به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۳۱۱۱۹
اي‌مردم‌ایران شما مسلمانی زندگی نمي‌کنید!

اظهاراتي تازه در باره سبك زندگي اسلامي

گروه جامعه: يك کارشناس خانواده در حوزه علميه ضمن اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: رهبری از اسباب بازی‌ها تا بحث افزایش جمعیت و بحث سینما را با جزئیات و به صورت تخصصی تشریح کردند که این نشان دهنده عدم توجه مسئولین به این موضوعات است؛ درواقع خلأ‌ها در این مسائل آنقدر زیاد است که رهبری حتی به جزئیات این موضوعات مي‌پردازد.
اظهاراتي تازه در باره سبك زندگي اسلامي
فروغ نیلچی‌زاده تأکید کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی، به این معناست که، اي مردم ایران که مسلمان هستید، شما مسلمانی زندگی نمي‌کنید حتی ایرانی هم زندگی نمي‌کنید. وی یادآور شد: در حدیث قدسی داریم لباس دشمنان من را نپوشید که از دشمنان من خواهید شد غذای دشمنان من را نخورید که از دشمنان من خواهید شد از راهها و روش‌هاي دشمنان من پیروی نکنید ـ که یعنی سبک زندگی ـ که از دشمنان من خواهید شد؛ کل سبک زندگی اسلامی در سه مولفه در این حدیث آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: الان در بحث تغذیه انواع پیتزاها و فست فودها طبق سبک زندگی اسلامی است یا غذای دشمنان است؟ این بحث تغذیه برای بررسی، حدود ۱۷ پارامتر دارد. اما وقتی همه مردم به این رویه غذایی عادت کردند و تمام عشق یک کودک این مي‌شود که کاری انجام دهد و پیتزا جایزه بگیرد، تازه مي‌آیند شروع مي‌کنند به اینکه این غذا این اشکالات دارد و این تبعات به همراه دارد؛ یعنی بعد از ایجاد یک هیجان کاذب، تازه مي‌خواهیم جلوی آن را بگیریم.

نیلچی زاده تصریح کرد: سبک زنگی ما مثل یک میوه فاسد شده است و از هر طرفی که دست می‌زنیم فرو مي‌پاشد؛ با دقت در سبک‌هاي عزا و عروسی‌ها مشاهده مي‌کنیم که روش پیامبر این است که هر گاه خانواده‌اي عزیزی را از دست داد تا سه روز غذا بپزید و برای اهل آن خانه ببرید؛ اما حالا این موضوع چقدر اجرایی و عملیاتی مي‌شود و بسیاری از این موارد، که خیلی وقت‌ها بدان عمل نمي‌شود.

وی بیان داشت: مثلاً سبک زندگی امروز ایجاب مي‌کند بچه‌هاي ما به خوردن تنقلات مثل چیپس و پفک متمایل شوند؛ این در حالی است که ما در قرآن انجیر (تین) و زیتون را داریم و به واسطه خواص این دو ماده غذایی برای تعادل روح و جسم انسان، دو دانشمند اروپایی مسلمان مي‌شوند؛ اما در کشور اسلامی ما ترجیح داده مي‌شود این محصولات صادر شود و به کالایی گران و کمیاب برای مصرف کنندگان بدل شده یا اینکه برای فرآوری و تنوع در این محصولات هیچ کوششی نیست در حالی که هر روز یک مدل سس به سبد غذایی مردم وارد مي‌کنیم.