به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۳۴۹۰۱
همه دیدند قطعنامه‌‌ها کاغذپاره نبود

منتقدان چرا درباره فقر و بيكاري فریاد نمی‌زنند

گروه سياسي: نماینده تبریز در مجلس با بیان این که برخی در مجلس به بیراهه می‌روند، گفت: چرا کسانی که در مجلس درباره موضوعاتی مانند مذاکرات هسته‌ای و ژنو انتقاد و داد و بیداد می کنند، درباره افول شاخص های مهم جامعه و رشد فقر و بیکاری فریاد نمی‌زنند.
منتقدان چرا درباره فقر و بيكاري فریاد نمی‌زنند

مسعود پزشکیان در گفت وگو با ایرنا، درباره سوالات برخی نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: بطور قطع تیم مذاکره کننده قبل از حضور در مذاکرات هماهنگی های لازم را با دفتر مقام معظم رهبری انجام داده است. وی تصریح کرد: ما باید این راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه دهیم و سعی کنیم نگاه منفی را که برخی‌ها از ایران در خارج ایجاد کرده‌اند ، از بین ببریم.

نماینده  تبریز در مجلس با بیان اینکه در این مسیر نباید به حرف‌های برخی‌ها در داخل و چند کشور خاص در خارج توجه کرد، گفت: نباید به صحبت‌های برخی از کشورهایی هم که می‌خواهند ما را تحریک کنند، گوش داد. وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه مجموعه ملل و کشورهای دنیا را درباره ایران تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: آنها نباید ما را کشوری جنگجو و غیرمنطقی بدانند. پزشکیان با اشاره به اینکه باید با تمامی کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم، اظهار داشت: حالا رابطه نداشتن با یکی دو تا از کشورها زیاد مهم نیست، زیرا آنها را اصلا به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی گفت: نباید وقتی در مجامع جهانی قرار است درباره ما رای گیری شود، فقط یکی یا دو کشور به ما رای دهند که این یعنی مسوولان در سال های گذشته دیپلماسی درستی نداشتند. این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد : هنر دیپلمات‌های ما باید این باشد که کشورهای دیگر را به همراهی با ملت ایران ترغیب کنند.

وی افزود: زمانی افرادی بودند که قطعنامه‌ها را کاغذ پاره‌ای می‌خواندند، اما حالا دولت و کشور تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد تا این کاغذ پاره‌ها اجرا نشود، زیرا همه دیدیم که کاغذ پاره نبودند، بلکه برعکس، ما در حال زدن حرف‌های بلند غیرمنطقی و غیرکارشناسانه بودیم. وی با ابراز تاسف نسبت به این که تاوان حرف‌های غیرکارشناسانه درگذشته را مردم و جوانان داده اند، ادامه داد: نسل جوان ما در حال پیر شدن است و متاسفانه نتوانستیم طی سال‌های گذشته برای آنها کار مناسب ایجاد و از آنها در مراکز درمانی و بیمه‌ای پشتیبانی کنیم.

وزیر بهداشت در دولت اصلاحات درباره تذاکرات بسیار زیاد برخی نمایندگان به هیات مذاکره کننده ایرانی با 1+5 تصریح کرد: درد ما اگر مردم باشد آن وقت باید درباره این رفتارهای خود پاسخ دهیم که چرا درباره بیکاری، اشتغال، توسعه نیافتن و تورم در جامعه، نماینده‌ای در مجلس فریاد نمی‌زند. وی گفت: چرا جوانان کشور ما مانند شمع در جامعه در حال سوختن و آب شدن هستند و کسی صدایش در نمی‌آید و خواستار محاکمه و سوال از مقصران این وضعیت نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: هرکس می‌خواهد هر حرفی بزند و چوب لای چرخ دولت و مذاکرات بگذارد، این کار را بکند، اما مردانگی کند و درباره کاهش انواع شاخص های زندگی مردم نیز فریاد بزند و آن را نادیده نگیرد.

