به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۲۵۲۵۴
مدیر پروژه‌های تکنولوژی بنیاد "EFF":

هشدار؛ برای آپدیت‌اندروید‌4.2.2 عجله نکنید

گروه فناوري: گوگل به خاطر چیزی که تصور می‌شد یک ویژگی حفظ حریم شخصی در اندروید است، واقعا مورد تحسین قرار گرفته بود. این ویژگی که "App Ops" نامیده می‌شود، پس از اینکه گوگل دسترسی به آن در آخرین نسخه اندروید مسدود کرد، باعث انتقادات فراوانی به گوگل شده است.
هشدار؛ برای آپدیت‌اندروید‌4.2.2 عجله نکنید
با نصب ویژگی "App Ops UI"، به کاربران اجازه کنترل روی منابعی که هر اپلیکیشن به آن دسترسی دارد، داده می‌شود. برای مثال، کاربر می‌تواند توانایی دسترسی به مکان جغرافیایی، دفترچه تلفن، پیام‌های کوتاه یا پیام‌های تصویری و چند رسانه‌ای و نوتیفیکشن‌های غیر ضروریِ قبل از نصب اپلیکیشن‌ها را تقویت و یا لغو ‌کند. حذف دسترسی به این ویژگی توسط بنیاد مرز الکترونیک (EFF)، اعلام شد. این‌‌ همان بنیادی است که پیش‌تر گوگل را به خاطر این ویژگی شگفت انگیزش تحسین کرده بود و آن را منحصر به فرد خوانده بود. پیتر اکرسلی (Peter Eckersley)، مدیر پروژه‌های تکنولوژی بنیاد "EFF" مي‌گوید: «امروز ما این برنامه را روی نسخه جدید آپدیت شده برای تست اجرا کردیم و تایید می‌کنیم که این ویژگیِ منحصر به فرد که پیش‌تر ما را به هیجان آورد، دیگر در دسترس نیست.»

او معتقد است آن کاربرانی که دغدغه حفظ حریم شخصی و امنیتشان را دارند، باید از آپدیت کردن به نسخه 4.2.2 اجتناب کنند: «اگر حفظ اطلاعات شخصی یک اپلیکیشن برای شما مهم است، اگر شما می‌خواهید برای مثال اپلیکیشن‌هایی چون اسکایپ، شازم و یا چراغ قوه را نصب کنید بدن اینکه به آن اپلیکیشن‌ها اجازه بدهید که به مکان جغرافیایی شما دسترسی داشته باشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اندروید خود را به نسخه 4.2.2 آپدیت نکنید. خصوصا اينكه اين كار باعث می‌شود کاربران برخی از آپدیت‌های امنیتی و اصلاحات نسخه 4.2.2 را از دست بدهند. برنامه نویسان این نسخه جدید مدعی شده‌اند که در تلاش هستند که در آپدیت 4.2.2 این نقاط ضعف را رفع کنند.