به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۴:۵۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۲۱۹۹
کسانی که از دولت ایراد می‌گیرند، در ۸ سال گذشته چند سؤال کردند؟

برخی با آمدن دولت روحاني متضرر شدند

گروه سياسي: جشن سالگرد سی و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به همت شورای مشورتی اصلاح طلبان قم با سخنرانی آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع مدرسین حوزه علمیه قم و دادستان اسبق کل انقلاب در زمان امام خمینی (ره)، در کتابخانه اقبال قم برگزار شد.
برخی با آمدن دولت روحاني متضرر شدند

به گزارش ایلنا، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند است که ما انسان‌ها را بر روی زمین به عنوان حاکم و جانشین خود قرار داده و طبیعتا بر اساس حرکات انسان‌ها و امت‌ها و جوامع، عده‌ای بر دیگری درجه، عزت و عظمت پیدا می‌کنند. البته انسان‌ها باید بدانند که این وضعیت، برگ آزادی ما نیست؛ این تفکر که ما دیگر راحت شدیم و هرچه خواستیم انجام دهیم، صحیح نیست؛ بلکه مسئولیت ما تازه شروع شده و وجود ما در این دنیا، برگه مسئولیت ماست، مانند این است که برگه امتحانی به ما دادند که چکار خواهیم کرد.

دادستان اسبق کل انقلاب افزود: در حاکمیت جمهوری اسلامی،ابزار انجام خیلی از کارها در اختیار ما قرار گرفته و ما مسئولیم و امتحان امروزی ما هم همین جاست. آیت الله موسوی تبریزی، تأکید کرد: خداوند با هیچ کس قول و قرار ندارد و به هیچ کس قول نداده که وقتی رئیس شد، ریاستش بماند و به هیچ جامعه‌ای هم تعهد نداده که جامعه‌اش را‌‌ همان طور که هست نگاه دارد، بلکه خود جامعه باید تعهد داشته باشد.

آیت الله موسوی تبریزی تأکید کرد: اولین شعار انقلاب ما و مردم ما برای پیروزی انقلاب، آزادی بود؛ من این را تکرار می‌کنم برای اینکه بعضی از این هم لباس‌های ما، فردا تعبیر غیر صحیح نکنند. مقصود مردم ما چه نوع آزادی بود؟ ما زمان شاه آزادی به معنای چه چیز نداشتیم و کدام آزادی‌ها را خیلی زیاد داشتیم؟ آزادی به معنای بی‌بند و باری می‌خواستیم؟! مسلما نمی‌خواستیم، چون آن وقت حکومت پهلوی، آزادی به معنای بی‌بند و باری را در طبق اخلاص گذاشته بود.
وی اضافه کرد: حتی مردم ما که انقلاب کردند، آزادی در خصوص جلسات مذهبی نمی‌خواستیم؛ چون این آزادی را داشتیم؛ جلسات بسیار بسیار بزرگ مذهبی و دسته جات سینه زنی بود و جلویش را هم نمی‌گرفتند، اما آزادی در خصوص گفتار واقعیت نداشتیم. وی گفت: بقای آزادی به این است که به خاطر حرمت آزادی طبق مقررات رفتار کنیم و مقررات را هم خودمان تعیین می‌کنیم. آیت الله موسوی تبریزی افزود: وقتی انسان منطق نداشته باشد و قدرت داشته باشد، چنگال داشته باشد فکر نداشته باشد همین است؛ انقلاب ما برای این بود که چنگال را از دست بی‌فکر‌ها گرفته و اسلحه را از دست دیوانگان بگیریم؛ البته اسلحه چیز بدی نیست و عین قانون است؛ چون در قانون هم به اسلحه نیاز هست، اما عقلا باید اسلحه داشته باشند چرا که وقتی عقلا اسلحه داشته باشند در جای خودش مصرف و در جای خودش کنار می‌گذارند؛ برای اینکه هم مصرفش با عقل و هم کنارگذاشتن آن با عقل است.

