به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۳۳۸۵۴

ایران فقط یک میلیون پوند گرفته است

ایران فقط  یک میلیون پوند گرفته است
گروه سیاسی: ایران از پول‌های پرداخت شده بریتانیا بابت آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری فقط به یک میلیون پوند دسترسی یافته است؛ با این حال رییس بانک مرکزی ایران گفت مطالبات «وصول و استفاده» شده است.
روزنامه بریتانیایی گاردین  با اشاره به گزارش چند روز پیش انتخاب درباره آزاد شدن ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا به ایران، در عین حال نوشت: «یک گزارش می‌گوید فقط یک میلیون پوند به تهران انتقال یافته است.»این گزارش در حالی انتشار یافته که علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی،  گفت: «مطالبات خود را از کشور انگلیس وصول کردیم و حتی از آن پول استفاده شده است.»با این حال گاردین به گمانه‌زنی‌هایی اشاره کرده که بر اساس آنها، ممکن است لندن به دلیل آزاد نشدن مراد طاهباز، مانع از آزادسازی کامل این پول شده باشد.
۲۵ اسفند گذشته، همزمان با آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که مراد طاهباز نیز از زندان مرخص شده و تلاش برای خروج او از ایران ادامه دارد. با این حال، این فعال محیط زیست ۶۶ ساله بار دیگر به زندان برگردانده شد.خانواده طاهباز به روزنامه گاردین گفتند احساس «رها شدگی و خیانت از سوی دولت بریتانیا» می‌کنند و لندن پرونده او را «مشکل آمریکا» می‌بیند.



 
برچسب ها: نازنین زاغری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها