به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۳۱۳۵
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال:

جام‌جهانی2022 از قطر پس گرفته نمی‌شود

گروه ورزشی: سپ بلاتر اعلام کرد میزبانی جام‌جهانی 2022 از قطر پس گرفته نخواهد شد.
جام‌جهانی2022 از قطر پس گرفته نمی‌شود
قطر پس از آن که به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد، در کانون رسانه‌های ورزشی جهان قرار گرفت. مسئله گرمای هوا و کشته شدن 400 کارگر نپالی از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد رسانه‌های جهان نسبت به میزبانی قطر انتقاد داشته باشند و خواستار پس گرفتن میزبانی از این کشور کوچک آسیایی شوند.

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگو با روزنامه اشپورت‌بیلد آلمان درباره میزبانی جام جهانی 2022 گفت: میزبان جام‌جهانی 2022 تغییر نخواهد کرد و فیفا به قطر برای میزبانی جام‌جهانی اعتماد دارد. مطمئن هستم که شرایط کار در قطر برای میزبانی جام‌جهانی بهتر خواهد شد. این بحث‌ها نشان می‌دهد نقش فوتبال به تنهایی برای بیدار کردن مردم درباره شرایط اجتماعی و سیاسی چگونه است و چگونه باعث پیشرفت این شرایط می‌شود. نباید فراموش کنیم که شرکت‌های بزرگ اروپایی در قطر کارخانه احداث کردند و آنها نیز مسئول رعایت حقوق شهروندی در این کشور هستند. برای مثال برای من تعجب‌برانگیز است که سیاستمداران آلمانی از شرایط میزانی قطر انتقاد می‌کنند در حالی که خودشان حضور جالب توجهی در کشور قطر برای سرمایه‌گذاری دارند و یکی از شریکان تجاری این کشور محسوب می‌شوند.

سپ بلاتر که در سال 2015 می‌تواند برای پنجمین دوره در ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال باقی بماند، در ادامه اعلام کرد اخذ میزبانی جام‌جهانی و بازی‌های المپیک همیشه به عنوان یک پروسه سیاسی باقی خواهد ماند. او در گفت‌وگو با اشپورت‌بیلد ادامه داد: بازی‌های المپیک و جام‌جهانی دو رویداد بزرگ هستند که بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان خواهند داشت و خیلی از کشورها دوست دارند تا میزبانی این دو رویداد را بر عهده بگیرند. به همین خاطر طبیعی است که سیاست تاثیر زیادی در انتخاب میزبان بازی‌های المپیک و میزبان جام جهانی داشته باشد.
مرجع : ایسنا