وی با انتقاد از مواضع برخی از گروه‌های مخالف دولت در خصوص توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵، گفت: یک جمعی در این مملکت فریاد می‌زنند همه چیزمان از بین رفت و نابود شد، چرا که سفیران ایران رفتند با منطق و عزت و عظمت با یک عده‌ای از قدرت‌های خارجی صحبت کردند؛ متأسفانه از بعضی‌ها هم می‌گوید امام خمینی همیشه دلش می‌خواست که با آمریکا بجنگد؛ تهمت از این بالا‌تر می‌شود؟ کی امام (ره) دلش می‌خواست با کسی بجنگد؟ چه زمانی امام (ره) گفت ما با آمریکا قطع رابطه می‌کنیم؟ وقتی امام (ره) از فرانسه به ایران آمد و انقلاب پیروز شد، سفارت آمریکا در ایران فعال بود؛ مأمور کمیته با اسلحه حکومت ایران گذاشتند که حتی سفارت آمریکا در ایران را محافظت کنند؟ این حرف‌ها چیست که به منطق جمهوری اسلامی توهین می‌کنند؟ کی امام دلش می‌خواست با این جنگ کند، با آن جنگ کند؟ هیچ وقت نمی‌خواست.
وی با بیان اینکه ما نباید چشممان را به واقعیات ببنیدم، گفت: برخی دائما شعار می‌دهند آمریکا با ما خوب نمی‌شود، خب معلوم است خوب نمی‌شوند؛ فکر می‌کنند علم غیب می‌گویند و یا کشف بزرگی کرده‌اند؛ چه کسی هست که نداند آمریکا ابرقدرت جهان با آن هژمونی که دارد، می‌آید و امروز به نفع ما حرکت می‌کند؟ اصلا مگر می‌شود؟ اگر یک قدم هم برمی دارد، خودش نیاز دارد؛ اما اگر ما عاقل باشیم، آن یک قدم آمریکا برای نیاز خودش را تبدیل می‌کنیم به دو قدم برای خودمان؛ اما در عین حال آگاهیم و اطلاعات را باید بدست بیاوریم که دشمن چگونه حرکت می‌کند، ولو در سایه صلح.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه از روی کار آمدن تفکر تدبیر در مدیریت کشور خوشحالیم و به شخص آقای دکتر روحانی که خدا ایشان را حفظ کند کاری نداریم، گفت: ما تدبیر را دنبال کردیم و دنبال تدبیر هستیم؛ این تدبیر باید در دولت ما باشد که هست؛ تدبیر ما نیز باید کمک کردن به دولت تدبیر باشد که دولت تدبیر واقعا نیاز به کمک دارد؛ امروز کم نیستند کسانی که از روی کار آمدن دولت تدبیر متضرر شدند؛ متضرر شدند از برداشته شدن تحریم‌ها؛ متضرر می‌شوند از روابط ما با کشورهای اروپایی و رقابت صنعت و سرمایه گذاری و...؛ عده‌ای هستند که فقط منافعشان در انحصار و پشت پرده کار کردن است و آن‌ها راضی نیستند و راضی هم نمی‌شوند؛ حالا البته یک عده هم نا‌آگاهانه فکر می‌کنند برخی از مخالفان دولت به خاطر دین این حرف‌ها را می‌زنند. بعضی‌ها هم واقعا متوجه نیستند.
وی افزود: ما نمی‌گوییم کورکورانه هر کاری آقای دکتر روحانی و دولت کرد را تأیید کنیم؛ نه؛ انتقاد سازنده و آزادی بیان برای ما اصل است؛ نماینده مجلس باشیم یا نباشیم؛ اما باید آزاد باید باشیم و حرفمان را بزنیم، اما اینکه بر اساس روال ناصحیحی که شده جنجال کنیم این مسئله بد است.
آیت الله موسوی تبریزی تصریح کرد: کسانی که امروز در مجلس مدام از دولت ایراد می‌گیرند، در ۸ سال گذشته چند سؤال از دولت کردند؟ و چند سؤال کننده بعد از طرح سؤال، امضایشان را پس گرفتند؟ جایی که خیلی هم عصبانی شدند و سؤال کردند، قبل از اینکه دولت به مجلس بیاید، امضا را پس می‌گرفتند. همین‌ها امروز با وجود اینکه سه ماه از دولت دکتر روحانی نگذشته بود، مدام ایراد می‌گرفتند و باز می‌گیرند؛ واقعا انصاف هم داشته باشیم و باید بگوییم کمی صبر کنیم؛ ما خودمان در بحث سبد کالا انتقاد داشتیم؛ انتقاد هم باید داشته باشیم، اما انصاف هم باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات ۲۴ خردادماه با تدابیر رهبری و جوانان فهیم، نتیجه‌ای مطلوب برای مردم ایران داشت، گفت: این قدر خوشحالم در زمانی زندگی می‌کنم که این جوانان با فهم و با شعور و با گذشت زندگی می‌کنند؛ این حکومت باید آن چنان شکر خدا کند که منطقی‌ترین بی‌توقع‌ترین اپوزیسیون در این حکومت وجود دارد؛ اگر این زندانیان را بگوییم بهترین و منطقی‌ترین اپوزیسیون بگیریم دیدیم که در‌‌ همان زندان نامه نوشتند که مردم باید در انتخابات شرکت کنند. عده‌ای از ایرانیان هم که مجبور شدند و به خارج کشور رفتند هم از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند؛ البته آن‌ها که به دشمنان ملحق شدند را کار نداریم اما عقلای افرادی که به خارج از کشور رفته و مستقل فکر می‌کنند، در زمان انتخابات نامه نوشتند که در انتخابات شرکت کنید؛ آدم ارزش این منتقدان منصف و خوب را نباید بداند؟ این نعمت بزرگی است؛ همه این عوامل باعث شد دست به دست هم دادیم و رهبری هم فرمودند اگر نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهید مملکت را که می‌خواهید؛ و خلاصه جوانان ما در انتخابات اخیر ثابت کردند آزادمرد و آزاد اندیش‌اند؛ آمدند و رأی دادند و شما یقین بدانید‌‌ همان روز انتخابات ملت ایران پیروز شد؛ کار به برنامه بعد آقای دکتر روحانی ندارم.

نماینده ادوار مجلس افزود: دنیا به شما توجه کرد؛ اگر امروز دکتر روحانی و وزرای ایشان را در دنیا تحویل می‌گیرند، به خاطر رأی شماست؛ اگر این نظام را تحویل می‌گیرند، به خاطر این است که این نظام بزرگ‌ترین قدم را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد برداشت و گفت همه بیایند، دوم آنچه که مردم به صندوق ریختند در آمد؛ دیگر جو سازی‌ها را توجه نکردند؛ دست آن‌ها که می‌خواست آلوده باشد را کوتاه کرد؛ آنچه که مردم خواستند در آمد؛ حالا یک عده‌ای هم شرکت نکردند، مسئله دیگری است که امیدواریم دفعه بعد شرکت کنند.

 

مرجع : ايلنا