به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۰۵۶۶
هفته سي و هفتم ليگ برتر انگليس

من‌سيتي صدرنشين شد، فولام سقوط كرد

گروه ورزشي: تيم فوتبال منچسترسيتي صدر جدول رده بندي ليگ برتر انگليس را تصاحب کرد و فولام در حضور 56 دقيقه اي «اشکان دژاگه» با حساب 4 بر يک در زمين استوک سيتي شکست خورد و از ليگ برتر سقوط كرد.
من‌سيتي صدرنشين شد، فولام سقوط كرد
در هفته سي و هفتم ليگ برتر انگليس، تيم فوتبال منچسترسيتي شانس نخست قهرماني رقابت‌هاي اين فصل ليگ برتر که با يک بازي کمتر در جايگاه سوم جدول رده بندي قرار دارد، در خانه اورتون به مصاف اين تيم رفت که اين مسابقه در نهايت با نتيجه 3 بر 2 به سود شاگردان مانوئل پيگريني به پايان رسيد.

بارکلي در دقيقه 11 و لوکاکو 65 براي اورتون گلزني کردند و آخرو 22 و ادين ژکو 43 و 48 براي سيتي گل زدند. همچنين سرخيو آخرو مهاجم تيم فوتبال منچسترسيتي و همچنين تيم ملي فوتبال آرژانتين در دقيقه 28 و به دليل مصدوميت مجبور به ترک زمين شد، اتفاقي که موجب افزايش نگراني‌هاي کادر فني تيم ملي فوتبال ارژانتين در آستانه رقابت‌هاي حساس جام جهاني شده است.

منچستر سيتي با اين پيروزي 80 امتيازي شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ليورپول، صدر جدول را تصاحب کرد. اورتون نيز با اين شکست 69 امتيازي باقي ماند و از رسيدن به سهميه پلي‌آف براي حضور در ليگ قهرمانان اروپا بازماند و به سهميه حضور در ليگ اروپا قناعت کرد.

فولام در حضور 56 دقيقه اي «اشکان دژاگه» با حساب 4 بر يک در زمين استوک سيتي شکست خورد تا با 31 امتياز در رتبه نوزدهم جدول رده بندي باقي ماند و از ليگ برتر سقوط كرد. در اين ديدار، اشکان دژاگه هافبک ايراني و تاثير گذار فولام روي نيمکت ذخيره ها قرار داشت اما در دقيقه 34 به جاي لوييس هالتبي وارد ميدان شد و در دقيقه 75 با کارت زرد داور جريمه شد.
با اين اوصاف ديدار هفته پاياني فولام برابر کريستال پالاس که يکشنبه هفته برگزار مي شود بي تاثير است. همچنين کارديف نيز با پذيرش شکست 3 بر صفر مقابل نيوکاسل با 30 امتياز به همراه فولام سقوط کرد. در ليگ برتر انگليس 3 تيم به ليگ دسته اول سقوط مي کنند. همچنين 3 تيم برتر به صورت مستقيم راهي مسابقات ليگ قهرمانان اروپا مي شوند و تيم چهارم جدول رده بندي نيز بايد در پلي اف به ميدان برود.
نتايج ديدارهاي عصر امروز از اين قرار است:

*استون ويلا 3 - هال سيتي يک
گل: اشلي وست وو دقيقه يک و ندرياس ويمان 41 و 45 براي استون ويلا / جوردن بوري(گل به خودي) دقيقه 28 براي هال سيتي

*منچستريونايتد صفر - ساندرلند يک
گل: سباستين لارسن دقيقه 30 براي ساندرلند

*نيوکاسل 3 - کارديف صفر
گل: شولا آمئوبي دقيقه 18، لويک رمي 87 و استيون تيلور 90 براي نيوکاسل

*استوک سيتي 4 - فولام يک
گل: پيتر اودموينگي دقيقه 30، مارکو آرناتوويچ 54، اوسامه اسيدي 73 و جاناتان واترز 82 براي استوک سيتي / ريچاردسون 801 براي فولام

*سوانسي صفر- ساوتهمپتون يک
گل: ريکي لمبرت دقيقه 90 براي ساوتهمپتون
در ديدار آغازين اين هفته نيز وستهام در زمين خود با نتيجه 2 بر صفر مقابل تاتنهام به پيروزي رسيده بود.