به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۲۸۲۳۵۹

معلولان باید بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند

معلولان باید بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند
گروه جامعه: وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در هجدهمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۸ جلسه برگزار دربارهمناسب سازی شهرها برگزار شده که در دو سال و نیم اخیر ۱۲ جلسه از این ۱۸ جلسه برگزار شده و سعی کردیم که با حضور وزرا این جلسات برگزار شود.وی افزود: در جلسات وزرای راه و شهر سازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و شهردار تهران حضور داشتند.

قبادی دانا عنوان کرد: سعی کردیم مصوبات جلسات را به گونه ای تنظیم کنیم که در امر مناسب سازی راهگشا باشد.وی بیان کرد: در تمامی جلسات نماینده تشکل‌های جانبازان حضور داشتند اما امروز متاسفانه دلیل کسالت نتوانستند حضور داشته باشد.رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوع مناسب سازی یکی از مهمترین موضوعات در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت است.

قبادی دانا افزود: هدف ما این است که یک فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی در بستر جامعه و در درون خانواده را تجربه کند.وی عنوان کرد: مناسب سازی حکم می کند که شرایط به گونه ای باشد که یک فرد دارای معلولیت بتواند مستقلاً به حقوق شهروندی خود برسد.رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه بیان کرد: یک فرد دارای معلولیت باید بتواند در خیابان حضور پیدا کند و از مبلمان شهری و نیز وسایل حمل و نقل شهری و... استفاده کند.

وی همچنین گفت: بنابراین یک پله ۵ سانتی در ورودی یک مغازه می توانند وی را از ورود به مغازه محروم کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: مناسب سازی علاوه بر معلولان جسمی و حرکتی هستند باید انجام شود برای سایر گروه های معلولان نیز که دارای مشکلاتی مانند بینایی و شنوایی هستند نیز باید در نظر گرفته شود.

قبادی دانا همچنین گفت: امر مناسب سازی با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان ها و تاسیسات و وسایل حمل و نقل در گذشته ایجاد شده به این مسئله فکر نشده است.وی عنوان کرد: متاسفانه در ذهن آحاد جامعه حضور این عزیزان به رسمیت شناخته نشده است.قبادی دانا در ادامه گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح شده است اگر سازمانی دستگاهی و یا مدیری به وظایف قانونی خود عمل نکند طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات لازم برای وی پیش‌بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها