به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۲۸۳۰۰
فولاد در روياي صدرنشيني؛ سپاهان به دنبال دومي

هفته بيست و سوم ليگ برتر زير سايه دربي

گروه ورزشی: شش ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر روز پنج‌شنبه برگزار مي‌شود و فولاد خوزستان شانس صدرنشيني دارد و سپاهان هم براي رسيدن به رده دومي تلاش مي‌کند. يک بازي هم از جام حذفي برگزار خواهد شد.
هفته بيست و سوم ليگ برتر زير سايه دربي
هفته بيست و سوم ليگ برتر زير سايه دربي پايتخت قرار دارد و به همين دليل هم ساير ديدارها يک روز زودتر و در روز پنجشنبه برگزار مي‌شود. فولاد هم شانس دارد که صدرنشيني موقت را تجربه کند. ديدار نفت و مس کرمان هم به دليل حضور تيم زير 22 سال به روز ششم بهمن موکول شده است. البته مس کرمان در روز پنجشنبه در مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي ميزبان نفت آبادان است. نگاهي به شش ديدار ليگ برتر و يک بازي جام حذفي در روز پنج‌شنبه مي‌اندازيم.

داماش گيلان - فجرسپاسي: نبرد بحران‌زده‌ها
نتيجه ديدار رفت: فجرسپاسي 2 داماش 2

فجر آخرين تيم جدول ليگ برتر است و محمود ياوري نتوانست اين مرتبه فجرسپاسي را تا اين لحظه از بحران خارج کند. فجر اگر در اين ديدار هم بازنده شود يکي از مدعيان اصلي سقوط خواهد بود. داماش گيلان هم که با مشکلات مالي فراواني روبه‌روست بايد در اين ديدار خانگي سه امتياز بگيرد تا حداقل خيالش بابت بقا در ليگ برتر راحت باشد. هر دو تيم بحران‌زده هستند اما فجر وضعت‌ وخيم‌تري دارد. البته جنس بحران داماش با جنس بحران فجر بسيار متفاوت است.

ذوب آهن - فولاد خوزستان؛ قرمزپوشان اهوازي به دنبال صدرنشيني
نتيجه ديدار رفت: فولاد يک ذوب‌آهن صفر

ذوب آهن هفته گذشته توانست نفت را در خانه‌اش شکست بدهد و تا رده سيزدهم صعود کند. ذوبي‌ها اگر مي‌خواهند همچنان به بقا اميدوار باشند بايد در اين ديدار خانگي سه امتياز از فولاد مدعي بگيرند. فولاد هم هفته گذشته پرسپوليس را شکست داده و در صورت پيروزي در نصف جهان مي‌تواند صدرنشيني موقت را هم تجربه کند البته اگر استقلال در دربي پايتخت بازنده شود در آن‌صورت صدرنشيني آنها تمديد خواهد شد. اين مسابقه يک دربي صنعتي هم محسوب مي‌شود. ديداري بين باشگاه‌هاي صنعتي و توليدي، بايد ديد کدام تيم برنده اين مسابقه خواهد شد. آيا ذوب آهن مانعي براي صدرنشيني فولاد خواهد شد يا شاگردان حسين فرکي مزه صدرنشيني را مي‌چشند؟

تراکتورسازي - صباي قم؛ آشتي جلالي با هواداران؟
نتيجه ديدار رفت: صباي قم يک - تراکتورسازي 3

تراکتورسازي در ديدار رفت توانست سه گل به صبا بزند اما اکنون وضعيت دو تيم نسبت به آن ديدار تفاوت‌هاي زيادي دارد. محمد مايلي‌کهن ديگر سرمربي صبا نيست و تراکتورسازي هم دچار مشکلات حاشيه‌اي شده و به رده ششم سقوط کرده و از کورس قهرماني عقب مانده است. مجيد جلالي اگر مي‌خواهد در اين بازي با تماشاگران تبريزي آشتي کند بايد يک پيروزي خوب و دلچسب به دست بياورد. صبا هم با مرفاوي ديگر آن تيم از پيش شکست خورده نيست و اين تيم از نظر روحي اکنون در شرايط مناسب‌تري قرار دارد.

