به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۳۰۸۴۰
الجربا: در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت می‌کنیم

هیات ائتلاف ملی سوریه وارد مسکو شد

گروه بين‌الملل: ائتلاف ملی سوریه به رهبری احمد الجربا برای اعمال فشارهای بین المللی علیه رژیم اسد در پذیرش بیانیه ژنو1، امروز سه شنبه وارد مسکو شد.
هیات ائتلاف ملی سوریه وارد مسکو شد
به گزارش العربیه، مقامات روسیه از ائتلاف ملی سوریه خواهند خواست تا هیات نمایندگی مخالفان را در دور بعدی مذاکرات ژنو2 گسترش دهند. در مقابل ائتلاف ملی سوریه از مسکو می‌خواهد به رژیم اسد فشار آورده تا بیانیه ژنو1 جهت تشکیل هیات انتقالی در سوریه را بپذیرد. میشل کیلو عضو ائتلاف ملی سوریه گفت: به مسکو آمده‌ایم تا از مقامات روسیه بخواهیم به اسد فشار بیاورند سند کنفرانس ژنو1 را بدون هیج شرطی بپذیرد تا بر اساس قطعنامه شورای امنیت تشکیل هیات انتقالی را آغاز کنیم. کیلو افزود: رژیم اسد می‌خواهد گفتگوها با آتش بس آغاز شود، با این هدف که ما را در جزئیات بی پایان وارد کند. عضو ائتلاف ملی سوریه توضیح داد:در قطعنامه شورای امنیت تاکید شده است که مسئول اجرای شش بند پیشنهادی کوفی عنان از جمله آتش بس، هیاتی انتقالی است اما حكومت سوريه با تشکیل چنین هیاتی مخالفت می کند.

الجربا: در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت می‌کنیم

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در دیدار با وزیر خارجه روسیه با بیان این که این ائتلاف در دور دوم مذاکرات ژنو 2 شرکت خواهد کرد، اعلام کرد که در مرحله اول مذاکرت هیچ نشانه‌ای دال بر موافقت دمشق با مفاد معاهده ژنو 1 ندیده است.

به گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، احمد الجربا، در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو با اشاره به عدم موافقت دمشق با مفاد معاهده ژنو 1 در دور نخست مذاکرات ژنو عنوان داشت که این ائتلاف در دور دوم مذاکرات ژنو 2 که با هدف حل و فصل بحران سوریه برگزار می‌شود، مشارکت خواهد کرد. رئیس ائتلاف مخالفان سوریه که روز گذشته وارد مسکو شده بود، تصریح کرد: ائتلاف مخالفان پیشتر موافقت خود را با حضور در ژنو 2 جهت اجرای معاهده ژنو1 اعلام کرده بود و مشارکت ائتلاف مخالفان در مذاکرات بر اساس یک نیت صادقانه است که هدف از آن پیشبرد مذاکرات جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه است.

در همین راستا، سرگئی لاوروف در دیدار با احمد الجربا تصریح کرد که مشارکت ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو 2 تاکیدی بر این امر است که ائتلاف مخالفان راهکارهای مسالمت آمیز و سیاسی را برای حل و فصل درگیری‌ها در سوریه انتخاب کرده است. وزیر خارجه روسیه عنوان داشت: این تصمیم ائتلاف مخالفان سوریه آسان نبوده است، چرا که همچنان طرف‌های بسیاری بر روی سناریوی نظامی در سوریه حساب باز می‌کنند.

وی افزود: این تصمیمی که شما اتخاذ کردید، بسیار مهم است و ما از این تصمیم شما حمایت می‌کنیم، چرا که این تصمیم امکان آغاز مذاکرات سوری- سوری را فراهم می‌سازد. لاوروف خاطرنشان کرد: مسکو به همکاری و فعالیت کشورهای غرب و منطقه با بازیگران سیاسی در سوریه و نه با تروریست‌ها امید بسته است. ما از شریکان آمریکایی و اروپایی و کشورهای منطقه می‌خواهیم تا با تمامی طرف‌های درگیر در سوریه همکاری داشته باشند و من منظورم از طرف‌های سوری، گروه‌های حامی راهکار سیاسی و نه تروریست‌ها است.

این مذاکرات در چارچوب تماس‌های مسکو با نمایندگان گروه‌های مخالف سوری صورت گرفت که هدف از آن دستیابی به حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه است که همگان را راضی نگه دارد. پیشتر لؤی الصافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد که این ائتلاف تصمیم دارد روند حل و فصل سیاسی در سوریه را در دیدار با وزیر خارجه روسیه مورد بحث و بررسی قرار دهد و این ائتلاف بر روی طرف روسی که دولت سوریه را به مذاکرات ژنو آورد، بسیار حساب باز می‌کند.