به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۲۹۳۱۵

اعتراف بارسلونا به قیمت واقعی نیمار

گروه ورزشی: باشگاه بارسلونا یک روز پس از استعفای ساندرو روسل اعلام کرد قیمت انتقال نیمار برزیلی به بارسلونا 86 میلییون یورو بوده است.
اعتراف بارسلونا به قیمت واقعی نیمار
بارسلونا در فصل نقل‌و انتقالات سال گذشته میلادی موفق شد نیمار را از سانتوس برزیل به خدمت بگیرد. این باشگاه رقم پرداختی به نیمار را 57 میلیون یورو اعلام کرده بود اما روزنامه "ال‌موندو دپورتیوو" مدعی شد باشگاه بارسلونا برای به خدمت گرفتن نیمار خیلی بیشتر از 57 میلیون یورو هزینه کرده است. جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا که اعلام کرده بود قصد دارد با صراحت درباره مبلغ انتقال نیمار به بارسلونا صحبت کند، گفت: رقم اصلی پرداختی باشگاه برای به خدمت گرفتن نیمار 57 میلیون یورو بوده است اما مبالغ اضافی باشگاه برای پدر و مادر این بازیکن باعث شده است تا هزینه بارسلونا برای به خدمت گرفتن نیمار افزایش یابد.

بارتومئو درباره قیمت قطعی نیمار برای بارسلونا گفت: می‌خواهم یک چیز کاملا مشخص شود و آن هم این است که قیمت انتقال نیمار به بارسلونا 57.1 میلیون یورو بوده است. این قیمتی است که باشگاه بارسلونا از ابتدا اعلام کرد با این وجود کل ارقام پرداختی برای به خدمت گرفتن نیمار قیمت این بازیکن را به 86 میلیون یورو می‌رساند. این ارقام شامل:

57.1 میلیون یورو برای رقم کلی انتقال که 40 میلیون یورو آن به پدر و مادر این بازیکن رسیده است.
10 میلیون یورو به خاطر خرید این بازیکن به عنوان بازیکن آزاد
2.7 میلیون یورو به خاطر کمیسیون انتقال
4 میلیون یورو به خاطر بازاریابی بازیکن
2.5 میلیون یورو به خاطر مرکز خیریه نیمار
10 میلیون یورو برای هزینه استعداد‌یابی باشگاه سانتوس

انتشار این لیست ادعای روسل مبنی بر اینکه باشگاه تنها 57 میلیون یورو برای خرید نیمار هزینه کرده است را رد می کند. بارتومئو در ادامه گفت: من تضمین می‌دهم که دروغ نمی گویم و مبلغ نهایی نیمار بیش از 86 میلیون یورو نیست. فوتبال بازی پرطرفداری است که برنده آن در مستطیل سبز مشخص می شود و ما همیشه این را در زمین مسابقه ثابت کرده ایم و همیشه به طرف قراردادهایمان احترام گذاشته ایم.

بارتومئو در پاسخ به این سوال که چرا بارسلونا اکنون قیمت صحیح انتقال نیمار را اعلام کرده است، گفت:‌ باشگاه یک قرارداد محرمانه با باشگاه سانتوس داشته است که به ما اجازه نمی داد تا این زمان درباره آن به صحبت پرداخت. باید از پدر نیمار تشکر کنم که به ما اطلاع داد تا میزان دقیق انتقال این بازیکن را به بارسلونا اعلام کنیم. باشگاه بارسلونا اعلام کرد نیمار در زمان حضور 5 ساله اش در بارسلونا 44 میلیون یورو کسب خواهد کرد.