به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۰۷۶۶
گزارش روزنامه تایمز کره جنوبی،

چاقي «اون» براي تمام جهان خطرساز شد!

گروه بين‌الملل: کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که چاقی کیم جونگ اون حاكم کره شمالی شاید این کشور و همچنین جهان را در معرض خطر قرار دهد.
چاقي «اون» براي تمام جهان خطرساز شد!
به گزارش روزنامه تایمز کره جنوبی، کارشناسان بین المللی اعلام کرده اند چاقی حاكم کره شمالی هم اکنون مشکل اصلی وی در رابطه با سلامتی اش است به طوری که کیم جونگ اون با یکصد و هفتاد سانتیمتر قد وزنی بیش از یکصد کیلوگرم دارد. اضافه وزن بیش از سی کیلوگرمی وي باعث شده است تا میزان بی ام آی در حاكم کره شمالی که بیانگر مقدار توده بدنی فرد است به بیش از سی برسد.

حد نرمال میزان بی ام آی در کیم جونگ اون می بایست بین بیست تا حداکثر بیست و چهار باشد. کارشناسان کره جنوبی در دانشگاه ملی سئول معتقدند چاق بودن رهبر کره شمالی امکان بروز حمله قلبی، ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون و همچنین دیابت را هنگامیکه وارد سن پنجاه سال شود افزایش خواهد داد. نگرانی‌ها درباره سلامتی رهبر کره شمالی از زمانی آغاز شد که وی در سخنرانی به مناسبت دومین سال درگذشت پدرش نفس کم می‌آورد و برای حرف زدن هر چهار ثانیه یکبار نفس می‌گرفت.

پدر و پدر بزرگ کیم جونگ اون که از حاكمان کره شمالی بوده‌اند هر دو به سبب چاق بودن و حمله قلبی جان خود را از دست دادند. بنظر می رسد کیم جونگ اون هم اکنون مشکلی در ناحیه شش‌های خود داشته باشد که تنفس را برای او سخت می‌‌کند. کارشناسان پزشکی دانشگاه ملی سئول معتقدند اگر رهبر کره شمالی از وزن خود نکاهد و درباره وضع تندرستی خود غفلت کند این احتمال وجود دارد که حمله قلبی به سراغ او همانند پدرانش بیاید.