سايپا - ملوان؛ نبرد هفت و هشت جدول
نتيجه ديدار رفت: ملوان صفر - سايپا 3

نبرد تيم‌هاي هفتم و هشتم جدول شايد براي فوتبالدوستان خيلي حساس نباشد اما قطعا براي سرمربيان و بازيکنان دو تيم نتيجه‌اش مهم است. فيرات مربي آلماني و ترک تبار سايپا بايد مقابل اسکوچيچ کروات قرار بگيرد. اولين مربي خارجي تاريخ ملوان دوست ندارد شش امتياز به يک مربي خارجي ديگر بدهد، به خصوص اينکه باشگاه ملوان به او پيشنهاد تمديد قراردادش را هم داده است. فيرات هم دغدغه‌اي براي ادامه کار در فصل بعد ندارد و ظاهرا قراردادي سه ساله با سايپا امضا کرده است. بنابراين دو مربي مي‌خواهند تمام هنر مربيگري خود را براي اعاده حيثيت ارائه کنند.بازيکنان دو تيم هم استرس خاصي ندارند و همه انتظار دارند که در اين بازي شاهد يک بازي زيبا از هر دو تيم باشيم. البته کاوه رضايي بازيکن تاثيرگذار سايپا همراه تيم زير 22 سال در عمان است بايد ديد سايپا بدون اين بازيکن جوانش مي‌تواند رتبه هفتمي ملوان را بگيرد يا دو تيم به مساوي رضايت مي‌دهند.

راه آهن - سپاهان؛ زردپوشان اصفهاني به صدر نزديک‌تر مي‌شوند؟
نتيجه ديدار رفت: سپاهان صفر - راه آهن صفر

زردپوشان اصفهاني آرام آرام خود را به جمع مدعيان رساندند و اگر در اين بازي بتوانند سه امتياز از راه آهن بگيرند شانس اين را دارند که تا رتبه دوم هم صعود کنند. سپاهاني‌ها اميدوارند که ذوب‌آهن بتواند در اصفهان از فولاد امتياز بگيرد و شرايط را براي رسيدن آنها به رده دوم فراهم کند. راه آهني که بعد از دستگيري بابک زنجاني حسابي به هم ريخته به نظر مي‌رسد و هفته گذشته نيز با 5 گل از تبريز بدرقه شد بعيد است بتواند مقابل سپاهان حرفي براي گفتن داشته باشد و شايد گرفتن يک امتياز هم براي منصور ابراهيم‌زاده از سپاهان نوعي برد محسوب شود. به هر حال سرمربي اصفهاني راه آهن مي‌داند که به اين سادگي نمي‌تواند از سپاهان مدعي امتياز بگيرد و کار سختي پيش رو دارد و شايد با ادامه بد نتيجه گرفتنش رده چهاردهم را هم از دست بدهد و راه آهن هم جزو گزينه‌هاي اصلي سقوط قرار بگيرد.

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبريز؛ تارتار هت‌تريک مي‌کند؟
نتيجه ديدار رفت: گسترش يک - استقلال يک

مهدي تارتار در دو بازي که روي نيمکت گسترش نشسته و سرمربي اين تيم شده، توانسته دو برد متوالي کسب کند و تبريزي‌ها از جذب اين مربي راضي هستند. تارتار در اهواز هم به دنبال سومين برد متوالي خود است تا رتبه نهمي خود را تثبيت کند و استقلال خوزستان هم نمي‌خواهد از رده دهم پايين‌تر برود. بايد ديد در نبرد دو مربي جوان ليگ کدام برنده است. مهدي تارتار يا عبدالله ويسي؟