 


ائلیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۰۳
آقایونی که نفس شون از جای گرم بلند می شد و آقازاده هاشون همگی سرکار و حقوق های چند ملیونی و .. با اینکه میدونن چه آسیبی یه زیر ساخت های مملکت وارد شده و مردم چه فشاری رو تحمل میکنن ولی باز سر حرفشون بودن که تحریم اثری نداره.چرا؟؟؟؟ چون بعضی ها موندشون سر پست و قدرت تو همین ملتهب کردن اوضاع و تداوم احساس خطر جنگ بین مردم هستش که اگه ما نباشیم دشمن فرضی فردا بهمون حمله میکنه و ... (211300)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۰۹
چرا درباره بیمارسنانها یی که پر است از سرطان و بیماری های...فریاد نمی کنید.
چرا از همراهان بیماری که از شهرستان می آید فریاد نمی کنید.
چرا دانشجوهایی که شهریه نداره و باید مرخصی بگیره فریاد نمی کنید.
و هزاران چراهایی که خودتان از همه بهتر می دانید چیست؟؟؟!! (211303)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۷:۵۹
شاید بخاطر اینه که می ترسند رئیس دولت اعتدال بهشون انگ بی سوادی بزنه و بگه از یه جایی تغذیه می شوند. (211482)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۱
درود درود درود
درود درود درود (211305)
بابک
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۹
درود بر شرفت (211311)
باقلا فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۲۸
وقتی خیلیهاشون شریک وباعث این مشکلات هستند توقع دارید چکار کنند .اینا فقط کاسبند. (211317)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۱:۲۱
احسنت بقول دوستمون اگر فریاد بزنند که دست خودشان رو میشه (211466)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۳۰
تاوان اين ندانم كاريها را مردم پرداخت كردند.باز هم اصرار دارند كه كارمان درست بود. منافع شخصي آنقدر برايشان جذاب است. كه وطن برايشان خنده دار است. (211320)
بلوط
Anonymous Proxy
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۱
درودبرشما ولی کوگوش شنوا وچشم به اصطلاح بصیرت (211327)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۱۹
خدا عقل بده بهشان، انشا الله که در را ببینند که از چهارچوب درآمده ، حالا یکی آمده و دارد قسمت های پوسیده در را می برد تا جایگزین کند و اما آن نادان ها صدایشان در آمده است .... (211330)
م.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۲۶
زنده باد آقای پزشکیان. واقعا حرف دل ما رو زد. این 8 سال از جوانی ما که سوخت و معلوم نیست تا چند سال دیگه ما بتونیم یه شغل پیدا کنیم رو کی میخواد پاسخ بده. همین نماینده هایی که از این توافق نامه وااسفا سر دادند بررسی کنند ببیند چند تا جوان طی این سالها خودکشی کرده، آمار طلاق و جرم و جنایتها که اکثرا به دلیل مشکلات اقتصادی بوده چرا بالا رفته؟؟ اینا داره به مردم آسیب میزنه یا کم کردن درصد سوخت هسته ای. این انرژی هسته ای که آینده میلیونها جوان رو فدای اون کردند کجای زندگی ما به درد خورده؟؟؟..... (211331)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۱۸
انرژی هسته ای به درد آیندگان می خوره. انگلیسی ها هم همین جوری اوایل نفت رو از چنگ ما درآوردند.
واقعا فکر می کنید مشکل آمریکا با هسته ای ماست؟؟؟؟ (211400)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۵:۳۶
حرفی مفت تر از این نشنیده بودم (211472)
عقیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۷:۳۲
ما که نمی شود فدای نابخردانه فردا شویم باید اساسی فکر کرد هم اکنون هیچ مسئولی از گرفتاریهای مردم حرف نمی زند فقط فقط تمام توان خود را گذاشتن روی انرژی هسته ای اگه راست میگید رفراندوم برگزار کنید تا بدانید مردم چی را میخواهند (211477)
