به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۹:۲۹
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۱۶۸۰

بازتاب جدایی ولاسکو از والیبال ایران

گروه ورزشي: جدایی «خولیو ولاسکو» از تیم ملی والیبال ایران و بازگشت این مربی آرژانتینی به کشورش، در سایت فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) بازتاب داشت.
بازتاب جدایی ولاسکو از  والیبال ایران
به گزارش سایت فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB)، خولیو ولاسکو که در سال 2011 هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفته بود، پس از درخواست رییس فدراسیون والیبال آرژانتین قرار است به تیم ملی کشور خود بپیوندد. اين سايت در ادامه این گزارش به اظهارات «محمدرضا داورزنی» رییس فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده است که در این باره گفت: ولاسکو موجب پیشرفت والیبال ایران در چند سال گذشته شده است. با درخواست او موافقت کردیم تا رابطه ما همچنان خوب باقی بماند. ولاسکو به عنوان مشاور به همکاری خود با ما ادامه خواهد داد.

تیم ایران سال گذشته با مربیگری ولاسکو عملکرد درخشانی در رقابت های لیگ جهانی از خود به نمایش گذاشت و پس از رکورد پنج پیروزی این تیم از 10 بازی گفت: ما نشان دادیم که یکی از بهترین تیم های جهان هستیم. تیم ایران در لیگ جهانی 2013 موفق به شکست تیم های بزرگی چون ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان شد و هم اکنون در مکان دوازدهم رده بندی جهانی قرار دارد. ولاسکو در سال 2011 نیز تیم ایران را قهرمان آسیا کرد و موجب صعود این تیم به رقابت های قهرمانی جهان شد.

ولاسکو که در بیش از سه دهه تجربه مربیگری خود، در تیم های مردان و زنان ایتالیا و همچنین تیم های ملی مردان اسپانیا و جمهوری چک نیز حضور داشته است، در کارنامه درخشان خود تیم ایتالیا را در سال های 1990 و 1994 به قهرمانی جهان، در سال های 1990، 1992، 1994 و 1995 به قهرمانی در لیگ جهانی، در سال 1995 به قهرمانی در جام جهانی، در سال های 1989، 1993 و 1995 به قهرمانی در اروپا، در سال 1993 به قهرمانی در FIVB گرند کاپ و در سال 1996 به مدال نقره بازی های المپیک آتلانتا رساند. فدراسیون بین المللی والیبال در خاتمه این گزارش به انتخاب «لورنزو برناردی» شاگرد قدیمی ایتالیایی «خولیو ولاسکو» به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران تا پایان بازی های المپیک 2016 برزیل نیز اشاره کرده است.