به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۴۴۷۲

مردم را به دیدن فیلم‌ مستند عادت بدهیم

گروه فرهنگ و هنر:​ رییس سازمان سینمایی گفت: باید مردم را به دیدن فیلم‌های مستند عادت بدهیم.
مردم را به دیدن فیلم‌ مستند عادت بدهیم
حجت‌الله ایوبی که شامگاه 21 آذر ماه از روند برگزاری جشنواره‌ی سینما حقیقت در سینما فلسطین بازدید می‌کرد،در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه خبر خوشی برای اهالی سینمای مستند دارید؟ بیان کرد: چه خبر خوبی بهتر از این که این همه مردم از این جشنواره استقبال کردند و این نشان می‌دهد که سینمای مستند علاقمندان بسیاری دارد بنابراین در جایگاه سازمان سینمایی سعی می‌کنیم، پشتوانه‌ی خوبی برای اهالی مستند باشیم. او همچنین در پاسخ به اینکه آیا در نظر دارند، سالنی را برای نمایش فیلم‌های مستند اختصاص بدهند،گفت: برنامه‌هایی برای سینمای مستند داریم و قطعا این کار را انجام می‌دهیم، این می‌تواند خبر خوبی برای اهالی سینمای مستند باشد. رئیس سازمان سینمایی کشور درباره‌ِ نگاهش به سینمای مستند اظهار کرد: هر مدیری که از جشنواره‌ی سینما حقیقت بازدید کند، حتما می‌گوید این جشنواره‌ی مهمی است اما به عقیده‌ی من باید در عمل نشان بدهیم و من باور قلبی دارم و معتقدم سینمای حقیقت و مستند می‌تواند کمک بسیاری بکند.ایوبی افزود: حقایقی در ایران نهفته است که از دید بسیاری مخفی مانده است. ایران گنجینه‌ی عظیمی در عرصه‌های مختلف دارد. من در جلسه‌ای که با آقای طباطبایی‌نژاد داشتم، گفتم که باید تلاش کنیم تا در سال آینده تولیدات خوبی داشته باشیم زیرا تولیدات خوب‌، اولویت سازمان سینمایی است.

او اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف گنجینه‌هایی داریم که از دید مردم پنهان است که ناشناخته هستند و دنیا هم باکمال میل می‌خواهد تا این گنجینه‌ها را بشناسد، فکر می‌کنم سینمای حقیقت باید این کار را به دوش بکشد. رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: از طرفی دیگر استعدادهای بسیاری در جوانان وجود دارد و همچنین سینماگران حرفه‌ای که در عرصه‌ی مستند سازی داریم، همگی می‌توانند کمک کنند تا به هدفمان برسیم. ایوبی اذعان کرد: مشکلی که وجود دارد آن است که باید مردم را برای دیدن فیلم‌های مستند عادت دهیم و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، امیدواریم با کمک رسانه‌ها،‌ به ویژه صدا و سیما بتوانیم آن را انجام دهیم. او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از برگزاری دوباره‌ی جشنواره‌ی مستند کیش حمایت می‌کند؟ بیان کرد: بله‌، مستند کیش‌، جشنواره‌ی خوبی بوده است.رییس سازمان سینمایی درباره‌ی برگزاری نشست و گفت‌وگو با عنوان شب آوینی در این مستند سینمای حقیقت گفت: جشنواره شهید آوینی پیش از این برگزار شد و جوایز آن هم اهداء شد، درخواست من این بود که علاوه بر جوایز بتوانیم آن فیلم‌ها را هم نشان دهیم و راهی را باز کنیم تا با اندیشه‌های شهید آوینی آشنا بشویم‌، شاید این کار مقدمه‌ای برای انجام کارهای بعدی باشد.

ایوبی از برنامه‌های دولت برای فیلم‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این زمینه نیز برنامه‌هایی داریم که به زودی اعلام می‌کنیم.
مرجع : ايسنا