به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۹ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۸۷۲۰
با حذف میزبان

حریف آفريقايي‌ایران در جام‌جهانی‌صعود کرد

گروه ورزشي: تیم‌های ملی فوتبال مالی و نیجریه به مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا صعود کردند.
حریف آفريقايي‌ایران در جام‌جهانی‌صعود کرد
به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، از گروه نخست دو دیدار به طور همزمان برگزار شد و طی آن تیم‌های مالی و نیجریه به یک چهارم نهایی صعود کردند و آفریقای جنوبی میزبان حذف شد. تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی در حالی که با دو بازی نخست خود صدرنشین گروه اول بود و در دیدار سوم مقابل نیجریه تنها به یک تساوی برای صعود نیاز داشت؛ با نتیجه 3 بر یک مغلوب نیجریه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اوزوئنی در دقیقه 22 و 64 و اده 32 (پنالتی) برای حریف ایران در جام جهانی گلزنی کردند و تک گل آفریقای جنوبی را پارکر در دقیقه 81 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در دیدار دیگر تیم ملی فوتبال مالی موفق شد با نتیجه 2 بر یک موزامبیک را شکست داده و با 7 امتیاز سرگروه گروه اول شود.

جوسمار در دقیقه 38 برای موزامبیک گلزنی کرد و سیدیبه 48 و ترائوره 3+90 (پنالتی) برای مالی گلزنی کردند. بدین ترتیب مالی با 7 امتیاز و نیجریه با 6 امتیاز به مرحله یک چهارن نهایی راه یافتند و آفریقای جنوبی میزبان مسابقات با 4 امتیاز سوم شده و حذف شد. موزامبیک نیز بدون امتیاز در قعر جدول گروه نخست قرار گرفت.