیق از داخل محوطه جریمه نتیجه را ۱-۱ مساوی کرد. آرسنال با این تساوی ۳۵ امتیازی شد و با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول تیم دوم جدول در صدرجدول قرار دارد. اورتون هم با یک امتیاز این بازی به رده پنجم جدول صعود کرد.

در دیگر مسابقه لیگ برتر انگلستان، فولام در مسابقه‌ای حساس در خانه میزبان آستون ویلا بود. فولام با دو گل برباتف و سیدول آستون ویلا را شکست داد. در این بازی که اشکان دژاگه از ابتدا در ترکیب اصلی تیم‌اش قرار داشت، پاس گل اول را برای سیدول فراهم کرد. دژاگه در بازی قبل مقابل تاتنهام که در نهایت فولام دو بر یک شکست خورد، تک گل تیم‌اش را به ثمر رسانده بود. فولام با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و به رده هیجدهم جدول صعود کرد.
نتايج كامل نتايج ديدارهاي ليگ هاي معتبر اروپايي در يكشنبه شب به وقت ايران:

  فولام2 - 0استون ويلا
  آرسنال1 - 1اورتون
  آاس رم2 - 1فيورنتينا
  کالياري2 - 1جنوا
  سامپدوريا2 - 0کاتانيا
  ساسولو0 - 1كيه وو
  تورينو1 - 0لاتزيو
  ورونا2 - 1آتالانتا
  اينترميلان3 - 3پارما
  اي‌دي آکرسون0 - 2گرانادا
  لاس پالماس1 - 3آلمريا
  جائن2 - 2اسپانيول
  مالاگا3 - 3اوساسونا
  فرايبورگ0 - 3وولفسبورگ
  برانشوآيگ0 - 2هرتابرلين
  بوردو1 - 0ليل
  باستيا1 - 3ليون
  تولوز1 - 1مون پليه
  موناكو1 - 0آژاکسيو