به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۲:۰۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۲۶۸۹۴

اولین دفتر وکالت یک زن در عربستان+عكس

گروه جامعه: دفتر وکالت بیان الزهران، یک وکیل زن سعودی در این کشور کار خود را آغاز کرد. دو ماه پیش سه وکیل زن در سعودی پروانه وکالت خود را از وزارت دادگستری اين كشور دریافت کردند.
اولین دفتر وکالت یک زن در عربستان+عكس
این نخستین بار است که یک زن در عربستان سعودی به عنوان وکیل کار خود را آغاز می کند. بیان الزهران به تلویزیون العربیه گفت: فعالیت ما منحصر به زنان نیست، بلکه سیستم قضایی ما در این باره با زنان و مردان یکسان برخورد می‌کند و وکیل حق دارد که از همه پرونده‌ها دفاع کند. وی افزود: دفتر من دفاع از چندین پرونده را که هم زن و هم مرد و هم چند شرکت هستند، بر عهده گرفته است.

وی تاکید کرد: با تدابیر حکیمانه ملک عبدالله است که این مهم میسر گردید و ما هم از این فرصت استفاده می‌کنیم تا به ترقی زن سعودی کمک کنیم". الزهران، در پاسخ به این سئوال که واکنش جامعه در باره افتتاح دفتر او چگونه بوده است گفت: همه مرا تحسین کردند. از روز ششم اکتبر که پروانه فعالیتم را دریافت کردم، هزاران تبریک و تهنیت در صفحه توییترم به من رسیده است. از سوی دیگر قضات دادگاه و کارمندان آن نیز از اقدام من استقبال کردند. الزهران پس از یک پروسه تمرین سه ساله موفق شد پروانه وکالت خویش را دریافت کند. وی در مرحله اول در بخش خشونت خانوادگی فعالیت کرد سپس در زمینه امور مالی و زندانیان جنایی تخصص خود را دریافت کرد.

سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۲:۳۲
چه افتخاری؟!! قرن بیست ویکم است و هنوز برای افتتاح یک دفتر وکالت باید مدح جناب ملک عبد اله سروده شود.بیهوده نیست که برخی از کشورهای اسلامی با داشتن ذخائر عظیم نفت هنوز بیشترین مرجع تولید فیلمهای سر بریدن در اینترنت هستند؟ بیشترین فقر ونارضایی را دارند وهسته بسیاری از افراطها در این کشورها شکل می گیرد. قابل مقایسه نیست امادر تاریخ ایران ما و حدود 1800 سال پیش زن نه تنها توان اقامه دعوا علیه شوهرش را داشت که می توانست فرمانده لشگر باشد ویا سند ملکی به نامش صادر می شد.افسوس که این تاریخ اکنون مهجور واقع شده است. (195214)
۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۴:۳۵
ملک عبدالله و تدبیر؟؟ (195245)