به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۳۲۳۷۰
استاندار خوزستان: اعتراض مردم پیگیری می‌شود

اعتراض‌ به سرزمين‌کهن‌ در مناطق‌بختياري‌نشين

گروه جامعه: اعتراض‌ها به پخش سريال ‌سرزمين کهن‌ از شبکه سه سيما، همچنان ادامه دارد و صبح امروز شنبه نيز جمع زيادي از مردم شهرهاي بختياري‌نشين در خوزستان، لرستان، چهارمحال، اصفهان و ... مقابل مراكز صدا و سيما، استانداري‌ها و فرمانداري‌هاي اين مناطق تجمع کرده و خواستار عذرخواهي متوليان و توقف پخش آن شدند.
اعتراض‌ به سرزمين‌کهن‌ در مناطق‌بختياري‌نشين
به گزارش ايسنا، تاکنون تعداد زيادي از نمايندگان مجلس و مردم شهرهاي بختياري به سبب آنچه توهين به قوم بختياري در اين سريال عنوان شده است، به پخش آن اعتراض کرده‎اند. استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز با حضور در جمع معترضین به پخش سریال "سرزمین کهن" در مقابل صدا و سیمای مرکز خوزستان، گفت: قوم بختیاری یکی از اقوام سرافراز و غیور کشورمان است و در طول تاریخ دلیری و شایستگی زنان و مردان آن همواره نمایان بوده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدایی معترضان را به حفظ آرامش و طرح انتقادشان از مجاری صحیح دعوت کرد و افزود: مطمئن باشید انتقادهای وارده توسط ما و سایر مسوولان مرتبط در استان پیگیری و گزارش خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: نباید به دست دشمن بهانه داد و نارضایتی ها باید به گونه ای درست و معقول مطرح شود. استاندار خوزستان ابزار امیدواری کرد که پیگیری ها نتیجه بخش خواهند بود و هر جا که توهینی صورت گرفته باشد، عاملین ملزم به عذرخواهی خواهند بود.

مقتدایی پیش از این نیز، صبح امروز در مراسم رژه مانور ارتقا امنیت استان گفت: اگر در رسانه ها اظهارنظری نسبت به آداب و رسوم و تاریخ بخشی از استان خوزستان صورت می گیرد، پشت آن هیچ منظور و غرضی نیست. انتظار ما این است که در استان شرایطی فراهم کنیم که همه مردم احساس امنیت کنند.  گفتنی است تجمع کنندگان خواستار توقف پخش سریال “سرزمین کهن” و استعفای رییس سازمان صدا و سیما شدند.

چنين تجمعاتي، در برخي ديگر از شهرهاي خوزستان همچون ايذه، مسجدسليمان، دزفول، لالي و ... همچنين برخي شهرهاي لرستان همچون اليگودرز برگزار شد و در اين تجمعات اعتراض‎آميز بنرها و پارچه‎هاي نوشته شده زيادي در دست مردم بود که اصالت قوم بختياري را يادآوري کرده و خواستار شدند که مسوولان مربوطه صداي آنها را گوش دهند. آنها برخي از سکانس‎هاي اين سريال را بدنمايي عليه بختياري‎ها دانسته‎اند.

تجمع بختیاری‌ها مقابل صدا و سیمای اصفهان
در پی اهانت به قوم بختیاری در فیلم تلویزیونی «سریال سرزمین کهن» بختیاری‌های مقیم اصفهان مقابل صدا و سیمای این استان تجمع کرد‌ند. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پی پخش سکانسی از فیلم «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی که در آن توهینی به ایل بختیاری‌های کشور انجام شده است، صبح امروز تاکنون تعدادی از بختیاری‌های ساکن اصفهان در مقابل ساختمان صدا و سیمای این استان دست به تجمع زدند.
به گزارش فارس، این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که در پی پخش فیلم «سرزمین کهن» که هفته گذشته از رسانه ملی پخش شد، بیان دیالوگی بین بازیگری در این فیلم موجب تبیین مسئله توهین به قوم بختیاری شده است؛ به همین منظور تعدادی از این قوم اعتراض خود را نسبت به این توهین علنی به صورت تجمع و ارسال پیامک به صورت گسترده در جامعه اعلام کردند.

در حالي اعتراض‌ها به سريال کمال تبريزي ادامه دارد که اين کارگردان سينما و تلويزيون به تازگي در پاسخ به برخي تحليل و ارزيابي‌ها درخصوص قسمت‌هاي پخش شده اين سريال تاريخي گفت: ‌سرزمين کهن‌ روايت مبارزه ملت ايران براي به بارنشستن انقلاب اسلامي است.کمال تبريزي با ابراز احترام به نقش همه اقوام کشور در مبارزات انقلاب اسلامي گفت: اسامي شخصيت‌هاي اين سريال صرفا نام خانوادگي افراد است و اشاره‌اي به هيچ يک از اقوام غيور و دلاور کشور ندارد.