به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۶۲۶۹
نماینده گناباد در مجلس:

با انتخاب‌روحانی،امید در جامعه دمیده‌شد

گروه ياسي: نماینده گناباد در مجلس اظهار کرد: جناب آقای روحانی با انتخاب جنابعالی روح امید در جامعه دمیده شد و مردم امیدوار شدند که از فشارهای شدید اقتصادی قدری کاسته خواهد شد و امیدوارم این نور امید به خاموشی نگراید.
با انتخاب‌روحانی،امید در جامعه دمیده‌شد
رجایی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس  خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور مجلس صادقانه خواستار موفقیت حضرتعالی است و این امر را در رای بالا به وزرای پیشنهادی نشان داد؛ چرا که موفقیت شما را موفقیت نظام و شعار اعتدال می‌داند. وی افزود: افزایش غیرمنطقی سریع نرخ ارز علاوه بر اینکه ضربه‌ای حیثیتی به کشور و پول ملی وارد نمود باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در کشور گردید و مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف کشور ایجاد کرد؛ به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان دچار زیان‌های شدیدی شدند. همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران مجبور شدند تن به شکست داده و سرمایه‌گذاری را متوقف نمایند لذا به رییس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم به همکارانشان توصیه کنند در اظهار سخنانی که باعث نگرانی جامعه در این ارتباط شده و عامل روانی افزایش قیمت‌ها را تشدید می‌کند خودداری نمایند.

رجایی با اشاره به قیمت پیش‌بینی شده ارز در لایحه بودجه، گفت: به تجربه ثابت شده است در کشور ما افزایش نرخ ارز موجب افزایش تمام کالاها شده و تنها اثر ماندگار آن فشار مضاعف بر مردم است. در نتیجه به نظر می‌رسد قیمت پیشنهادی دولت برای نرخ ارز در بودجه سال 93 بسیار بالاست و دولت باید برای تقویت ارزش پول ملی تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت معمولا کارآیی کمتری نسبت به بخش خصوصی دارد و باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کرد توجه به این نکته ضروری است؛ علی‌رغم توجه به تاکید دین بر عدالت اجتماعی و تاکید رهبری بر دنبال کردن عدالت در کنار رشد و پیشرفت به دلیل حاکمیت فرهنگ سرمایه‌داری بر اندیشه تعداد قابل توجه افراد جامعه، بخش خصوصی هیچ مسئولیتی جز بیشینه کردن سودش برای خود قائل نیست و این می‌تواند باعث توسعه غیرمتوازن گردد چرا که بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و دور افتاده از خود نشان نخواهد داد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ شود طرح‌های ویژه‌ای در مناطق کمتر برخوردار توسط دولت اجرا گشته و در صورت لزوم به مردم واگذار گردد. نماینده گناباد در مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار تکمیل پروژه‌های فرودگاه گناباد، راه‌آهن مشهد چابهار، گازرسانی و آسفالت روستاهای گناباد و افزایش کیفیت آب شرب منطقه گناباد و تکمیل تصفیه‌خانه مورد نیاز این منطقه شد.
مرجع : ايسنا