به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۹۲۹۳

خوشرویی دولتمردان در شنیدن انتقادات تند

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خوشرویی دولتمردان در شنیدن انتقادات تند در مورد تصمیمات هسته‌ای، در عمل الگوی خوبی ارائه کرده است که باید برای همیشه از آن درس گرفت و باید بدانیم اگر انتقادی حتی به رسمی‌ترین سیاست کشور مطرح شود،‌ مشکلی بوجود نمی‌آید.
خوشرویی دولتمردان در شنیدن انتقادات تند

احمد شیرزاد، با بیان اینکه وقتی یک انتقاد در سطح جامعه وجود داشته باشد، نمی‌توان روی آن سرپوش گذاشت، اظهار کرد: اگر گلایه‌های موجود در بین مردم از موضوعات مربوط به ترافیک،‌ آلودگی هوا، گرانی و غیره را نادیده بگیریم و تلاش کنیم همه‌چیز را گلستان نشان دهیم، انتقادها در دل مردم باقی می‌ماند و گاهی به بدترین شکل بیان می‌شود. وی با اشاره به اینکه تنها کسانی که اصرار به انجام کار غلط دارند، خواهان جلوگیری از فضای نقد و انتقاد هستند، تصریح کرد: اگر کسانی اصرار به انجام کار غلط نداشته باشند و همواره آماده باشند کار خود را تصحیح کنند، دلیلی برای ترسیدن از فضای نقد و انتقاد وجود نخواهد داشت.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به توافق ژنو و اجرایی شدن آن در روزهای اخیر، اظهار کرد: ایران توافق کرد بخشی از برنامه غنی‌سازی 20 درصدی خود را متوقف کند و از آن طرف، بخشی از تحریم‌ها در آستانه لغو شدن است. شیرزاد خاطرنشان کرد: در طول هشت سال گذشته هیچکس نمی‌توانست در مورد تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای کمترین نقد و انتقادی داشته باشد اما در این دوره از مذاکرات شاهد هجوم بسیار وسیع اصولگراها و تندروها به توافق‌های صورت گرفته هستیم ولی هیچکس مانع آنها نمی‌شود. از این رفتار دولت باید این درس را بگیریم که حتی اگر در مورد مهمترین مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشور، شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین انتقادها بشود،‌ آب از آب تکان نمی‌خورد، یعنی فضای نقد و انتقاد بسته نشده، امنیت کشور خدشه‌دار نمی‌شود و مخالفان سیاست‌های رسمی احساس تنگی فضا نمی‌کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی وارد مرحله بسیار مهمی شده است که نیاز به حمایت دارد، گفت: با وجود اینکه انتقادات تند می‌تواند به عملکرد دولت لطمه وارد کند اما دولت همچنان مقاومت کرده و باب انتقاد را نبسته است و این موضوع موفقیت بزرگی برای دولت به حساب می‌آید.

مرجع : ايسنا