حقوف بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۹
جانا فریاد از درد دل ملیون ها جوان محجوب ایران که بنا به مصلحت ها؟ گفتید این را می گویند نماینده مردم نه امثال اقای رسایی نه تنها گره ای از مشکلات مردم باز نکرده اند بلکه مسبب اصلی این وضعیت اقتصادی کشور آنان هستند که به فقر گرفتارمان کردند و افراد فقیردیگر قدرت خرید سیب زمینی را نیز از دست داده اند گوشت پیشکش .... (211341)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۱۰
احزاب متفاوت اینجا باید بکار بیان دیگه. دکتر، اصولگراها به مذاکرات دارن انتقاد میکنن اصلاح طلبها هم به فقر و بیکاری انتقاد کنن. اگه احزاب به این نکات عمل نکنن کشور تک حزبی اداره خواهد شد مثل گذشته و کمی هم الان. احزاب کارایی اصلی شون در تعدیل قدرت دولتهاست. تا وقتیکه احزاب همدیگه رو بکوبن حتی جوامعی مدنی ، اسلامی و دموکرات به انحطاط خواهن رفت. (211353)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۲۸
احسنت دکتر (211363)
آذري بالاسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۱۷
ياشاسين آذري اوغلو دكتر پزشگيان كي حقيقت ها را به زبان جاري مي سازد تا آنهايي كه دم از دولت عدالت و مهر مي زدند باز از بيراهه بودن مسير حركت هشت ساله در ايران بفهمند كه آقايان هر چي مرام اين ره شما به ناكجا آباد و ويراني ايران و حيف و ميل بيت المال و بيكاري و تورم چند صد در صد و ...شد .
ياشاسين پزشكيان آذري اوغلو ياشاسين (211377)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۴۴
اینان دارند ریشه انقلاب را میزنند خواسته یا ناخواسته کسی هم نیست جلوی آنها را بگیرد اما زمانی میرسد که جبران خیلی دیر است و.... (211386)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۵۶
خوب دکتر منتقدان کی به فکر منافع و معضلات مردم بودند که اینبار باشند . عالم و آدم میدونند که اقلیت افراطی کاسبین تحریم هستند (211391)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۳۹
آقای پزشکیان آدم شجاعی هست بارهادیدم دست روی مشکلات اصلی جامعه ومردم کذاشته همیشه منطق ایشان مثال زدنی هست، بعضی نمایندههای اصول گراحمله های به ایشان کردن که خاستندایشان رابه چالش بکشند،من لر هستم وبه نماینده ترک زبان افتخار میکنم، زنده باد اصلاحات (211412)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۳
آقای نیمای عزیز .:کدام احزاب .مگر در مملکت ما حزبی وجود دارد.برای حزب داشتن خیلی چیز ها باید داشت . که خود پرستان دلشان نمیخواهد ما آنچیزها را داشته باشیم که بتوانیم حزب داشته باشیم .در زمان طاغوت هم همینطور بود گاهی یکی دو حزب فرمایشی داشتیم مثل حزب ایران نوین یا حزب رستاخیز که همه اش کشک بود.الان که بحمدالله حزبی نداریم .یک زمانی حزب جمهوری اسلامی داشتیم دو سه تا حزب دیگر هم بعدا تا آمدند جان بگیرند خاموش شدند. اما حزب آباد گران و حزب پایداری {که بهتراست از آنها نگویم که خیلی به هم میخورد } (211424)
رسایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۷
اشتباه نکنید تحریم در زندگی ما تاثیری نداشته (211427)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۱:۱۵
اتفاقا تحریم ها بر کشور ما تاثیر گذاشته است... دقیقا انگشت گذاشته روی نقاط ضعف ما... و ما باید امروز از این نقص ها و ضعف ها درس بگیریم... نه اینکه انها را انکار کنیم و بازهم بگوییم راه درست فقط همان است که ما رفتیم... خیر...ما اشتباه کردیم... بدون پشتوانه سازی در کشور رفتیم به نبرد با غول های دنیا و همین که از گشنگی نمردیم برایمان شد پیروزی. (211462)