به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۳:۲۱
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۲۷۶۷۸

دولت‌سابق به3000‌نفر بدون‌آزمون دکتری​داد!

گروه جامعه: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:‌ در دوره قبل، ۳۰۰۰ بدون آزمون وارد دوره دکتری شده‌اند!
دولت‌سابق به3000‌نفر بدون‌آزمون دکتری​داد!
به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در اولین نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: سیاست کلی این سازمان دراین دوره، افزایش کمیت، شفافیت بیشتر در کارها، عدالت در توسعه و توزیع امکانات، قانون گرایی و دفاع از حیثیت آموزش عالی به طور خاص است. وی با تاکید بر این نکته که در دوره قبل، ۳۰۰۰ نفر بدون آزمون وارد دوره دکتری شده‌اند، اعلام کرد: وزارت علوم به تعهدات قبلی خود پای بند است ولی در حال حاضر داوطبان بورس داخل و بورس خارج باید از طریق رقابت در آزمون وارد این دوره‌ها شوند و تبدیل بورس خارج به داخل هم غیرممکن است. معاون وزیرعلوم در خاتمه توسعه فرصتهای مطالعاتی را جزو سیاست‌های اصلی سازمان امور دانشجویان دراین دوره دانست.

يك ايراني مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۴۵
افرادي كه بدون آزمون وارد مقطع دكتري شده قطعا بدون حضور در كلاس و بدون امتحان دكتري گرفته و خواهند گرفت و اين يعني تضييع حقوق حقه همه ملت و زير پا گذاشتن تمامي ارزشهاي اسلامي كه براي احياي آن جان فشاني و انقلاب كرده ايم . لذا لازم است ضمن حذف اين قبيل افراد سو.د جو و رانت خوار و ويژه خوار از اين دوره و ابطال مداركشان اين قبيل افراد شناسايي و رسما به ملت معرفي شوند . (197787)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۲:۱۸
ظاهری موجه وسینه چاک مدرکی الکی دروغگویی قهار اشتهایی سیری ناپذیر برای مال قدرت یاد چی افتادی (197859)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۴۹
. . .های احمدی نژاد یکی یکی داره رو میشود (197788)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۵۰
دولت احمدی نژاد از قاجاریه بدتر بود (197789)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۵۰
آیا وزرای علوم احمدی نژاد نباید محاکمه شوند؟ (197791)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۱
احمدی نژاد
وقتی عکس خانم رهنورد رو میگرفتی جلوی دوربین نمیگفتی خدا یه روزی حالتو میگیره (197795)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۹
خیلی ظلم کردند خیلی (197799)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۱۶
وزارت علوم به تعهدات قبلی خود پای بند است.

چرا اونوقت ؟!! شما که میگی بدون آزمون اومدن دوره دکتری میخونن، چرا اخراجشان نمیکنید؟
تا کی باید چوب بی عدالتی های دولت عدالت محور را بخوریم؟! (197804)
عبدلله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۴
اگر وزارت علوم به تعهدات قبلیش در مورد 3000 نفر مذکر پای بند باشد خلاف قول رییس جمهور محترم که قرار بود بی بلیط ها را پیاده کند عمل کرده (197806)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۸
هنوز كه هنوزه دارن از باقيمانده هاي دولت قبل كه در بورس دكترا پذيرفته شده اند (كه بماند با چه معيار و ملاكي پذيرفته شده اند) مصاحبه به عمل ميارن و دانشگاه ها دارن براي ترم دوم اونها رو پذيرش مي كنن. با اين احتساب بايد منتظر بمونيم كه اين رقمي كه اعلام شده بيشتر و بيشتر بشه و اون وقت جوانهاي بيچاره اي كه با اين اوضاع كه همه به اون واقف هستند و تنها روزنه اميدشان پذيرفته شدن در مقطع دكترا به اميد يافتن شغل و تامين حداقل هزينه هاي خود هستند، هيچ راهي براي امرار معاش نداشته باشند...... اصلا بورس در حال حاضر كه اين همه فارغ التحصيل دكترا داريم و از طرفي اين همه مشتاق تحصيل در اين مقطع وجود دارند كه با هزينه شخصيشان ادامه تحصيل خواهند داد؛ چه معني اي دارد؟؟؟؟؟ (197810)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۸
متاسفانه ورود بدون ضابطه به دوره دکترا که به دانشگاهها واگذار شده محملی است برای رابطه بازی بدون در نظر گرفتن ضابطه که الآن هم ادامه دارد وافرادی بدون پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد همزمان وارد دوره دکترا شده اند و . . . . (197811)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۰:۵۸
از مدیریتشون معلوم بود مدارکشونو کشکی گرفتن (197831)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۱:۴۱
انتظار دارند مملکتی با این درجه دکتر های بیسواد دارای رتبه علمی هم باشد!! اینهم یکی از رکورد هایی بود که در دولت مورد حمایت صورت گرفت. حالا با وجودمان باید احساس کنیم که ترکیه ای که از نظر علمی ده سال با ما اختلاف داشت حالا چند گام هم از ما جلو زد ؟؟ حالا مجلس هی به وزیر علوم کارت زرد بده تا باز هم عقب تر برویم. (197843)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۲
آخه بر همین یک عده دوست ندارند آب صاف رو آن زمام گل آلود را دوست داشتن نگو چه ماهی های درشتی می گرفتن غیر از اختلاس (197855)
مدرس دانشگاه فرهنگیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۲:۴۰
در این مملکت سال هاست که با سه پدیده قدرت بادآورده، ثروت بادآورنده و مدرک تحصیلی بادآورده در تمام سطوح مواجه ایم که به باور من به عنوان فرهنگی با بیش از سی سال سابقه، از سه پدیده یاد شده ، تاراج علم و مدارک تحصیلی به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از بقیه موارد ظالمانه تر ،دردناک تر و مصیبت بارتر است و باید در اسرع وقت به این فاجعه پایان داد و با برگزاری امتحانات سفت و سخت و ارایه پایان نامه استاندارد و ارایه دفاعیه علمی تمام کسانی را که بدون بلیط وارد دوره های پیش گفته شده اند وادار کرد شأن علم را پاس دارند. به این افراد باید مدرک معادل داد و از استخدام آنان به عنوان هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حتی دانشگاه آزاد جلوگیری کرد. خود وزارت علوم باید به پذیرش دانشجو از طریق پردیس های پولی پایان دهد. چون رطب خورده نمی تواند منع رطب کند. (197877)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۲:۵۳
ولمون کن بابا احمدی نژاد مدت هاست رفته برین مردم را با چیز دیگه ای سر گرم کنین (197882)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۵
از ظلم هایش نمیشه گذشت (198055)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۲۲:۴۹
اگه مث چین مجازات کنن اسم کسانی میاد که عاشورا و قرآن نمیذاره!این اصلاح طلبا چه صبری دارن خداییش!خدا قوت به همشون! (198154)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۲۳:۳۲
iولی هنوز آثار شومش برجاست (198178)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۸
حالا هم دیر نشده از اینها ازمون علمی بعمل اید. (197887)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۳:۳۴
مدرک بدون ازمون رو باید روی مدرک بنویسن و پول هزینه شده اش رو هم در ازاری مدرک بگیرن وگرنه با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه (197894)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۶:۲۸
من یکی از همون پذیرفته شده ها هستم. آخه من چه گناهی کردم؟ فراخوان گذاشتن و گفتن باید رزومه خوب داشته باشید و من هم معدل خوبی داشتم و هم رزومه خوب. بعد از کلی مصاحبه قبولم کردن. ولی باور بفرمایید نه دانشگاه تهران رفتم و نه شریف و نه از این دست دانشگاههای مهم. در ضمن هیچ کدوم از اعضای خانواده من هم نه سفیر هستند و نه وزیر و نه خانواده شهید و نه هیچی...
آخه همه رو یک طور نبینید... (197962)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۷:۳۸
بهتر است قبل از اینکه قضاوت کنیم به نکات زیر توجه کنیم:
1- جدید ترین دستورالعمل پذیرش دوره بدون آزمون توسط وزارت علوم در سال 81 تصویب شده (قبل از ان هم بوده) که بموجب ان دانشگاهها می توانند 20% ظرفیت خود را (مازاد بر ظرفیت) از طریق استعداد درخشان جذب کنند.
2-افراد جذب شده بایستی داری شرایط خاصی باشند (رتبه بالا، معدل عالی، مقاله، و...) و رقابت تنگاتنگی هم برای هر دانشگاه وجود دارد. پس بیسواد نیستند!!
3-این درتمامی داتشگاههای دنیا می باشد (مطالعه کنید)
4-اگر می خواهید از کسی انتقاد کنید، در زمان خودش. نه اینکه بگذاریم طرف برود حالا شروع به انتقاد کنیم.
تمامی مشکلات اینجاست که "ما آمده ایم اصلاحات انجام بدهیم و تمامی مشکلات مال دولت قبل است". متاسفانه هر دولتی همین را می گوید و می رود.
قابل ذکر است که پذیرش ها کاملا قانونی و به حق بوده است. بطوریکه آینده بدون کنکور را محقق می کند نه اینکه برای استخدام در شرکت ... آزمون بگیرند و 10000 نفر دریک رشته خاص بروند آزمون بدهند و آخر سر هم ... . (198016)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۱۷:۵۹
اگر احمدی نژاد محاکمه شود ، مطمئن باشید منبعد سایر مقامات تخطی نمی نمایند . برای یک بار هم شده ، مانند کشور چین ، مفسدین را به سزای اعمالشان برسانیم ، قطعاً مشکلات کمتری در آینده خواهیم داشت و الا در غیر اینصورت ، موجب تسری اینگونه اعمال خلاف در دولت یازدهم و دولت های بعد خواهد شد . (198024)
۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۲۲:۵۹
واقعا شرم اوره /ما بابدبختی درس خوندیم بارتبه های زیر پنجاه از دانشگاههای معتبر خیر سرمون مدرک گرفتیم نشستیم تو خونه/بعد اینا میرنددکترا میخونند/هرکی ر.و هم میبینی به برکت دانشگاه آزاد و بین الملل و غیرانتفاعی داره مدرک میگیره به ما هم یخنده که بدبختا شما رفتید دانشگاه ما هم رفتیم یعنی کی میخواد پاسخ بچه هایدرسخون دهه شصت رو بده (198160)