به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۳۱۷۹۵۶

۵۰ میلیون نفرتحت تاثیر درگیری‌های داخلی

۵۰ میلیون نفرتحت تاثیر درگیری‌های داخلی
گروه بین الملل: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر درگیری‌ها در داخل شهرها و شهرستان‌هایشان هستند.
 آنتونیو گوترش،  در جریان سخنرانی در آغاز نشست شورای امنیت درباره چگونگی محافظت از غیرنظامیان محاصره شده در درگیری‌های شهری گفت: هنگامی که سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت استفاده می‌شوند، ۹۰ درصد از کشته‌شدگان هیچ نقشی در تحریک خشونت‌ها نداشتند.وی افزود: غیرنظامیان هم در پیامدهای فوری و هم در دراز مدت ممکن است از صدمات ویرانگر رنج ببرند. معلولیت‌ها و ضربه‌های روحی و روانی شدید گریبان‌گیر بسیاری از قربانیان تا آخر عمرشان خواهد بود.
وی افزود: در افغانستان، یک حمله انفجاری در مه سال گذشته مقابل دبیرستانی در کابل جان بیش از ۹۰ دانش‌آموز که اکثرا دختر بودند، گرفت و باعث زخمی شدن ۲۴۰ تن دیگر شد. ورای درد و رنج‌های فوری، تاثیرات غیرمستقیم خسارت‌های وارد شده به مدارس طیف وسیعی دارد که شامل مختل شدن تحصیل تا افزایش ازدواج در سنین پایین و استخدام شدن در گروه‌های مسلح می‌شود.
وی در ادامه گفت: درگیری‌های داخلی و درون شهری میلیون‌ها تن را مجبور به فرار از خانه‌هایشان می‌کند و باعث افزایش تعداد پناهجویان و افرادی می‌شود که در داخل کشورشان آواره شده‌اند.    
گوترش تصریح کرد: پاسخگویی برای نقض‌های جدی ضروری است. کشورهای عضو سازمان ملل باید تمایل سیاسی خود را برای انجام تحقیقات و تحت پیگرد قرار دادن متهمان جنایات جنگی نشان دهند تا آنها را به اشد مجازاتشان برسانند.وی افزود: ما این را به قربانیان و خانواده‌هایشان مدیونیم و این کار برای یک بازدارندگی قوی ضروری و حیاتی است.



 
برچسب ها: جنگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها